Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Ik heb een eend teruggekocht die ik in 99 roestvrij uit La France heb geimporteerd. Ik heb de auto toen verkocht en korte tijd later is de linkerzijde van de koets flink geraakt bij een aanrijding. Dorpel, b én c stijl zijn naar binnen geduwd, bijna tot aan het chassis.
Achterste binnenscherm is dus ook verbogen, in de kofferbodem zit een plooi.
Is dit te richten of moet ik er een andere hut op zetten. het is zo jammer: de rest is perfect ...
(ik heb een foto maar die kan ik er niet bij zetten, ben niet zo handig)
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
Re: kan ik een koetsje rechttrekken?
maartenbokslag schreef:...
(ik heb een foto maar die kan ik er niet bij zetten, ben niet zo handig)
Mail die :photo even naar patje74 (.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)). Hij stelt speciaal hiervoor webspace ter beschikking op zijn site .
Dan is toch iets beter te beoordelen wat er nog te redden valt…
`verum ipsum factum’
Opzig is alles weer recht te maken. Maar de hele auto heeft zo’n klap gehad, dat overal kleine scheurtjes enzo in zitten. Waar vervolgens vocht in gaat zitten>>>Roest.
Krijgen alle (ex-)schade auto’s na verloop van tijd last van.
Maar zo als ik al zei: Alles is te maken. Persoonlijk zou ik um als donor gebruiken voor een andere eend…
Test
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
hier is dan eindelijk de foto. (hopen dat het werkt)
Wie heeft er tips of ervaring?
Edit>rene…plaatje gefixed
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
dank je Rene!
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
Ik zou het gewoon zelf proberen. Je kan de koets nu niet nog erger beschadigen n.l.. Wel eerst alle delen die je toch gaat vervangen (bodemplaten) er uit halen, anders trek/druk je een knik in de midenstijl omdat je die bodemplaat ook vlak probeert te trekken.
Schijt aan originaliteit.
ik zou de puntlassen van de verbogen plaatdelen los maken.
vervolgens de Bstijl ook los maken, en of recht buigen (stoken) of vervangen.
de C stijl zou ik uit een sloop eend erlangs houden om weer exact de vorm te halen.
vervolgens eea goed afbijten ,en de zaak netjes recht en strak weer aan elkaar lassen.
dan behandelen , en in overleg met een ervaren spuiter, de grondering ed doen.
de zaak laten spuiten en afkitten,en aflakken.
klaar is je duck.
mvgr wupke
Je kunt alle plaatdelen + stijlen nog gewoon nieuw kopen. Dus als je alle kapotte delen er netjes uit slijpt, en vervangt door nieuwe heb je weer een nieuwe rechte koets!
(alle stijlen zijn nieuw te koop, binnenschermen, voetenbak bodems etc. etc.)
Ik zou niets gaan rechtbuigen oid, hierdoor werk je alleen maar roets in de hand en het wordt toch nooit netjes.
Bovendien zijn de plaatwerkdelen niet eens zo heel duur.
( http://www.duckservice.nl bijvoorbeeld)
Succes!
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
dank voor alle tips, ik ga er komende week mee an de slag, ik hou jullie wel op de hoogte.
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Ik zou het koetsje eerst in grote lijnen rechttrekken en dan pas de beschadigde delen eruit halen en vervangen voor nieuw plaatwerk. Dan kun je de nieuwe delen met zo min mogelijk spanning in je auto lassen.
Richten kan op een richtbank. Ook kun je met een drie-tons takel voorzichtig de deuken eruit trekken. Wil je dat goed doen, kost je dat zomaar een halve dag. Of een hele. En dan blijft het oppassen dat het het hele zaakje niet uit fatsoen trekt.
Succes met het redden van je leuke eend