Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Als er even nieuwe LHM inzit is het goed voor een paar dagen, en dan terug hetzelfde.
Keerringen liggen klaar, binnenkort eens alles vervangen, maar ik vrees idd ook voor de zuigerstangen(448k…)
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
waterman schreef:Maar meestal zijn de zuigerstangen gewoon versleten….
Daar krijg je toch geen lekkage van?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zeker wel!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Vermond schreef:Ik heb het vermoeden dat ze versleten zijn. De BX ligt binnen 20-30 minuten achter op de grond, terwijl alle andere onderdelen in goede staat zijn.
Als er olie langs de zuiger lekt loopt dat in de lekzak,even de slangetjes loshalen en je weet of dat het geval is.
De zuiger is hardverchroomd en ik kan me niet voorstellen dat dat slijt.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik was van plan om dat nog te checken, voor kan ik ‘m ook loshalen. Ik heb een stel break cilinders open gehaald, en zal die eens op slijtage checken. Het zou nog de teflon- of o-ring kunnen zijn.
waterman schreef:Zeker wel!
Dat begrijp ik niet helemaal.
De zuigerstang heeft toch niet te maken met de afdichting tussen zuiger en cilinder?
Of heb ik een verkeerd beeld van de anatomie van de veercilinder?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik bedoel de zuiger, excuses voor de verwarring. De zuiger slijt. Er komen langgroeven in en hij wordt uiteindelijk ovaal.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Maar goed dat ik niet lukraak de veercilinders ben gaan vervangen, want daar komt dus geen enkele druppel LHM uit. De BX heb ik gisteren in de hoogste stand gezet, en onder de lekretour van de veercilinders, hoogteregelaar en remservo heb ik een opvangbakje geplaatst. De remservo begint met zo’n 1.5-2 druppel per seconde te lekken. Dit gaat door tot er zo’n 200 ml gelekt is. Bij de lekzakken en hoogteregelaar is er nagenoeg geen retour.
Wat me opvalt is dat, als de remservo stopt met lekken, de achterkant nog stug omhoog staat. Pas een uur of 2 later begint er beweging te komen in de achterkant. Ik had verwacht dat de inzakking achter mooi lineair mee zou lopen met de lekkage bij de remservo.
Één ding weet ik wel, de veercilinders kan ik lekker laten zitten.
De demping op de achteras is veel te laag. Om zeker te zijn dat alle andere delen van het hydraulische systeem op orde zijn ga ik de veerbollen achter, voorraadbol en lhm vervangen. Daarna zal ik bovenstaande nog eens herhalen.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Paar weken rijden voor je hetzelfde gaat doen, anders heb je een serieus vertekent beeld.
Nieuwe LHM kan kortstondig de lekkages verminderen maar die komen na even weer terug.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ja inderdaad, daar ben ik al een keer ingetrapt .
Er zitten in ieder geval al wel een nieuwe fuseekogel, remschijven en achterdraagarmen onder.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Dat is ook al mooi!
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Vermond schreef:
De demping op de achteras is veel te laag. Om zeker te zijn dat alle andere delen van het hydraulische systeem op orde zijn ga ik de veerbollen achter, voorraadbol en lhm vervangen. Daarna zal ik bovenstaande nog eens herhalen.
Waarom zet je de bollen van de break er niet onder die je te koop hebt staan?
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Zat ik wel aan te denken, maar ik doe het liever gelijk goed. Volgens mij is de demping en druk anders bij die break bollen.
Toevallig wilde ik ze vandaag wel omwisselen, omdat ik toch al in de buurt was bij de draagarmen. Maar ik had de auto niet hoog genoeg staan om flink uit te halen met de hamer en beitel, dus heb het na een tijdje opgegeven en besloten later gelijk de goede erop te zetten.
Kennelijk heb je geen bollentang?
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Nee, klopt. Voor bollen die al járen achter vast zitten moet je ook wel met een serieuze tang komen. Ik mep ze altijd los (behalve vandaag dan ).