Hallo allemaal,
Ik ben Kenneth, 24jaar oud en woon ik Apeldoorn. Een maand geleden heb ik mijn bwm 316i coupe ingeruild tegen een citroen C4 1.4 VTR van 2005, 185000km op de teller. Auto bevalt goed, rijdt best wel rustig. Al hoewel heb ik nog paar opmerkingen die ik tot nu toe zelf ontdekt heb.
- Automatisch Verlichting: als ik het knopje CHECK een keer indruk, geeft mijn boord comp. dat de auto verlichting uitgeschakeld is. Dat is ook hetzelfde verhaal met mijn Auto ruitenwissers. Hoe kan ik ze AAN zetten?
- Verbruik C4: Volgens boekjes zou de energie label van de c4 B of C zijn. Ene keer vind ik mijn auto wel zuinig rijden bijv. vanaf apeldoorn gaf mijn boord comp. 260km met 4 streepjes, eenmaal ik den haag gekomen had ik nog 135km met 2 streepjes. Vervolgens zijn we vanaf den haag vertrokken en in oudewater voor 15eurie getankt. Tank was tot 4streep gevuld en stond 270km op mijn boord computer. Zodra ik weg reed, na zeker 5minuten begon het km teller af te zakken naar 260, 255, enz. eenmaal in Apeldoorn heb ik 160km met 2strepen. Ik rij altijd 110 - 115km/h op snelweg. Gebeurd dit ook bij jullie dat de teller snel afzakt qua verbruikt?? ene keer vind ik hem zuinig maar andere keer heb ik t idee dat mijn bmw even zuinig zijn.
ik hoor het van u.
mvg
Kenneth
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Autom. verl.: linker stengel in de stand Auto zetten
Autom. wissers: rechter stengel naar beneden tippen.
Ja autom. verlichting staat altijd op auto. en ik heb ook de licht sensor afgedekt maar dat hielp ook niet.
Totaal aantal Berichten: 296
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Ik dacht dat er aan de achterkant van de binnenspiegel er nog een zat.
jaa dat klopt die ik heb ook afgedekt maar geen resultaat. zelf in de tunnel rijden gaan mijn koplampen gewoon niet aan. en de boord comp. geeft steeds aan dat ze uitgeschakeld zijn.