Ik heb een Citroën Saxo uit 1999.
Nu heb ik hoedenplank speakers gekocht en deze moeten aangesloten worden op de radio bekabeling op 1 of andere manier. maar welke kleur draad moet ik verbinden met de speaker draden?
doorknippen of solderen of tapen?? ik heb er verder echt geen verstand van.
verder werken de speakers in de voordeuren wel, maar de speakers die bij de achterbank zitten werken niet. zijn daar misschien eerder hoedenplank speakers op aangesloten ipv de achhterbank speakers?
Hoe zit het met de subwoofer en versterker hoe sluit ik dar verder aan?
Wie kan mij een duidelijke/simpele uitleg geven over hoe en wat?
Totaal aantal Berichten: 446
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
zitten er wel luidsprekers achter ?
en als je al zegt dat je er zelf totaal geen verstand van hebt , zou je er dan wel aan beginnen ....
en solderen en krimpkous prefereer ik zelf .
http://www.12vhifi.nl ga daar maar eens lezen
Totaal aantal Berichten: 92
- DS 3 1.6 e-HDI Sport Chic
zelf ook ooit boxen/versterker/woofer enz geplaatst en ook begonnen zonder kennis van zaken.
Nu ik heb héél véél stuk gemaakt vooraleer ik wist wat en hoe…
Ooit een nieuwe woofer stuk geblazen in 5min…
Basis is niet zo moeilijke:
versterker:
rode: batterij naar koffer (voeding versterker) Niet vergeten, een zekering hierop te plaatsen!
zwarte: ergens aansluiten op een bout ofzo, rechtstreeks op de ‘kas’ van de auto (massa versterker)
radio:
1 remote: radio naar koffer (aan en uitzetten versterker samen met radio)
2 signaalkabels: radio naar koffer (muziek signaal, ben de specifieke naam van de kabel vergeten…)
Afhankelijk van versterker tot versterker heb je een 2 kanalen voor de achterste boxen (links en rechts en 2 die je gebruikt (bridged) voor een woofer.
Dacht dat dit een 4 kanaals versterker was, al kan ik er naast zitten…
Je hebt ook versterkers met maar 1 uitgang, dus enkel voor bvb een subwoofer.
Maar aangezien je je ook afvraagt hoe en wat met die boxen in de hoedenplank lijkt een 4 kanaals me voor jou de makkelijkste weg.
DS3 e-hdi 110pk sport chic
OPGEPAST !!! domme belg comming true! Benaderen op eigen risico!
Totaal aantal Berichten: 3
- C5 exclusive 2.0HDi
- Saxo VTS 1.6-8V
- Xsara 1,9TD
- BX GTi 8V MK2
HEEL moeilijk te zeggen.
Dit alles zou je eerst moeten zien.
Als ik je vraag lees zit ik met veel meer vragen, nl.
Welke radio? Origineel, of aftermarket ( en zoja, welk merk, type voor het aantal, en soorten uitgangen, kleurcode, enz…)?
Welk type draden (ook weer kleurcode)?
Wat wil je bereiken (soundquality, of snoeihard), dan kan je gaan nadenken over type versterker(s)?
...
1 ding weet ik zeker. Waarschijnlijk beroepsmisvorming, maar ik geef liever iets meer uit voor een deftige verbinding (stekkers), dan dat ik moet gaan knippen in de bedrading. En als je dat doet, raad ik je ook aan om te solderen met gebruik van een krimpkous, dan tape. Tape durft snel te lossen als die warm komt te staan.