34 van de 41
« Eerste  < Vorige 32 33 34 35 36 Volgende >  Laatste »
   
Vermond’s BX’en: 19d gekeurd en nieuwe aanschaf
Gepost: 09 april 2013 11:38 PM
  [ # 496 ]

Niet vergeten de kleppen nog in te roderen hé, tenzij ze al op elkaar ingeslepen zijn bij het revisiebedrijf.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 10 april 2013 12:15 AM
  [ # 497 ]

Is allemaal al gebeurd bij het revisiebedrijf Smile.

Profiel  
 
Gepost: 10 april 2013 12:34 AM
  [ # 498 ]

Mooi zo!

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 08 juli 2013 12:18 AM
  [ # 499 ]

Ik rijd inmiddels een aantal jaar met veel plezier in mijn beige type 1 diesel. Het wordt wel tijd voor wat onderhoud. We zijn van de week over de 60000 km gegaan sinds ombouw en het blok staat op 350000+.

Wat moet gebeuren:

Remschijven voor en achter
Fuseekogel links
Draagarmlagers achter
Veercilinders achter
Multi-riem en v-snaar
Filters en olie verversen
LHM verversen

Dit moet binnenkort gebeuren. Ik heb van het weekend 5 wielen opgehaald bij Coen met nette banden, die zitten er nu onder (nouja, 4 van de 5). Het werd weleens tijd om de winterbanden eraf te halen. Dankzij Beerpeet heb ik een net bruin interieur, motorkap en 2 deuren gescoord. Dit zit er allemaal in en het ziet er keurig uit. Het wordt nog eens wat. Ik zal ook wat foto’s uploaden.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 08 juli 2013 11:14 PM
  [ # 500 ]

Wat is er met de veercilinders achter als ik het vragen mag?

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 08 juli 2013 11:33 PM
  [ # 501 ]

Ik heb het vermoeden dat ze versleten zijn. De BX ligt binnen 20-30 minuten achter op de grond, terwijl alle andere onderdelen in goede staat zijn.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 juli 2013 11:35 PM
  [ # 502 ]

weet je ook zeker dat het remcommando goed is? Dit ding veroorzaakt namelijk in heel veel gevallen het snel inzakken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 08 juli 2013 11:43 PM
  [ # 503 ]

Die heb ik een tijdje geleden vervangen, maar het probleem bleef. Ik rij nog weleens met zware lading en/of karren, dus ik vermoed dat de veercilinders versleten zijn.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 09 juli 2013 12:01 AM
  [ # 504 ]

Kan je dat ergens controleren via een retourleiding?
Misschien was dat “nieuwe” remcommando ook niet helemaal 100%

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 09 juli 2013 12:05 AM
  [ # 505 ]

De auto waar die uitkwam had die problemen niet, dus ik ga er vanuit dat die goed is. Maar wel goed om altijd kritisch te blijven. Wink

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 09 juli 2013 12:12 AM
  [ # 506 ]

Jij hebt het leidingstelsel aardig in je hoofd, dus misschien kan je toch de retourstroom ergens bekijken…
Ik weet niet of veercilinders erg slijten, inmiddels hebben we wel gezien dat de voorpoten van BX vast kunnen lopen maar dat is geen slijtage langs de zuiger denk ik…
Maar misschien weet Waterman daar meer van?

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 09 juli 2013 12:16 AM
  [ # 507 ]

Als de afdichting van de zuiger kapot is, dan lijkt me dat die snel in zakt. Ik weet hoe dat werkt, met een manchet of o-ring, steunring.

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
Gepost: 09 juli 2013 12:30 AM
  [ # 508 ]

Sluit de veercilinders maar zeker niet uit, bij mijn BX net hetzelfde, zelfs de veerkarakteristiek is helemaal anders door de slijtage…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 09 juli 2013 12:32 AM
  [ # 509 ]

Maar dan moet je dus een behoorlijke retourstroom hebben, er kan ook gewoon wat vuil in het systeem zitten waardoor de druk ahw terug lekt.
Soms helpt het al als je de bollen er even afhaalt en weer terugschroeft. Dan is er net even wat schone olie langs de terugslagkleppen gespoeld…
Met het bekijken van de retourstroom weet je beter of het lekkage langs de zuiger is.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 juli 2013 12:37 AM
  [ # 510 ]

Maar meestal zijn de zuigerstangen gewoon versleten….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
34 van de 41
« Eerste  < Vorige 32 33 34 35 36 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook