81 van de 183
« Eerste  < Vorige 79 80 81 82 83 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 juli 2013 11:31 PM
  [ # 1201 ]
RensKorevaar schreef:

Hier hetzelfde.

En jouw velgen opknap beurt is nog geen 2 jaar oud? Das wel erg snel…

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17406
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 07 juli 2013 11:38 PM
  [ # 1202 ]

Tja… Linksvoor is een stukje van de rand afgesprongen, maar misschien heb ik een stoeprand geraakt? Rechtsachter springen er stukjes ter grootte van een dubbeltje uit het midden van de velg, dus dat moet aan slechte hechting te wijten zijn.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 juli 2013 11:51 PM
  [ # 1203 ]

Zonde…

Tja, CX Basis oplossing is wel de mooiste die ik tot nu toe gezien heb.
Of je moet NOS velgen vinden Wink

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 08 juli 2013 01:14 AM
  [ # 1204 ]

bij de buren was er een initiatief om nieuwe T-velgen te laten maken. Dat draadje kan ik even niet terugvinden, maar na een poging in 15 inch (wat niet lukte) is het al een tijdje stil in dat draadje.

nu een nieuwer initiatief in dit draadje. Gelijk in 16 inch.
Ben benieuwd.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 juli 2013 08:45 AM
  [ # 1205 ]

Dat zou zeker een mooie optie zijn, ik ben benieuwd wat zoiets uiteindelijk gaat kosten.
Eigenlijk wil je zoiets wel eerst zien voordat je het aanschaft…

Is er bij jouw bekend of de CX Club NL hiervan op de hoogte is? Wellicht kunnen ze hier iets mee.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 08 juli 2013 12:15 PM
  [ # 1206 ]

Als je echt iets wil bereiken, zul je denk ik zelf aan de bak moeten om te helpen producenten te vinden. Afwachten tot anderen wat gaan doen, levert denk ik niet zoveel op. Dat is tot nog toe in ieder geval mijn ervaring met de Citroën SM. De velgen zijn best te maken. Lijkt me. Zoek een velgenproducent op die uit een aluminiumblok velgen kan maken. Als je contact opneemt met Regembeau, krijg je vast wel het adres van degene die de replica RR voor ze maakt. Als alu velgen kunnen worden gegoten, neem je bijvoorbeeld contact op met Auluminium Donk In Lopik. Erik Donk vindt oude auto’s bovendien nog leuk en is bereid kleinere aantallen te doen.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 08 juli 2013 12:28 PM
  [ # 1207 ]

Wat voor aluminium je ook neemt ,er zitten gewoon binnen de vijf jaar weer vlekken op.
Dus gewoon een goede set zoeken en die nieuws behandelen.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 juli 2013 02:00 PM
  [ # 1208 ]

Er lopen nu 2 dingen door elkaar…

Bij mij zijn de huidige velgen voorzien van poedercoating, 2 lagen op elkaar, de bovenste laat op 1 velg los.
Rens heeft een vergelijkbaar probleem, ik weet alleen niet of het bij hem gespoten is of ook poedercoating.
Beide in elk geval niet het bloemkolen probleem van blank aluminium.

Het grote voordeel van nieuwe velgen is niet om het probleem van het aluminium op te lossen, maar van de 390 maat naar een standaard 16” maat te gaan.
Dan kan je daarna profiteren van moderne (betaalbare) banden met behoud van nagenoeg de originele looks.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 08 juli 2013 02:45 PM
  [ # 1209 ]

mijne zijn gestraald, gespoten. houdt zich vrij goed. alleen van weggebruik her en der een chipje er af. daar wat minder, maar is wel bij te werken.
reken voor nieuwe (als het al lukt) op zeker 1200, en misschien 1500 euro ?
ik heb hem een mailtje gestuurd hoe of wat hij heeft opgezet.
anders kijken of er hier animo voor is, en polsen bij die 2 adressen van Robin wat zij kunnen.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 08 juli 2013 03:33 PM
  [ # 1210 ]

ik rijd al 13 jaar rond met blank gepolijste dus onbehandelde TRX velgen. Dat bevalt me uitstekend: geen enkel spoor van bloemkolen of of andere sporen van corrosie. Probleem van een lak is dat als deze beschadigd is er vocht onderkruipt. Dat veroorzaakt de bloemkolen. Ik rijd natuurlijk vrij weinig en al helemaal liever niet als er gestrooid is en dat helpt natuurlijk ook. Maar als ik ze 1x per 2 jaar even opwrijf met aluminiumpoets is het veel. Als je toch in de winter met je TRX’en wil rijden dan is inspuiten met blanke tectyl natuurlijk een goede oplossing om even de de wintermaanden door te komen

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 08 juli 2013 04:16 PM
  [ # 1211 ]
freek schreef:

blank gepolijste dus onbehandelde TRX velgen.

Dat lijkt me veruit de mooiste oplossing idd.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 08 juli 2013 04:40 PM
  [ # 1212 ]
Arjan Verkade schreef:

Het grote voordeel van nieuwe velgen is niet om het probleem van het aluminium op te lossen, maar van de 390 maat naar een standaard 16” maat te gaan.
Dan kan je daarna profiteren van moderne (betaalbare) banden met behoud van nagenoeg de originele looks.

Het vergroten is niet zo’n probleem. Dat is een kwestie van het model digitaal aanpassen en dat is makkelijk te doen volgens diegenen die ik over dit soort dingen gesproken. Allez, wie neemt het initiatief van hier in z’n algemeenheid te stellen dat mijn adressen kunnen worden uitgeprobeerd!? Ik heb geen belang meer bij het CX-en en heb het meer dan druk zat met soortgelijke dingen voor de SM.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 08 juli 2013 05:03 PM
  [ # 1213 ]
AZ schreef:
freek schreef:

blank gepolijste dus onbehandelde TRX velgen.

Dat lijkt me veruit de mooiste oplossing idd.

Of blank gepolijst, onbehandeld in 16 inch Smile

Ik krijg info van de buren, laat het hier weten. Dan plan maken.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 oktober 2013 08:07 PM
  [ # 1214 ]

Vandaag voorbij zien komen:

Blijkbaar hebben al die trajactcontroles van tegenwoordig een gunstig effect op het verbruik: 1 op 10.3 vandaag.
Zulke cijfers haal ik niet vaak, maar ondanks de km stand nog steeds wel mogelijk Cool

Dan zal ik er ook maar eerlijk bij zeggen dat de vorige tank rond de 1 op 7.5 lag Laughing

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 november 2013 07:24 PM
  [ # 1215 ]

Laatste tijd vond ik de CX nogal een vreemd stuurgedrag hebben. Dat vond ik raar want na de APK zijn er relatief weinig en rustige kms mee gereden.

Gister kwam ik er bij een preventieve bandenspanning check achter dat de achterbanden weer eens op 1.9 bar stonden. Dat is inmiddels al de zoveelste keer dat ze dat ergens gedaan hebben. En dat rijdt echt voor geen meter.
Goed vandaag dikke 300 km gereden, en het stuurt weer stukken beter.

Ohja, in de 4de versnelling kan die makkelijk over de 170 op de GPS Cool

Profiel  
 
 
81 van de 183
« Eerste  < Vorige 79 80 81 82 83 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook