Citroen C35 schakelproblemen
jnooijens
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9

Gepost: 22 juni 2013 05:36 PM

Mijn Citroen C35 schakelde goed. De volgende dag startte ik hem, zette ik hem in zijn 1 en nu krijg ik hem er niet meer uit. Ik heb al van alles geprobeert maar ik kom er niet uit.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Met vriendelijke groet,
John Nooijens

Profiel  

Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 920

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 23 juni 2013 04:32 PM
  [ # 1 ]

Hoi John,

ik weet niet wat “alles” is wat je hebt geprobeerd…
Eerste meest eenvoudige suggestie: Het kan zijn dat je op een (flauwe) helling staat geparkeerd en de hele aandrijflijn onder spanning staat en je niet (volledig) kunt ontkoppelen omdat de koppelingskabel nèt niet strak genoeg staat waar door je die spanning op de aandrijflijn niet kunt wegnemen.

Het kan ook zijn dat inwendig in de versnellingsbak iets niet goed zit: schakelstang/arrêteer-kogel die de boel blokkeren, dan is het een heel ander verhaal

Zonder meer informatie is het heel moeilijk een diagnose te stellen.

succes

waar rook is, is…

LHM only!

Profiel  

jnooijens
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9

Gepost: 12 juli 2013 01:57 PM
  [ # 2 ]

Hij schakelt wel, ik heb van de bak de deksel afgehaald. Onder de deksel zit een as met 2 naar beneden stekende gaffels. Ik heb hem in z’n vrij geduwd. Daarna de gaffels er weer terug in geduwd en met de hand geschakeld. Dat werkt. Ik heb alleen nog een paar keringen, en een klein rubbertje van de bak naar de versnellingspook en 2 grotere rubbers voor de pook. Oorzaak is me nog steeds niet bekend alleen de gaffels staan een beetje krom. Ik heb contact gehad met Harrie Martens die heeft me gezegd dat ik die gaffels gewoon recht kan tikken. Ik moet nog wel even uitzoeken war ik die onderdelen kan bestellen.

In ieder geval bedankt voor je reactie.

J. Nooijens

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook