Fijn rijdend in een 2.0 16v op gas toch vooruitkijkend naar een exemplaar voor “erbij” ....Gekocht een 3 liter V6 24 kleppert automaat 1998, 130000 km met alle opties en mooi zwart lederen interieur. Ik zal niet de enige gek zijn die een dergelijke auto als investering voor de toekomst heeft aangeschaft. Idee is om de nieuwe aanwinst te gebruiken voor vakanties en af en toe een weekendje op pad. Vraag me dus af, hoe doen anderen dat met de verzekering en/of de wegenbelasting? Beetje omslachtig om steeds te schorsen en de verzekering om te zetten van auto naar auto. Of, zijn er mogelijkheden om een tweede auto waar je heel weinig mee rijdt, voordelig mee te verzekeren op de bestaande polis. Ik zit overigens bij Univé, maar ben daar niet mee getrouwd….Alle tips worden van harte gewaardeerd! Met de “gasbak” rijd ik ongeveer 30, 35000 km. per jaar. De V6 zal niet meer dan 8000 km mee gaan draaien…
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010
- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Vraag eerst eens bij de Univé zelf.
Zelf heb ik mijn auto’s ook bij de Univé verzekert, en voor mijn oldtimers hebben ze een speciaal tarief.
Volgens mij hebben ze dat ook voor auto’s van 15 jaar en ouder.
Wil je hem WA verzekeren of volledig Casco? Als je hem Casco verzekert kun je hem niet omzetten van auto naar auto.
Moet eerlijk zeggen dat ik zeer tevreden ben over de Univé, ze denken wel altijd met je mee.
Groeten van Henk uit Steenwijk.
Ik ben prima te spreken over citroklassiek die de boel onderbrengt bij NAG. Via citroklassiek kun je de wagen op basis van de taxatiewaarde all risk verzekeren. Om je een idee te geven.. Een Xm v6-12 met een taxatiewarde van 10k deed daar 700 euro per jaar voor onbeperkte kilometers. Je kunt dat echter ook doen met bijv max 5000 km per jaar en dan scheelt aanzienelijk.
Ik zit ongeveer in dezelfde situatie als jou Mitch en heb mijn XM verzekerd bij de KNAC. Ik ben daardoor tevens KNAC lid en ontvang regelmatig een mooi clubblad. Ik betaal 23 Euro per maand en voor dat bedrag is hij WA verzekerd met internationale pechhulp zonder beperking. Voorwaarde; max 7500 km per jaar en een 1ste auto d’r bie. In ons geval een fijn C2 tje.
Dat verzekeren lijkt bij weinig kilometers nog wel te overzien… Vraag is ook of WA alleen voldoende is..het meeverzekeren van diefstal, brand en ruitschade bij een beperkt casco is toch ook niet zo gek. Ga eens even een rondje rondzoeken en vragen… Dat van die 23 euro per maand is goed te overzien. Neem aan dat dit ook op basis is van tig jaar schadevrij…
Dat is inderdaad op basis van 75 of 80 % korting omdat ik al sinds 1854 schadevrij rij. En diefstal ach, de gemiddelde Oost Europeaan die ons wagenpark wenst uit te dunnen, zal zich veelal van Golfjes en BMW 3tjes bedienen. Iemand wiens XM gejat wordt, zal de krantenkoppen kunnen halen. Ze zijn wat mij betreft nog te lelijk om te jatten. Enkele jaren geleden is mijn C5 al in de fik gegaan, de theoretische kans dat dat weer gebeurt, is dan statistisch bezien gering. Wat blijft is inderdaad de ruit; daar zou ik mijn eigen glazen dan nog wel eens mee in kunnen gooien. So be it. Ben wel benieuwd waar je nou (op) uitkomt. Laat nog eens weten aub.
Je hebt toch een verzekering? Gewoon de plaat steeds omhangen
Ha ha, foei Wim
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Inderdaad, foei. Dat soort zaken gaan we hier dus NIET bespreken!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je moet eens bellen met OVHV. dat valt onder de TVM groep. Mijn Ami is daar als tweede auto WA verzekerd voor 49 euro per JAAR!
De SM getaxeerd op 25000 is all-risk voor 260 per jaar…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Bij veel verzekeraars is er wel een “oldtimer verzekering” beschikbaar maar je auto moet dan 25 jaar of ouder zijn. Xm wordt in november pas 15 dus dat gaat (nog) niet op. Via Independer.nl kreeg ik wel de indruk dat verzekeren veel voordeliger kan dan dat ik dacht, ook voor mijn huidige auto….
Wordt vervolgd..
Hertogjan schreef:Dat is inderdaad op basis van 75 of 80 % korting omdat ik al sinds 1854 schadevrij rij.
Dat niemand hem zag.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Uiteindelijk bij “verzeker uzelf” terecht gekomen. 16 euro per maand bij wa beperkt casco tot 7500 km per jaar. en 0 euro eigen risico. Vond ik wel belangrijk want ik weet wat een nieuwe voorruit kost… Oldtimer of youngtimer verzekering is voor een Xm van pas 15 jaar oud geen interessante optie, denk ik…
Ga de verzekering voor mijn dagelijkse Xm opzeggen bij Univé. Betaal daar naar nu blijkt gewoon veel te veel en een eigen risico van ik dacht 80 euro…Kan dus voor 20 euro per maand bij 30000 kilometer per jaar. Prijzen zijn incl. assurantiebelasting overigens…
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goeie tip, thanks voor het delen daarvan!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste