Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 14-06-2012
- DS 3 1.6THP 156pk Sport Chic
- C5 Exclusive, Break, 2.0
Hallo allemaal,
Thuis beschikken wij over een DS3 1.6 THP 150pk.
Enkel hebben we alleen maar gezeur met het blok. Vorig jaar de garantie nog verlengd dus dat was mazzel.
Momenteel stottert hij nogal wanneer je het gas flink in trapt. Vorige week is de kop compleet schoon gemaakt maar zonder succes. In het verleden is de turbo al vervangen en is uiteraard het probleem met de distributie verholpen. Daarnaast nog wat andere kleine motor probleempjes gehad.
Nu zitten we met het dilemma om hem te houden of in te ruilen voor een THP 200.
Ik begreep dat de THP200 alleen hetzelfde onderblok heeft als de THP150. klopt dit?
Mijn vraag dus: Heeft het zin om over te stappen op een Loeb versie of een zwart/oranje versie? Of hebben deze ook veel problemen? Ik las hier namelijk alwel dat de zwart/oranje racings ook problemen hadden..
Onze huidige DS heeft trouwens momenteel 74.000km op de teller staan.
Alvast bedankt!
Peugeot 206 1.4i 8v 75Pk dB Drag show car | DS3 1.6THP Sport Chic | C5-II Break 2.0 16v Exclusive
Totaal aantal Berichten: 482
Geregistreerd: 02-05-2011
- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
beste,
lees dit topic eens door op je gemak: klik
zijn bij jouw de bobines al vervangen en de software weer up-to-date gemaakt? dit zou ook de oorzaak kunnen zijn bij jouw probleem…
Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 01-07-2012
- DS 3 racing 207 pk
De loeb versie de zwart oranje de zwart gouden of de wit antraciet racing’s zijn allemaal hetzelfde.
Zelfde blok als de thp 150 alleen grotere turbo ,grotere turbodruk en andere software en dan natuurlijk is er veel aan de wegligging veranderd.
met de racing de zelfde problemen als de thp150 maar ik denk dat ze het nu wel onder de knie hebben.
Er is een update geweest om er voor te zorgen dat het probleem met de distributie niet zo vaak meer voorkomt (ruimere marge).
En recent nog een update met nieuwe bobine’s en een software update.
mijn bevindingen zijn dat mijn racing nu niet meer hikt bij vol gas geven in laag toerental.
En zoek een garage die zich echt verdiept in jou auto, speciaal bij een thp 200.
Ik ben ontzettend blij met mijn racing, in het wit en grijs valt hij niet erg op ,ik moet het op de weg laten zien dat ie bloedsnel is als ik daar zin in heb.
succes met je beslissing..
ps en maak een potje speciaal voor snelheids boetes
Je mag ook niet vergeten dat de THP 200 RON98 nodig heeft, zo zal je prijs per km ietsjes stijgen.
Zijn er hier mensen op dit forum dat met de DS3R RON95 tanken? er kleeft een sticker aan de binnenzijde van het tankklepje met RON98, zover ik weet dat motoren met hoog octaan gehalte wel eens wat vermogen verliezen als ze laag octaan tanken en dit is niet gering.
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011
- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Staat er in de THP155 ook niet RON98 in de tankklep??
maar moet verder zeggen, ik heb geen problemen met mijn wit/grijze racing.
moet wel zeggen dat naar de laatste update de motor prettiger loopt.
[edit mod] quote gewist, quoten van het laatste bericht is niet toegestaan!Zie regel 10 [/edit mod]
Ja, in de THP155 staat niet RON98 in de tankklep. Die mag gewoon euro96 hebben.
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 01-07-2012
- DS 3 racing 207 pk
ik tank altijd ron 98 bij de bp.
heb wel eens in het begin ron 95 getankt, maar je levert idd vermogen in .
ook wel eens bij een onbemand station ron 98 getankt maar ook daar niet tevreden over, het scheelt wel een paar centen maar loopt er gewoon minder op.
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 26-07-2013
- C5 exclusive 2.0HDi
- Saxo VTS 1.6-8V
- Xsara 1,9TD
- BX GTi 8V MK2
Er zijn inderdaad problemen met de THp- motoren. De meeste klachten zijn te wijten aan het “rekken” van de ketting (distributie).
Hiervoor is, buiten het vervangen, nog geen deugdelijke oplossing.