Hallo, ook van mij even een voorstelling, ik ben Ron en 56 jaar mijn eerste auto was een 2cv4 daarna nog eens een Diana gehad en nu heeft mijn zoon een SAXO 2002 1.4i VTS gekocht als zijn eerste auto.
Dus zijn vraag was om hem te helpen met alles wat elektrisch moet gaan gebeuren aan de auto dus dacht ik ga wat zoeken en kwam dit forum tegen en mij hiervoor gelijk aangemeld.
Ik heb al veel interessante dingen gelezen.
En laat spoedig wat van mij / ons horen .... ik verwacht dat mijn zoon zich ook nog wel zal aanmelden de komende weken.
grt.Ron
DS3 1.2 vti so chic navi hifi sport pack
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Hallo forum leden, hierbij wil ik mij even voorstellen, ik ben Micky 39 jaar en samen met mijn schoonvader bezig een Citroen DS aan te schaffen, we zijn in verregaande onderhandeling en vandaar dat het ook tijd werd mij hier voor te stellen, aangezien er nog wel de nodige vragen zullen komen. ik ben op dit moment geen Citroen rijder alhoewel mijn eerste auto een 2CV was. Mijn schoonvader rijdt al heel zijn leven Citroen zoals ook zijn Vader (nu 92), die rijdt nog vrolijk in een C5 rond.
ik woon in Nederland, mijn schoonouders in België, de auto wordt in Nederland gekocht en blijft op Nederlands kenteken, alhoewel de auto wel de meeste tijd van het jaar in België zal verblijven.
Wat betreft de staat, is het de bedoeling dat het een auto in zeer goede conditie zal worden, ik heb wel een autotechnische achtergrond, maar voel me niet echt geroepen om een hele auto te restaureren, de gewone reparaties enz. zal ik zelf gaan doen, maar regulier onderhoud gaan we doen bij een specialist.
groet,
Micky (Michiel)
Zal mij ook maar voorstellen. Ik heet kees en heb twee CXen op dit moment.
Ene is de zilvere die op een magazine was geweest en andere doet het niet. Hoop hier meer info te winnen voor mijn blok restauratie en/of vervanging project. Foto’s volgen.
[img]Hoi jongens en meisjes!
Raoul is de naam en woonachtig in Eindhoven. Sinds enkele maanden in bezit van een bijzondere Berlingo 1.9D uit 2002! Waarom zo bijzonder? Omdat ie van ij is ....Nee zonder gekkigheid; hij heeft elektrische ramen en dat is best leuk en dan voor mij het leukste; het heeft een camper inrichting! Aanpassingen aan de railing van de stoel;en zodat ze wat verder naar voren kunnen en een houten bouwsel waardoor er twee personen van max 1.90cm kunnen slapen, op maat gemaakte, driedelige kussens. Uitgeslapen? Plank om klappen, matrassen verschuiven en je hebt een bankje. Aan de wand zit een bouwsel die je dan open klapt als tafeltje, onder het bed zit een systeem die je uit kan schuiven; koken en een wasbakje met stromend water, 12 volt aangestuurd. Helemaal the bomb!
Blijf ik wat langer en dan zet ik de buitentent op die behoorlijk wat ruimte geeft. Ik zal wat pix uploaden.
Eerder ervaring met het volvo40 forum en nu deze. Helaas meld ik mij nu pas aan ivm een probleempje maar dat zal op andee plekken wel duidelijk worden.
Sportieve groeten!
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
wat leuk, wij zijn ook echte kampeerders, heel veel plezier met je Citroen!!
Dat is één van de laatste type1.
Tentje zoeken dat achter aan de auto past? zoiets http://www.karstententen.nl/karsten-tenten/modellen/auto-of-bustent
Alvast welkom en alle andere nieuwe ook, leef jullie hier maar eens goed uit.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Kijk dat is een gave berlingo!
Nou, toch maar even doen dan.
Ik ben tjeerd, 34 uit Oostburg.
Ik heb sinds 2 maanden een Citroen Xsara Picasso uit 2000.
Ben er heel tevreden mee.
Ik moest wel een grotere auto hebben omdat ik gezegend ben met 2 jongens van 4 en bijna 2 (oktober).
En mijn vriendin is zwanger dus is deze auto perfect voor ons.
Hoi iedereen,
sta me toe mezelf even voor te stellen.
Ik ben Jan, woonachtig te Kruibeke (België).
Ik ben 22 jaar en heb sinds m’n vroege jeugd, van thuis uit, een voorkeur voor Citroën.
Reeds 6 jaar werk ik als jobstudent in een erkende garage en ik hoop mijn ervaringen met jullie te kunnen delen.
Groeten,
Jan
Welkom Jan!
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 05-10-2013
- C5 C5 Break 2.0 16 V Ligne Prestige
Mijn naam is Jan, kersverse eigenaar van een C5 break 2.0 16 V Ligne Prestige (bouwj. 2001). Lang geleden begonnen met een Fiat, vervolgens Toyota, Honda, weer Fiat, Volvo en Volkswagen. C5 rijdt geweldig ! Helaas treden er wat ongemakken op. Misschien vind ik de oplossing in dit forum.
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 10-10-2013
- C3 1.6 16v Exclusive
Hallo daar,
Ik ben Mike en sinds een aantal maanden eigenaar van een grijze C3 1,6 16v exclusive uit 2003…
Aangezien ik tegen een aantal probleemjes aanliep ben ik tijdens het speuren dit forum tegen gekomen…
Ik heb een autotechnische achtergrond en na me rot geschroken te zijn van de huidige dealer prijzen dacht ik ik ga het gewoon zelf op proberen te lossen…
Groet,
Mike
... Think Different ...
Hallo Citroeners…
Bij deze een kleine voorstelling.
Mijn naam is Peter, woon in Etten Leur, ben getrouwd en ja heb sinds een maand of drie een Xsara Picasso 1.8.
In het achterhoofd houdend dat de Franse slag mee zou kunnen spelen (heb al een paar Renaults mogen meemaken)de auto gekocht voor een schappelijk bedrag, zonder te weten wat de historie van de auto was. Bij de proefrit periode vielen een aantal dingen op waar ik nu aan het werken ben.
Koppeling heb ik al vervangen, gasklephuis en inlaat systeem is al schoon gemaakt, nu nog de distributie-set met waterpomp en doormeten van de Lambda zonde dit in verband met een nog al rauw lopen bij koude motor. Voor latere zorg het doorverbinden van de airco met een niet via het contactslot geregelde +, en de centrale deurvergrendeling weer tot de orde roepen, Klik klak..Klak klik, ??? Mistlamp vervangen en een kleine achteruitrijschade (achterlicht unit)herstellen.
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik veel zelf ken en kan doen, met hulp en aanwijzingen van een goede ouwerwetse monteur in wiens garage ik dan ook mag sleutelen, GOUD waard.
Voor de rest een comfortabele reiswagen met veel mogelijkheden a la Scenic.
Een auto die je zowel op als van straat houd,,,,,,
Mes amis, que le citron peut être pour nous un partenaire fiable.
Groeten Peter
Hey Allemaal,
Ik ben Paul, ik woon in Den Oever en ben sinds kort de eigenaar geworden van een Berlingo 1.8d uit ‘98 met ongeveer 257dkm op de teller. Dit is een grijskenten auto en ik gebruik hem voor mn klussenbedrijf. Aangezien het onderhoud van mijn wagens allemaal door mijzelf gedaan word, vond ik het wijs om mij hier aan te melden. Samen weet je meer zeg ik altijd.
Tot nu toe heb ik de Berlingo een grote beurt gegeven (alle olien,filters etc), nieuwe multisnaar, distributie set en ook nieuwe gloeistiften, aangezien er helemaal geen onderhouds historie is.
Binnenkort moet er een nieuwe Apk op komen, dus ik wil hem graag in goede conditie hebben.
Hallo, ik ben Peter M. sinds eergister bezitter van mijn tweede ZX een zwarte 1.4 uit 94. Mijn rode break werd wel erg duur in onderhoud na 228.000 km en zal volgende week waarschijnlijk naar de eeuwige roestvelden vertrekken.
Door omstandigheden gedwongen tot low-budget automobiliteit en een voorkeur voor Frans comfort kom je dan al snel bij Peugeot en Citroen uit. Ik begon met een 205je 1.4 (350,-)uit 91 die mij 35.000 km probleemloos heeft rondgereden. Helaas een defecte koppeling in combinatie met een half jaar stilstaan ivm een leasewagen was iets teveel van het goede voor het budget.
Nadat de leasewagen weer ingeleverd moest worden was er nieuw vervoer nodig. Via MP een ZX Break met bagagekar en set winterbanden 198.000 op de teller voor 450,- opgehaald. Laatste half jaar voor 500,- aan reparaties en nu dus de koppeling, homokineet, achterremmen die op zijn. Kortom weer een 30.000 km goedkoop gereden.
Zoals ik al zei, nu mijn 2e ZX, 400 euro, 144.000 op de teller. Nu heb ik mij wel vaker verbaasd over de hoeveelheid verschillende uitrustingen van de ZX. Dit is de Avantage met zo lelijke rubberen pookhoes, dus die maar even gewisseld met de lederen van de reflex, net als het stuur. 3 spaaks vind ik net wat mooier. En weer hopen dat deze Franse schone mij weer een jaartje goedkoop mobiel houdt.
Op het to do lijstje staat:
Spoiler voor scoren, deze is door een paaltje naar de mallemoer, liefst vervangen door 1 met breedstralers.
Achterramen gangbaar maken, deuren , ramen en achterbank zijn schijnbaar nog nooit gebruikt.
Verlichting verwarmingsunit en 12v fixen.
Heeft er iemand een tip hoe je de touwtjes van de hoedenplank binnenboord houdt?