Daarnet heeft een vriend die vaak en veel aan auto’s sleutelt mijn kersverse Saxo VTS 1.4 uit 2003 bekeken. Hij vond alles er goed uitzien en werken maar zei wel dat mijn versnellingspook een beetje zwaar is. Hij adviseerde mij de kogelbal waar de pook in uitkomt te invetten. (zie foto)
Nu heb ik dat ding bekeken en gevoeld en hij is gortdroog, alsof hij nog nooit ingevet is, vergist hij zich nou en hoort ie helemaal niet ingevet te worden?
https://www.dropbox.com/sc/g8gcuclfjwzgthm/12_6CXf2H5
Saxo VTS 1.4 uit 2003
Ik denk eerder dat je schakelstangen zwaar gaan. Die zitten tussen je schutbord en je bak.
Heb je misschien een foto en nog liever pijltjes erbij waar ik zou moeten invetten?
Saxo VTS 1.4 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 440
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Een beetje Teflonspray kan echt geen kwaad hoor.
Ook het draaipunt links op de foto gaat vaak zwaar.
Aha, ik zie al een beetje waar dit is. Wat kan ik hieraan doen? Schoonborstelen (ik ga van roest uit) en opnieuw invetten met willekeurige vet? (kettingvet of zo?)
Saxo VTS 1.4 uit 2003
- Saxo 1.4i exclusive
Nee, gewoon inspuiten met WD40 en daarna teflonspray. Verder zitten daar nog een aantal draaipunten meer, ook die even inspuiten met teflon spray.
Ik kon niet heel dichtbij komen zonder brug en heb alles op de tast gedaan, ik moet bekennen dat het geholpen heeft om wd40 en daarna teflon op 3 draaipunten te spuiten. Misschien zijn er nog meer draaipunten maar dat kan ik niet goed zien dan. Zoals het nu is heeft het een hele verbetering.
Saxo VTS 1.4 uit 2003
- Saxo 1.4i exclusive
Heb je nu ook de kogel onderaan de pook ook ingespoten?
Ja, en zelfs omhooggetrokken zoals jij beschrijft in een ander topic en ingespoten met teflon. Dat hielp maar een beetje. Met wd40 inspuiten aan onderzijde auto hielp het meest. Zodra hij volgend week op de brug staat zal ik nog eens kijken. Bedankt voor je hulp/uitleg !
Saxo VTS 1.4 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 446
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
gewoon vet op de kogel smeren , dat werkt wat beter als sprays
Wat voor vet?
Saxo VTS 1.4 uit 2003