Ik heb een Citroën Saxo uit 1999.
Nu heb ik hoedenplank speakers gekocht en deze moeten aangesloten worden op de radio bekabeling op 1 of andere manier. maar welke kleur draad moet ik verbinden met de speaker draden?
doorknippen of solderen of tapen?? ik heb er verder echt geen verstand van.
verder werken de speakers in de voordeuren wel, maar de speakers die bij de achterbank zitten werken niet. zijn daar misschien eerder hoedenplank speakers op aangesloten ipv de achhterbank speakers?
Hoe zit het met de subwoofer en versterker hoe sluit ik dar verder aan?
Wie kan mij een duidelijke/simpele uitleg geven over hoe en wat?
Totaal aantal Berichten: 446
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
zitten er wel luidsprekers achter ?
en als je al zegt dat je er zelf totaal geen verstand van hebt , zou je er dan wel aan beginnen ....
en solderen en krimpkous prefereer ik zelf .
http://www.12vhifi.nl ga daar maar eens lezen
Totaal aantal Berichten: 92
- DS 3 1.6 e-HDI Sport Chic
zelf ook ooit boxen/versterker/woofer enz geplaatst en ook begonnen zonder kennis van zaken.
Nu ik heb héél véél stuk gemaakt vooraleer ik wist wat en hoe…
Ooit een nieuwe woofer stuk geblazen in 5min…
Basis is niet zo moeilijke:
versterker:
rode: batterij naar koffer (voeding versterker) Niet vergeten, een zekering hierop te plaatsen!
zwarte: ergens aansluiten op een bout ofzo, rechtstreeks op de ‘kas’ van de auto (massa versterker)
radio:
1 remote: radio naar koffer (aan en uitzetten versterker samen met radio)
2 signaalkabels: radio naar koffer (muziek signaal, ben de specifieke naam van de kabel vergeten…)
Afhankelijk van versterker tot versterker heb je een 2 kanalen voor de achterste boxen (links en rechts en 2 die je gebruikt (bridged) voor een woofer.
Dacht dat dit een 4 kanaals versterker was, al kan ik er naast zitten…
Je hebt ook versterkers met maar 1 uitgang, dus enkel voor bvb een subwoofer.