13 van de 129
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
3e Raid Arctique, Kiruna SE > Paris FR, 26 aug - 1 sep 2014
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 06 juli 2013 08:22 PM
  [ # 181 ]
RensKorevaar schreef:

Later aanhaken kan en natuurlijk betaal je dan alleen voor het deel van het traject dat je meerijdt. We moeten wel even aanzien hoe dit zich ontwikkelt, want het zou leuk zijn om het karakter van een Raid Arctique te bewaren en het niet tot een Raid Teutonique of Raid Gaulois te laten verwateren Wink.

Het zou toch mooi zijn als er zo’n grote met stickers “nostalgisch uitgedoste stoet” daar in Parijs aan zou komen. Ik denk dat je toch wel de krant gaat halen…..

Is natuurlijk ook een aardige publiciteit voor Citroen. Misschien kan Citroen (als ze het weten?) hier nog een beetje aanvulling aan geven tongue wink

Is toch een dance verjaardagsfeestje van 40jaar dance Citroen.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 juli 2013 08:24 PM
  [ # 182 ]
jaco schreef:

Zeker. Wink

Maar ze zal niet meegaan met deze rit, dat staat ook al vast. Het is dus zaak een andere reisgenoot te regelen.

Ach de heenreis met zijn allen in de trein.
En de terugweg een lapje mee Laughing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 06 juli 2013 10:03 PM
  [ # 183 ]

Ha mooi zeg.
Ik had een paar dagen niet meegelezen, het was een beetje druk, maar fijn dat het animo voor de reis begint te groeien.  Achtien geintresseerden in de eerste 9 dagen na de aankondiging is natuurlijk schitterend. Je ziet dat dit een sterk forum is.
Mooi idee ook de stickers in verschillende kleuren als goud in zilver uit te voeren.
Laughing Past ook mooi bij Zweden: “ABBA Gold”

In de komende periode gaan we de route en afstanden iets verder uitdiepen. Ook zal ik voor de geintresseerden de optie van auto-transport bekijken.

cx25gtit2 schreef:

. . . zijn er eigenlijk nog ..ADD75 of ..AAX75 CX´n over van die eerste tocht ??
moet er niet een mee, als die er nog is ?

Wat betreft de CX’en uit deze pré serie: Ik heb wel eens ergens gelezen dat de meeste van hen hun leven hebben gesleten (versleten) op testritten, testbanken en commercials. Voor de liefhebbers hier nog een commercial. Ditmaal van de 152 AAX 75. (de CX2000 dus die André Martin in het Bois de Boulogne fotografeerde als tegenhanger van de 53 AAX 75 die hij later in Lapland op de plaat zette.) Klik hier en klik daarna op de het eerste schermpje met “Citroën CX Series I advert”

jaco schreef:

. . . Ik heb vandaag een besluit genomen: Alles moet in het werk gesteld worden om te zorgen dat ik mee ga, met m’n eigen CX!. . .

That’s the spirit, Jaco.

JW

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 07 juli 2013 12:33 AM
  [ # 184 ]

Denk dat je de stickers allemaal hetzelfde moet laten.
Dit is wel zo mooi,wel kun je een extra toevoeging geven aan de gene wie de gehele tocht rijden.
Mijn idee is om er zelf heen te rijden in anderhalve dag,en dan gezamenlijk terug naar la France

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 07 juli 2013 01:17 AM
  [ # 185 ]

Anderhalve dag is best ambitieus. Via de Kustweg E4 is het zo’n 2600km en
het rijdt wat minder door dan we hier gewend zijn.
Ik zou minimaal anderhalve dag vanaf Malmö rekenen.

JW

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 07 juli 2013 10:08 AM
  [ # 186 ]

De route planner geeft aan,1 dag en 3 uur .
Dus het is wel te doen.en laat het anders twee en een halve dag zijn,het is immers vakantie.
Maar Ik hoop dat ik het hier rond kan krijgen met de planning,ik heb er nu al zin aan

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 07 juli 2013 11:42 AM
  [ # 187 ]

Twee en halve dag is reëel.
Naar mijn familie die in Midden Zweden aan de Höga Kusten woont,
rekenen we ruim anderhalve dag. Vandaar is het nog 725 km naar Gällivare.

JW

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 07 juli 2013 11:52 AM
  [ # 188 ]

Het is natuurlijk wel zo ,dat als ik de heenreis haal.
De terugweg voor de cx een makkie is Laughing
We zullen zien

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 07 juli 2013 08:39 PM
  [ # 189 ]

Voor de twijfelaars:
een smakelijke foto vanaf Björnfallan op de berg Dundret bij Gällivare.
De berg waar ook in 1974 de Raid Arctique begon. Het is continue licht in augustus,
de zon gaat onder en direct daarna weer op. Spectaculair!

JW

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6126
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 07 juli 2013 08:47 PM
  [ # 190 ]

Zeg, breng mijn hoofd eens niet zo op hol, wil je? Very Happy

Profiel  
 
Citrohenno
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 200
Geregistreerd: 05-09-2009

- ID/DS 21 Pallas
- Xantia Exclusive break
- CX 2400 GTi
Gepost: 07 juli 2013 09:13 PM
  [ # 191 ]

Beste CX liefhebbers, hier volgt deel 2 van mijn Raid Arctique uit 2004.

Aangezien ik eerst maar eens bij de poolcirkel moet komen bestaat een gedeelte van de trip uit de reis daar naar toe. Het is zondag 29 augustus 2004 en het is warm weer. Vanuit mijn toenmalige huis in Badhoevedorp rij ik via de A1 naar Duitsland. Met enige moeite is de CX GTi binnen de maximum snelheid te houden. De auto wil liever wat vlotter doorrijden ! Via Autobahnkreuz Lotte-Osnabrück buig ik af naar het noorden om zo via Bremen bij Hamburg te komen. En daar beland ik in een enorme file. De hitte zorgt voor oververhitte motoren bij allerlei auto’s en die moeten hun toevlucht op de vluchtstrook zoeken. Die problemen heb ik gelukkig niet, maar ik rij dus wel met de ramen open en de kachel vol aan. In Hamburg neem ik de afslag naar het Hagenbeck Tierpark. Op deze warme middag is het prettig om in het ruim opgezette dierenpark te zijn. Ik ben niet de enige vandaag en uiteindelijk ben ik ook weer blij om weer te mogen vertrekken richting Neumünster waar de eerste stop gepland is.

Maandagmorgen stap ik weer in de GTi en rij ik richting Deense grens. Bij het tankstation bij de grens vul ik de GTi met benzine en mijn portemonnee met Deense kronen. Ik had gepland om naar het Zeppelin Museum in Tønder te gaan maar vanwege het inmiddels ontstane noodweer zie ik daar van af. Dan maar vlot door richting Odense op zoek naar het dierenpark aldaar. Gelukkig is het weer omgeslagen en daar aangekomen is het weer zonnig. Ik vind het altijd ontspannen rondlopen in een dierenpark en mooie fotogelegenheden dienen zich constant aan. Op de parkeerplaats van de Odense Zoo gaan twee Nederlandse auto’s naast me staan en er is direct contact. Hun grote vraag is waarom ik met een vreemd uitgedoste oude auto hier ben gekomen. Ik leg even uit dat de CX inmiddels dertig jaar oud is en dat ik een leuk ritje voor mezelf heb gepland. Beleefd wordt mij veel succes gewenst. Na het bezoek aan de Zoo rij ik via het vliegveld van Kopenhagen naar de Öresund brug tussen Denemarken en Zweden. Aan het einde van de tolbrug is de grens met Zweden en zo ben ik al weer bij Malmö. Midden in de stad is mijn hotel en daar aangekomen neem ik contact op met mijn verre Zweedse achterneef Dolf die ik morgen ga bezoeken .

In het Zweedse hotel is bij het ontbijtbuffet veel vis aanwezig, en aangezien ik dat erg lekker vind ga ik dus uitgebreid ontbijten. Op de parkeerplaats word ik aangesproken door een Zweedse man met zijn Volvo. Mijn plannen worden enthousiast ontvangen en hij wenst me veel succes. En net als ik wegrij zie ik nog even een CX type 2 voorbij zweven. Die rijden gelukkig ook in Zweden. De rit noordwaarts langs de kust is weer door de regen, maar bij Landskrona wordt het even droog. Daar bezoek ik het stadspark en de Citadel. Even een uurtje uit de auto. Het gaat intussen opnieuw regenen en pas bij Falkenberg begint het op te klaren. Uiteindelijk rij ik via Göteborg naar Herrljunga naar Dolf en zijn vrouw. De ontvangst is hartelijk en de Nederlandse vlag is door hun aan de gevel van hun huis gehangen. Die avond genieten we van gegrild vlees van de lavagrill. Het weer is hier gelukkig een stuk beter dan aan de kust en het wordt een relaxte avond.

Deel 3 volgt hier na.

Profiel  
 
Citrohenno
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 200
Geregistreerd: 05-09-2009

- ID/DS 21 Pallas
- Xantia Exclusive break
- CX 2400 GTi
Gepost: 07 juli 2013 09:14 PM
  [ # 192 ]

En hier is deel 3 van mijn Raid Arctique uit 2004.

De volgende morgen ga in met Dolf in de GTi op weg naar het Zweedse Luchtmachtmuseum. Via kleine wegen rijden we naar Jönköping om daarna aan de oostzijde van het Vättern meer richting Malmslätt te rijden. Het is het ene moment droog en het andere moment hoost het weer van de regen. Gelukkig kan de CX daar tegen. Het bezoek aan het Flygvapnet Museum is erg leuk omdat er allemaal vliegtuigen staan die we in Nederland eigenlijk nooit zien. En ik ben een fan van de Saab straaljagers, helemaal als je je realiseert dat een klein landje als Zweden een eigen luchtvaartindustrie heeft die heel bijzondere en competitieve vliegtuigen leverde. In het museum is een Saab 39 Gripen simulator en daar in maak ik twee keurige vluchten, inclusief geslaagde landing. Een aparte ervaring ! Onderweg terug gaan we lunchen bij een simpel eettentje en daar nemen we Pytt i Panna met rödbutor ( blokjes gebakken aardappels met stukjes spek en worstjes, gecombineerd met een omelet en rode bietjes ). Heel simpel, heel Zweeds en heel lekker. Later die middag zijn we weer in Herrljunga en dineren we met door Dolf zelf gevangen rivierkreeften. Die avond wisselen we vakantieverhalen uit en spreken af dat we elkaar in Göteborg opnieuw ontmoeten als ik vanuit het Noorden met de nachtboot naar Kiel vaar.

Ik vertrek donderdag uit Herrljunga en rij via Trolhättan en Vänersborg noordwaarts. Bij Håverud stop ik om het aquaduct te bekijken. Tussen de rotsen van een voormalige stroomversnelling ligt nu een constructie om het scheepvaartverkeer hier veilig doorheen te leiden. Ik vervolg mijn weg over een heftig bochtige en heuvelige binnenweg waardoor het wel een achtbaan lijkt, zeker als de snelheid een beetje opvoert. En wat is het dan heerlijk om in de CX met een beetje extra motorvermogen en Diravi je zo te verplaatsen. Via Åmål en Såffle rij ik naar het noordwesten. Bij Glafsfjorden vind ik een mooie plek om de auto even op de foto te zetten. Dan kom ik bij Arvika en daar is het Fordonsmuseum. Ik wordt verwacht omdat Dolf ze gisteren gebeld heeft om te informeren of ze open zijn. Normaal zijn ze gesloten in september, maar deze middag zijn ze open. Er is een hele aardige collectie auto’s en motoren aanwezig. Aangezien de medewerkers die daar werken artikelen schrijven voor een Zweeds automagazine willen ze graag weten wat mijn plannen zijn. Ik leg het allemaal uit en er worden foto’s van mij en van de Gti gemaakt. Voor onderweg hebben ze nog wat tips voor me en als er een artikel komt in het blad zal dat via Dolf wel bij mij terecht komen.
Dan weer verder, richting Noorwegen. Via kleine wegen kom ik in de loop van de middag in Noorwegen en daar heb ik een lange rit over een tweebaansweg te gaan. Pas bij Oslo wordt het een echte snelweg en ik kan het niet laten om de maximum snelheid van 100 km/u even te overschrijden door een sprintje van 170 km/u te maken. Daarmee loop je dus wel het risico dat als je gepakt wordt dat je je rijbewijs mag inleveren. Dus niet nog een keer proberen ! In Oslo zoek ik mijn hotel op en dat blijkt in een luidruchtige straat met veel bars en luide audioinstallaties te zijn. Als ik tegen half twaalf nog even uit het hotelraam de straat in kijk zie ik een groep mensen bij een café staan en twee man gaan op het voorscherm van mijn CX zitten. Daar heb ik geen zin in en ik ga naar buiten om de auto verderop te parkeren. De aangeschoten heren staan op en zeggen dat ze het een mooie auto vinden. Vast.
Morgen is er een nieuwe dag en dan ga ik een rustiger plek in Oslo opzoeken.

Wordt vervolgd ...

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 07 juli 2013 10:09 PM
  [ # 193 ]

we volgen je relaas met veel leesplezier !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 07 juli 2013 11:10 PM
  [ # 194 ]
cx25gtit2 schreef:

we volgen je relaas met veel leesplezier !

Plus 3 very good

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 14 juli 2013 11:32 PM
  [ # 195 ]

Wat laat die Branko ons lang in spanning zitten, zeg. Branko, kom op! Very Happy

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
13 van de 129
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook