De kanteling kan je nu nog bijstellen. Als de kanteling niet optimaal is, dan gaat het wat wringen in het rondsel en dan bekrachtigt hij niet optimaal.
Het rechtuit sturen met handen los, stel je af met het “appeltje”
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Ok,danku !
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jef, die kanteling moet je eigenlijk met een stuk speciaal gereedschap afstellen. Als je handig bent heb je ‘t niet nodig, maar het werkt wel goed.
zelf maken?
http://www.citrowagon.fr/511_changement_de_direction.html
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Egbert,
wat was er mis met je stuurhuis ? is dat het stuurhuis dat je toen zelf gereviseerd hebt ?
groetjes
Smith
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Bedankt ook Waterman. Ik zal proberen handig te zijn. Het stuurt nagenoeg perfect (gisteren 400km getest), maar het kan nog net iets beter. De bekrachtiging komt iets te vroeg of te laat in heb ik het gevoel.
Ik zal morgen in de bandencentrale (Xas !) even laten kijken naar de rechtuitstabiliteit (die er zeker is!), en dan even terloops de kanteling optimaliseren. Voor het volledig terug af- en opbouwen van radiator enz heb ik helaas geen tijd meer.
Ik geloof dat de kanteling toch al te regelen is door enkel de voorschermen te verwijderen, klopt dat ?
Ik zal de volgende 3 weken weer 5 à 6000km mogen bijschrijven dus het kan maar beter perfect zijn !
Mr. Smith schreef:Egbert,
wat was er mis met je stuurhuis ? is dat het stuurhuis dat je toen zelf gereviseerd hebt ?
groetjes
Smith
Inderdaad een zelf gereviseerd stuurhuis. Jaren geleden had ik hem helemaal gereviseerd met chyparse setje. Nooit echt tevreden geweest, hiel veel interne lekkage bij rondsel. kort geleden het rondsel voorzien van Citrotech ringen. Bij die operatie wilde ik ook een harmonica hoes vervangen. Dacht, ik schroef het stuurhuis even open, bij 1/2 slag merkte ik dat dit geen goed idee was en snel weer vast gedraaid. Rondsel er in en stuurhuis deed het prima, weinig interne lekkage.
Totdat na een paar weken de olie er uit spoot. Bij dat los en vastdraaien zal wel een o-ring beschadigd zijn in het stuurhuis.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wat voor 1 heb je er nu in zitten? Weer een zelf gereviseerde met Citrotech ringen?
Die uit de auto van Joris. Is al jaren geleden door Chyparse gerevisieerd stuurhuis.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Met de komst van de donkere dagen steeds meer last van de matige koplampen van de DS. Had halogeen lampen met een duplo lamp voetje.
Vorige week Xenon lampen geplaatst. Is niet veel werk. De lampen besteld met het voetje van een H4 lamp, dat kan je redelijk goed vast zetten in de duplo lamp houder. Electrisch stelt het ook niets voor. De set heeft een solidstate relais, zodat je verlichtingsschakelaar ook niet meer zwaar belast wordt.
En…. Het geeft echt een geweldige hoeveelheid licht. Heb gekozen voor kleur 5000K, dat is behoorlijk wit, maar niet blauw achtig.
Ben voor een goedkope set gegaan en was voor 79 Euro incl verzending klaar. Nu kijken hoe duurzaam ze zijn.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goed bezig Egbert, welkom in de wereld van de verguisde liefhebber van goed licht. Man, ik werd zowat op de brandstapel gegooid toen ik xenon in m’n sm bouwde. Natuurlijk ging het na 3 jaar stuk, en nu zit er (voor nood!!) weer H4 in. Wat een baggerlicht.. Gauw terug naar xenon!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik rij al jaren met geel xenon in de sm. El cheapo bastaard voor om en na bij 30 euro uit China. Top! Al twee lampen en een ballast vervangen, maar aanbiedingen zat op eBay! Ik heb 3000k dat in de sm mooi geel kleurt. In de CX leek die zelfde lamp meer groenig! Zie het topic over de onzinnige xenon meet!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ha, dus jouw ervaring is ook dat de opbrengst van de halogeenverlichting eigenlijk best tegenvalt?
Ik heb gemerkt dat die oude koplampen met ouderwetsche duplolampen meer licht geven dan de nieuwere modellen, met name bij dimlicht.
Wat mij opvalt is dat houder waar de halogeenlamp in verdwijnt de gloeidraad voor het dimlicht voor een deel afschermt. Wat daar nou het nut van is ontgaat mij… misschien warmte afvoer?
Ik heb van die dubbele reflector lampen, ik denk van Cibie even uit mijn hoofd.
Ik heb er geen verstand van, maar zoiets dan?? Klik
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
Bij mij waren trouwens de reflectoren aan de bovenkant een beetje verweerd. Ik denk door de warmte.
Dat zou dan bij die Xenons misschien ook gunstiger zijn, want die zijn maar 35W.
Ik neem aan dat de warmte afgifte dan ook minder is.
@Frank: Voor wie was jouw vraag bedoeld?
Warmte afgifte van Xenon moet veel minder zijn dan vgl Halogeen. Rendement van Xenon is veeeel groter, daarom die grote lichtopbrengst. De energie die er in licht uit gaat, wordt niet in warmte omgezet.
Ik durfde geen lager K getal te nemen, uit zorg dat dan de lichtopbrengst minder zou zijn.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper