Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Verdraaien ze niet tenopzichte van elkaar?
Omdat ze alleen aan elkaar zitten doormiddel van de fietsband.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 25567
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee. die onderste heeft ook een 6kant bovenkant maat 21.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
En zo leer je iedere dag weer
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
bogaard77 schreef:huh? Ik doe het ook zo soms…
Tja de mannen van het magazijn hebben over veel dingen een mening
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 25567
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ik snap hem!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Lol…
Even een kleine update
Heb de bougies verwijderd, deze waren op 1 na allemaal droog. Maar starten doet ze nog steeds niet. Geen vonk aan de bougies. Heb alles nagelopen tot aan de bobijn en die wordt heel warm. Beter gezegd het verdeelplaatje achter de bobijn was gloeiend heet, draadje bijna doorgesleten. Ik ga de bobijn nog testen of deze niet versleten is en anders komt er een nieuwe in. Samen met de bougiekabels en elektrische ontsteking.
Wat is eigenlijk het verschil tussen een bobijn met en zonder weerstand???
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 25567
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De bobines met voorschakel weerstand werken op 9 volt. Alleen als de weertsnd koud is en dus de motor ook is die waarstand nagenoeg nul dus werkt de bobine eerst op 12 volt zodat ie makkelijker start. Dan warmt de weertsnd op ( dit hoort heet te worden) en stijdt de weerstnd zodat de bobine maar 9 volt krijgt.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Oke, bobine met weesstand maakt dus eens warm maar gebruikt van 9volt. En wat is daar het voordeel van en welke is nu het beste voor mijn DS? Ze kosten nl evenveel en als ik dan toch een nieuwe moet kopen…
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Bobine is afgestemd op de verdeler.
Dus gewoon dezelfde halen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ik ben al 30000km zeer blij met mijn bobine met voorschakelweerstand. (Dsuper5)
Totaal aantal Berichten: 10246
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
SalsaChris schreef:Oke, bobine met weesstand maakt dus eens warm maar gebruikt van 9volt. En wat is daar het voordeel van en welke is nu het beste voor mijn DS? Ze kosten nl evenveel en als ik dan toch een nieuwe moet kopen…
Het voordeel is dus dat de bobine, die normaal op 9V werkt, bij een koude start 12V krijgt omdat de weerstand van de voorschakelweerstand dan bijna nul is. Je krijgt dus een krachtiger vonk bij koude start.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25567
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
F.SvM schreef:Bobine is afgestemd op de verdeler.
Dus gewoon dezelfde halen.VgF
onzin.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25567
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
bogaard77 schreef:dus werkt de bobine eerst op 12 volt zodat ie makkelijker start.
wat ik al zei…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Even stand van zaken:
DS start nog steeds niet. Wanneer ik ze probeer te starten slaat ze wel bijna aan maar net niet genoeg om de motor te doen aanslaan. Dus ik denk niet dat het aan de bobine en bougiekabels ligt. Denk eerder aan ontsteking of dynamo????? Voor mij blijft het een raden waarom ze maar niet wil starten.
Heb nog een klein lek in de benzineleiding gevonden. De harde plastic leiding was beschadigd niet voor de overging naar de rubberleiding aan de pomp. Slecht stukje uitgehaald en een langer stukje rubber geplaatst.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 10246
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Staat de ontsteking op tijd?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.