35 van de 41
« Eerste  < Vorige 33 34 35 36 37 Volgende >  Laatste »
   
Vermond’s BX’en: 19d gekeurd en nieuwe aanschaf
Gepost: 09 juli 2013 02:02 AM
  [ # 511 ]

Als er even nieuwe LHM inzit is het goed voor een paar dagen, en dan terug hetzelfde.
Keerringen liggen klaar, binnenkort eens alles vervangen, maar ik vrees idd ook voor de zuigerstangen(448k…)

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 09 juli 2013 10:15 AM
  [ # 512 ]
waterman schreef:

Maar meestal zijn de zuigerstangen gewoon versleten….

Daar krijg je toch geen lekkage van?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 juli 2013 10:32 AM
  [ # 513 ]

Zeker wel!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 09 juli 2013 11:14 AM
  [ # 514 ]
Vermond schreef:

Ik heb het vermoeden dat ze versleten zijn. De BX ligt binnen 20-30 minuten achter op de grond, terwijl alle andere onderdelen in goede staat zijn.

Als er olie langs de zuiger lekt loopt dat in de lekzak,even de slangetjes loshalen en je weet of dat het geval is.
De zuiger is hardverchroomd en ik kan me niet voorstellen dat dat slijt.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 09 juli 2013 01:32 PM
  [ # 515 ]

Ik was van plan om dat nog te checken, voor kan ik ‘m ook loshalen. Ik heb een stel break cilinders open gehaald, en zal die eens op slijtage checken. Het zou nog de teflon- of o-ring kunnen zijn.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 09 juli 2013 07:09 PM
  [ # 516 ]
waterman schreef:

Zeker wel!

Dat begrijp ik niet helemaal.
De zuigerstang heeft toch niet te maken met de afdichting tussen zuiger en cilinder?
Of heb ik een verkeerd beeld van de anatomie van de veercilinder?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 juli 2013 07:13 PM
  [ # 517 ]

Ik bedoel de zuiger, excuses voor de verwarring. De zuiger slijt. Er komen langgroeven in en hij wordt uiteindelijk ovaal.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 14 juli 2013 10:12 AM
  [ # 518 ]

Maar goed dat ik niet lukraak de veercilinders ben gaan vervangen, want daar komt dus geen enkele druppel LHM uit. Smile De BX heb ik gisteren in de hoogste stand gezet, en onder de lekretour van de veercilinders, hoogteregelaar en remservo heb ik een opvangbakje geplaatst. De remservo begint met zo’n 1.5-2 druppel per seconde te lekken. Dit gaat door tot er zo’n 200 ml gelekt is. Bij de lekzakken en hoogteregelaar is er nagenoeg geen retour.

Wat me opvalt is dat, als de remservo stopt met lekken, de achterkant nog stug omhoog staat. Pas een uur of 2 later begint er beweging te komen in de achterkant. Ik had verwacht dat de inzakking achter mooi lineair mee zou lopen met de lekkage bij de remservo.

Één ding weet ik wel, de veercilinders kan ik lekker laten zitten.

De demping op de achteras is veel te laag. Om zeker te zijn dat alle andere delen van het hydraulische systeem op orde zijn ga ik de veerbollen achter, voorraadbol en lhm vervangen. Daarna zal ik bovenstaande nog eens herhalen.

Profiel  
 
Gepost: 14 juli 2013 07:16 PM
  [ # 519 ]

Paar weken rijden voor je hetzelfde gaat doen, anders heb je een serieus vertekent beeld.
Nieuwe LHM kan kortstondig de lekkages verminderen maar die komen na even weer terug.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 14 juli 2013 07:37 PM
  [ # 520 ]

Ja inderdaad, daar ben ik al een keer ingetrapt Wink.

Er zitten in ieder geval al wel een nieuwe fuseekogel, remschijven en achterdraagarmen onder.

Profiel  
 
Gepost: 14 juli 2013 08:09 PM
  [ # 521 ]

Dat is ook al mooi!

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 14 juli 2013 09:43 PM
  [ # 522 ]
Vermond schreef:

De demping op de achteras is veel te laag. Om zeker te zijn dat alle andere delen van het hydraulische systeem op orde zijn ga ik de veerbollen achter, voorraadbol en lhm vervangen. Daarna zal ik bovenstaande nog eens herhalen.

Waarom zet je de bollen van de break er niet onder die je te koop hebt staan?

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 14 juli 2013 10:32 PM
  [ # 523 ]

Zat ik wel aan te denken, maar ik doe het liever gelijk goed. Volgens mij is de demping en druk anders bij die break bollen.

Toevallig wilde ik ze vandaag wel omwisselen, omdat ik toch al in de buurt was bij de draagarmen. Maar ik had de auto niet hoog genoeg staan om flink uit te halen met de hamer en beitel, dus heb het na een tijdje opgegeven en besloten later gelijk de goede erop te zetten.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 14 juli 2013 11:04 PM
  [ # 524 ]

Kennelijk heb je geen bollentang?

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 14 juli 2013 11:10 PM
  [ # 525 ]

Nee, klopt. Voor bollen die al járen achter vast zitten moet je ook wel met een serieuze tang komen. Ik mep ze altijd los (behalve vandaag dan Very Happy).

Profiel  
 
 
35 van de 41
« Eerste  < Vorige 33 34 35 36 37 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook