prestige turbo schreef:PieterT schreef:Geweldig! Dat je zo lang de verleiding hebt kunnen weerstaan, maar dan heb je ook wat;)
Als een auto eenmaal een paar jaar stil staat in een garagebox zonder verzekering,geschorst en geen geldige apk dan komt het moment dat je denkt dat het nu niet meer uitmaakt of je de auto nu of over 1 jaar weer tot leven brengt. Je houd er dan toch al rekening mee dat er onkosten komen om de auto weer apk klaar te krijgen en dat alles vast zal zitten. En een jaartje meer of minder maakt dan ook niet zoveel uit.
En ik heb dit de laatste jaren steeds gedacht in het voorjaar.
Alleen dit jaar waren de kriebels te groot om de auto nog een jaar te laten staan.Moet ik ook eerlijk bekennen dat ik een lease auto heb die ik prive gebruik, en ook nog een rode volvo 850R sedan in winterslaap heb staan, en hier thuis een volvo C70 cabriolet in de garage heb staan die ik alleen bij mooi weer gebruik. Deze schors ik elk jaar van oktober tot ergens in het voorjaar.
Dus aan mobiliteit geen gebrek.Toen Dhr.De Vries van machinefebriek Drent in Eerbeek zijn CX prestige turbo nieuw kreeg in 1986, ik was toen 16 jaar, wist ik het al deze CX moet ik straks hebben, ik had nog nooit zo’n mooie auto gezien.
En in 1991 werd de CX ingeruild voor de nieuwe XM V6, en ik werd op mijn 21e tweede eigenaar van deze CX.
Meneer De vries heeft na bijna 1,5 jaar de XM gewisseld voor een BMW 5 serie, kon niet wennen aan de XM, en meneer De Vries is ondertussen al heel wat jaartjes geleden overleden.
Maar ik heb gelukkig deze CX met het hele verhaal nog steeds, en ben hier erg gelukkig mee.
Er zat nog een eigenaar tussen, geloof ik…
De kentekenplaathouder laat je toch wel zitten??
Leuk dat ie weer gaat rijden, rené !!
De auto is een kleine 4 maand bij Michel Heijblom geweest.
Als dank voor wat hij voor mij heeft betekend die periode blijft zijn Emerpark-plaat er zeker op zitten.
Citroen CX 2500 prestige turbo
Pleeg-vader….
We hadden toen, tien jaar geleden, gewoon nog een nieuwe, originele prestige-turbo uitlaat van voor-naar-achter in het magazijn op voorraad liggen.
Kom daar nu maar eens om…..
Heb ik er toen nog onder geschroefd geloof ik.
2400gti schreef:Pleeg-vader….
We hadden toen, tien jaar geleden, gewoon nog een nieuwe, originele prestige-turbo uitlaat van voor-naar-achter in het magazijn op voorraad liggen.
Kom daar nu maar eens om…..
Heb ik er toen nog onder geschroefd geloof ik.
Kijk nu weet ik wie je bent, ik ben te lang uit deze CX wereld geweest om te weten wie er achter al die mooie namen hier op het forum zitten.
En ja Michel, er zit een “nieuwe” uitlaat onder.
En jij weet wat er is gebeurd ruim 10 jaar geleden….en dankzij jouw staat mijn grote liefde nog steeds hier! En dat zal ik nooit vergeten, vandaag dat jullie plaat blijft zitten.
Gr. Rene
Kom je snel weer eens naar een cx-club evenement?
De najaarsrit bijv. is een ideale gelegenheid om de turbo weer eens lekker warm te stoken!
Zo, de auto is naar onze mening klaar voor de apk.
Afgelopen week de abs storing opgelost, was het grote relais onder het reservewiel.
Als laatste het rempedaal weer goed gangbaar gemaakt, deze kwam niet geheel terug.
Net nog 1 liter LHM gevult na vervanging van de leiding links achter.
Morgen maar eens even kijken voor een apk afspraak.
Yes!
Na 10 jaar gelijk de eerste keer APK goed gekeurd!
Op naar het postkantoor om de schorsing op te heffen.

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Bij wiebert laten keuren?
Mooi dat alles goed is,en nu lekker zweven
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
F.SvM schreef:Bij wiebert laten keuren?
Mooi dat alles goed is,en nu lekker zweven![]()
VgF
Ik heb de auto hier in Zutphen laten keuren. De auto was geschorst en geen apk, ik durfde het niet aan om zo naar Borculo te rijden. En volgens mij houden ze aan een kale apk ook niets over.
Hier een paar foto’s van hoe de CX er nu bij staat.

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Goed om de auto weer eens in de rij-stand te zien, rené !
Blijft een prachtige auto, die turbo-velgen staan zoveel mooier dan de standaard-trx-en van een prestige-turbo.
Nu zullen de volvo’s wel weer in de schuur blijven voorlopig….Als je weer CX kunt rijden, toch?
2400gti schreef:
Nu zullen de volvo’s wel weer in de schuur blijven voorlopig….Als je weer CX kunt rijden, toch?
Was wel de bedoeling. De Rode volvo 850R sedan heb ik vorig jaar september weg gezet, deze blijft de komende jaren ook stil staan. Er zijn er nu gewoon nog te veel van.
Maar de C70 T5 blijft zeker ook in gebruik, deze heb ik bij huis in de garage staan.
De CX staat op 7 minuten van ons huis in een garage, dus daar ben je ook zo.
Ik vind het heerlijk om weer met de prestige te rijden, steeds iets verder van huis. Wel voorzichtig rijden als een oude man van 80 jaar.
Hier een foto van de volvo C70.

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
mooi hoor, je Prestige Turbo (ook de C70 is niet vervelend).
en leuk dat er ABS op zit, dat was niet standaard in ‘86.
wat voor kleur is het precies ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje