25 van de 26
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 Volgende > 
   
Mark’s CX… en het luchtfilter
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 05 juli 2013 10:47 AM
  [ # 361 ]

Ik ga al jaren naar het Zwarte Woud (paar weken terug nog) en LPG is gewoon te krijgen op de normale snelwegen daarnaartoe. Zie http://www.autogasvergleich.de/autogas-tankstellen/deutschland/autobahn-autohof.html voor een overzichtje. Bereid je wel voor op files want er is altijd wat te doen op de A5 en A61.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 05 juli 2013 11:32 AM
  [ # 362 ]

Ik weet niet hoe snel je wilt opschieten….....
In Duitsland rijdt het secundair net zo lekker en je geniet meer van het landschap.
Je bent toch op vakantie Wink

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 05 juli 2013 11:44 AM
  [ # 363 ]

Als je geen haast hebt kan je ook via Luxemburg en Metz rijden.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 05 juli 2013 01:15 PM
  [ # 364 ]

Ach dat kan ook nog idd, kan hier natuurlijk gelijk de 61 opstappen of toch de toeristen weg nemen hmmmmm twijfel.

LPG zal idd wel te krijgen zijn hier over de grens iig geen probleem toen ik hier over de grens op zoek was naar de nippel was het antwoord “we hebben hier een pomp met nederlandse aanluiting” mijn antwoord was toen dat ze die in het Zwarte Woud vast niet hebben Smile.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 12 juli 2013 11:33 PM
  [ # 365 ]

Zo,

ze is er klaar voor kleppen nog ff gesteld, contactpunt vv, reserve wiel opgepompt, sapjes ingeslagen en gereedschapkist gevult.

morgen vertrekken en dan “On y Va” kijken of we wat leuken vakantiefotos kunnen maken want die gaat natuurlijk wel mee de camera.

Mark

Afbeelding Bijlagen
Afb1083.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 20 juli 2013 10:19 PM
  [ # 366 ]

Zo,

weer teru van een week vakantie met de CX en zonder problemen alles overleeft Smile enige rare wat mevrouw doet is bij berg af rijden en remmen op de motor dat ze een olie pluimpje geeft wanner je weer gas geeft.

Ik heb dit alleen bergaf gezien en verder nergens oliepijl zakt ook niet dramatisch dus dat zal wel loslopen.

overigens heeft ze 1 op 9 gelopen op LPG niet slecht.

Mark

Afbeelding Bijlagen
berg2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9456
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 20 juli 2013 11:23 PM
  [ # 367 ]
Mark Gielen schreef:

enige rare wat mevrouw doet is bij berg af rijden en remmen op de motor dat ze een olie pluimpje geeft wanneer je weer gas geeft.

Ws. versleten klepsteelafdichtringen.
Bij het remmen op de motor in het geval van een carburateur-motor ontstaat door de gesloten gasklep een hoge onderdruk in het inlaatsysteem.
De motor gaat proberen overal lucht vandaan te zuigen.
Dus ook langs de klepstelen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 20 juli 2013 11:37 PM
  [ # 368 ]

hmm,

die klepsteel geleiders heb ik 2 jaar geleden vv tijdens de motor revisie, maar blijkbaar heeft het idd iets te mnaken met een andere luchtstroom/onderdruk/overdruk waardoor er iets vreemds gebeurd.

maar gelukkig hebben we in Nederland maar 1 bergje dus voorlpig maak ik me geen zorgen Smile

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9456
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 20 juli 2013 11:40 PM
  [ # 369 ]

Een klepsteelgeleider is iets anders dan een klepsteelafdichtring.

Bij een koprevisie en mogelijke vervanging van klepsteelgeleiders worden normaal gesproken nieuwe afdichtringen gemonteerd.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9456
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 20 juli 2013 11:43 PM
  [ # 370 ]

Je hebt overigens geen berg nodig om dit verschijnsel te creëren.
Laat rijdend vanaf een hoog toerental maar eens het gas los zonder te ontkoppelen.
Ook dan rem je sterk af op de motor.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 20 juli 2013 11:52 PM
  [ # 371 ]
René Jongejan schreef:

Een klepsteelgeleider is iets anders dan een klepsteelafdichtring.

Bij een koprevisie en mogelijke vervanging van klepsteelgeleiders worden normaal gesproken nieuwe afdichtringen gemonteerd.

ja stom die seals bedoel ik dus en niet de geleiders maar zal eens testen met gas loslaten.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 21 juli 2013 05:33 AM
  [ # 372 ]
Mark Gielen schreef:

Zo,

weer teru van een week vakantie met de CX en zonder problemen alles overleeft Smile enige rare wat mevrouw doet is bij berg af rijden en remmen op de motor dat ze een olie pluimpje geeft wanner je weer gas geeft.

Ik heb dit alleen bergaf gezien en verder nergens oliepijl zakt ook niet dramatisch dus dat zal wel loslopen.

overigens heeft ze 1 op 9 gelopen op LPG niet slecht.

Mark


Mark, diepe respect vanuit mijn kant; eerst zelf je motor reviseren en daarna ermee op vakantie? Petje diep, diep af! Geweldig man!

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 31 juli 2013 10:57 PM
  [ # 373 ]

Vanavond me maar eens verdiept in de als maar duurende sijpelende oliestroom langs de vul dop. Dit irriteerd me al langer.

Probleem zit hem natuurlijk in de uitgedroogde rubber ring en laat nu toevallig de afvoer van de wastafel dezelfde maat zijn. Als je er 2 neemt is het dik genoeg en sluit het weer als nieuw.

Ander probleem is het luchtfilter dit begint langzaam uit elkaar te vallen, in feite is het maar simpel soffig materiaal wat tussen 2 ijzeren kooien zit en om daar nu 77,- voor te betalen bij CX basis dat moet toch anders kunnen, iemand ervaring hiermee, volstaat een panty bv ?

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 juli 2013 11:09 PM
  [ # 374 ]
Mark Gielen schreef:

Ander probleem is het luchtfilter dit begint langzaam uit elkaar te vallen, in feite is het maar simpel soffig materiaal wat tussen 2 ijzeren kooien zit en om daar nu 77,- voor te betalen bij CX basis dat moet toch anders kunnen, iemand ervaring hiermee, volstaat een panty bv ?

Ik geloof niet dat ik dat zou vertrouwen…

Eerst maar eens andere specialisten rondbellen voor een prijsje?
Misschien zelfs CX Club magazijn?

Ik had ooit eens 2 filters voor een injectie op eBay gevonden voor minder dan 30 euro in huis.
Die gaan per stuk jaren mee Smile

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 31 juli 2013 11:25 PM
  [ # 375 ]

Gewoon schuimrubber kan dat niet?
Is in verschillende diktes te krijgen in de doe het zelf zaak,( denk vooral aan de handwerk winkel)

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
25 van de 26
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook