Nog ff ontopic dan maar met deze foto, die aantoont dat ik nog 191 km verwijderd ben van de 440.000 km:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX




Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
XBXG schreef:Nog ff ontopic dan maar met deze foto, die aantoont dat ik nog 191 km verwijderd ben van de 440.000 km:
![]()
Goed bezig
Flapdrol schreef:Goed bezig
Kan nog beter—> klik! (Zie plaats 15)
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX




Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
XBXG schreef:Flapdrol schreef:Goed bezig
Kan nog beter—> klik! (Zie plaats 15)
Mijn TRi-tje hoort daar ook tussen
Flapdrol schreef:XBXG schreef:Flapdrol schreef:Goed bezig
Kan nog beter—> klik! (Zie plaats 15)
Mijn TRi-tje hoort daar ook tussen
Mijn halve (bijna hele ...) BX-wagenpark van nu en het verleden! 428K oid staat de een (woon/werk hok), de rest op 322KKm (19TGD break), 343KKM (turbod), 348KKM (19RDbreak) en 176KKM (chic) als ik me goed herinner. Gesloopt zijn een break met 311KKM, en een berline-op-lpg die uiteindelijk is gestrand op 344KKM.
Maar veel beter vind ik het lijstje op BXNL, daar val ik tenminste niet zo op
Ich bin ein Breaker
Vandaag ging het helaas niet zo goed met het Bixje…
Ze “huilde”.... oftewel ze lekte diesel. Er lag een flinke plas onder de rechterkant van de auto, wat echt naar diesel stonk.
Ik ben meteen de auto in gestapt en heb ‘m bij Citroëndealer Van Leeuwen voor de deur gezet. Daar werd ik zeer vriendelijk geholpen, en na een half uurtje kwam een monteur de BX ophalen. Binnen een half uurtje was de hoofdleiding doorgezaagd en voorzien van een stukje slang met 2 slangenklemmen. Voorlopig is het euvel dus verholpen, maar de staat van de leiding was wel even schrikken.
Zwaar verroest, dus hoe dat ooit door de APK is gekomen is mij een raadsel. Binnenkort maar eens van voor tot achter vervangen door een koperen exemplaar.
Foto’s:
Druppeltje diesel…:
Gerepareerd:
440.444 km and counting.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Help help help, Wanneer ga je koekhappen?
Ik zou dr maar zo snel mogelijk een vers setje brandstofleidingen onderklussen.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:Help help help, Wanneer ga je koekhappen?
Ik zou dr maar zo snel mogelijk een vers setje brandstofleidingen onderklussen.
Koekhappen….?
Binnenkort even wat koperdraad bestellen en dan ff een middagje onder de auto liggen. Heb nu gezien hoe het in elkaar steekt, dus dat is wel zelf te doen. Alleen waar de leiding de tank in gaat is me nog niet helemaal duidelijk.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Zwaar verroest, dus hoe dat ooit door de APK is gekomen is mij een raadsel. Binnenkort maar eens van voor tot achter vervangen door een koperen exemplaar.
Was een tijdje terug bij Hesselink. Die hadden een TZI Break voorzien van nieuwe brandstofleidingen omdat de oude leidingen ongeveer in dezelfde staat waren als die van jou, maar dan nog niet lek… Ze kregen een steekproef voor de APK en de RDW keurmeester vroeg nog of de leidingen wel lek waren of niet. (alsof ‘ie wilde zeggen: ‘je mag ze pas vervangen als ze gaan lekken hoor!’)
Bovendien hoorde ik daar dat ‘t bij heel erg veel BXen triest gesteld is met de staat van de brandstofleidingen op ‘t moment, begint allemaal te rotten! (Aandachtpuntje voor alle BX rijders dus!)
voge schreef:XBXG schreef:Zwaar verroest, dus hoe dat ooit door de APK is gekomen is mij een raadsel. Binnenkort maar eens van voor tot achter vervangen door een koperen exemplaar.
Was een tijdje terug bij Hesselink. Die hadden een TZI Break voorzien van nieuwe brandstofleidingen omdat de oude leidingen ongeveer in dezelfde staat waren als die van jou, maar dan nog niet lek… Ze kregen een steekproef voor de APK en de RDW keurmeester vroeg nog of de leidingen wel lek waren of niet. (alsof ‘ie wilde zeggen: ‘je mag ze pas vervangen als ze gaan lekken hoor!’)
Bovendien hoorde ik daar dat ‘t bij heel erg veel BXen triest gesteld is met de staat van de brandstofleidingen op ‘t moment, begint allemaal te rotten! (Aandachtpuntje voor alle BX rijders dus!)
Ja, dat klopt absoluut, ik heb zelf ook al 2x leidingen moeten vervangen.
Die voorgevormde leidingen zijn niet optimaal, de bochten liggen nét wat anders dan het origineel. Daar heb je bij montage dus alleen maar last van.
Kijk óók eens goed naar de hydrauliek-leidingen aan de andere kant onder de auto; ook al zijn die gecoat, je komt aan de beurt!
En daarbij vergeleken zijn die brandstofleidingen echt een peuleschilletje.
Nouja, zo’n drama is het ook niet in het echt. Zorg alleen wel voor voldoende slangenklemmen (lesje geleerd), want die eenmalige dingen kun je niet, eh, hergebruiken!
Ich bin ein Breaker
Wat nieuwe fotootjes gemaakt bij onze importeur in Amsterdam. Duidelijk is wel het kleurverschil te zien wegens een andere rechter voordeur die ooit is gemonteerd:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Na de foto’s in Amsterdam, deze keer wat foto’s uit Rotterdam.
Oja, mods, dit topic mag wat mij betreft verplaatst worden naar het fototopic.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Aks het nou een Turbo was had je een Ourane MK1
Mooie foto’s wel…
verplaatst naar post hier uw foto’s
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Klopt, beetje Ourane is ie wel ja. Alleen de turbo, de 16V Mk2-achterklep en het speciale Ourane-interieur mist.
Ik vind het meer een BX 19 GTD trouwens, omdat ie er eerder als een GTI uitziet met dieselmotor en TZD-striping.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Mwa, de 16v mk1 heeft toch ook gewoon zo’n spoiler, vandaar de ourane mk1
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI