Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
die moet ik gewoon losschroeven incl de ijzeren plaat erachter. of moet die ronde zwarte koker ook mee verwisseld?
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ja. en die koker. Bedoel je de bobine? Ga dat boek nou eens lezen man!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
ja haha, die bedoel ik!
dat boek ja, zal ik doen!
maar de bobine, is het niet handiger als ik dat in 1 keer verwissel>?
maar dat kan ik wel !!
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
ik heb de bobine en de ontstekingsmodule vervangen,
nu doet ze nog net zo als met de eigen bobine. (dus niet veel_)
nu blijkt dat de bobine van pekeltje 2 extra aansluitingen heeft, waarom? ik denk ivm de c-matic.
dus ik weet het niet, mn vader (die heeft er meer verstand van) helpt me vanavond ermee,
maar waarom zou die bobine van pekeltje nu 2 extra aansluitingen hebben?
maar misschien is het dan toch de bougie!
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
die extra aansluitinge zeggen niet zoveel.
Haal de dikke bobine kabel uit de verdelerkap. Leg hem vlak in de buurt van het motor blok meet net niet er tegen aan.
Ga nu starten en kijkt of hij vonkt.
Ja? dan zijn bobine en module goed.
Nee? dan is of bobine of module kapot of niet goed aangesloten. Of een zekering kapot.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jasper, waarom luister je niet naar wat we zeggen? Dus EERST controleren OF er een vonk is! Dat heb je niet gedaan. Je bent een onderdeel gaan vervangen zonder dat je wist of dat nodig was.
waterman schreef:Heb je al gecontroleerd of je een vonk hebt? Bougiekabel loshalen, voor de handigheid even een oude bougie insteken en tegen de motor aanleggen (NIET vasthouden dus…) en opnieuw starten. Vonkt ie, dan krijgt de motor dus geen benzine. Vonkt ie niet dan is er iets met de onsteking aan de hand..
Bogaard schreef het net, ik schreef het gisteren al. Lees je er over heen, of denk je soms “ik zoek het zelf wel uit”? Ik heb nu steeds meer het gevoel dat het geven van tips en uitleg aan jou gewoon verspilling van onze tijd is.
Luister dus gewoon eens naar wat we te melden hebben en ga pas DAARNA aan het sleutelen…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
het was idd achteraf handiger geweest om eerst te controleren of er een vonk was, maar ik heb alle tijd en weet nu ook weer meer, dus ik leer hier toch ook van! zo zie ík het.
het is volgens mij een probleem met de brandstoftoevoer, het is zo dat de druk te weinig is volgens mij, je kunt de brandstof met je vinger tegenhouden, dat is toch niet de bedoeling lijkt me, in heb boekje staat dat er maximaal 280 mbar in moet, dit kan ik niet meten, maar de benzine met je vinger tegen kunnen houden lijkt mij toch te weinig druk, of niet>?
en ik heb juist erg veel aan jullie aanwijzingen, zonder jullie forrummers werd het niks
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
280mbar is echt niet veel. Probeer een tijdje te starten, haal het deksel van de carburateur en kijk of de benzine op een beetje normaal niveau in de vlotterkamer staat.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heb je nou een vonk of niet??
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Ja, die vonk was er
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Zit er echt genoeg benzine in de tank? Heb je minstens 5L bijgevuld?
Kan het zijn dat de aanzuigleiding verdroogd is?
Ik meen dat er bij de GSA een luikje in de kofferbak zit onder het tapijt, als je die er uit haalt kan je de aansluiting van de leidingen op de tank zien.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Als ik je dus goed begrijp heb je wel benzine en een vonk uit de bobine? Carburateur schoon? Bougies nog goed?
JE geeft aan dat hij net niet start, betekend dat, dat hij er tegenaan hangt maar net niet aanslaat? Bougiekabels nog wel goed? Heb je de vonk test gedaan met een bougie uit je motor?
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Giet eens een half dopje benzine bovenin de carb. Niet in de twee grote gaten maar in de ruimte daarvóór met twee kleine gaatjes. Slaat ie dan wel even aan? Dan is er sprake van een probleem met de brandstoftoevoer.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Peteryed schreef:Als ik je dus goed begrijp heb je wel benzine en een vonk uit de bobine? Carburateur schoon? Bougies nog goed?
JE geeft aan dat hij net niet start, betekend dat, dat hij er tegenaan hangt maar net niet aanslaat? Bougiekabels nog wel goed? Heb je de vonk test gedaan met een bougie uit je motor?
Er zit benzine in de tank, het benzinelampje brandt niet dus zal het wel genoeg zijn, als jullie de denken van niet knikker ik er nog een paar liter in.
De vonk test hebben we gedaan! Die vonk was er,
Hij maakt wel het geluid wat ie altijd maakt bij het starten maar slaat dan net niet aan.
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ga dan eerst je bougies maar een goed schoonmaken…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste