Totaal aantal Berichten: 591
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Mijn ouders zijn de trotse bezitters van een C25 camper sinds kort.
Nu zit er op de bijrijders kant een bankje, en willen daar graag een stoel. Een framepje kan ik wel voor ze lassen om het eea passend te krijgen. Om nu te voorkomen dat ik dadelijk bergen tijd kwijt ben om iets passend te maken, wil ik eigenlijk graag een stoel kiezen die redelijk makkelijk passend is te maken.
Is er iemand die dit al eens gedaan heeft, en weet welke stoelen er (makkelijk) inpassen?
Totaal aantal Berichten: 7582
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Een C25 stoel? En verder komt het zo nou niet, hoor. In mijn bus stonden BX stoelen, heb ik met beperkte inspanning vervangen door SAAB zonder aan het frame te lassen. Het onderframe is nog altijd de oorspronkelijke stoel.
Totaal aantal Berichten: 93
- 2CV 2CV6 Club
- BX Deauville
- C35 C32D
Mijn broer heeft in zijn ducato, het c25 broertje, evenals ik in mijn c35 XM (leer en elektrisch verstelbaar) stoelen geplaatst. Dat kost betrekkelijk weinig moeite en zit fantastich.
Groetjes, Tonie
C35 FOREVER
hoi, ik heb ook een C35 camper en kan xm stoelen kopen, dat gaat goed?
Een kat is toch goedkoper!
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Nee, dat past niet zomaar. Je moet altijd wat knutselen om de stoel met slede op een prettige hoogte te kunnen monteren. Met andere woorden: je moet zorgen voor een frame waar je de rails van de XM stoel op monteerd. Anders zit je veel te laag.
In mijn C35 heeft iemand in het verleden de oorspronkelijke stoelen afgezaagd, waardoor die nu als frame dienen voor de rails onder stoelen uit een Saab. Maar ik had er ook XM op kunnen zetten. Of iets anders.
Hoi!
Nee past zeker niet zomaar.
die iemand die bij jouw de boel pas heeft gemaakt is niet beschikbaar toevallig?
Gr.
Daan
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Helaas - frames waren al verzaagd toe ik ‘m kocht. Met wat Gamma-ijzer de zelf de Saabstoelen gemonteerd. Maar een goed framepje laten lassen lijkt me eigenlijk wel een veiliger en meer solide optie. Je zou eens op een camper forum kunnen rondneuzen. Iedereen die in een Mercedes 407/508 of 207/208 rondtuft heeft volgens mij hetzelfde probleem op te lossen.
Ik vraag me af wat Scherpenhuyzen bedoelt met ‘betrekkelijk weinig moeit’
Ik heb nu ook XM stoelen in die C35 ingebouwd.
Links zit nog steeds te hoog, gaan we als laatste ook de C35 rails verwijderen.
Je zit zo met die leuning tegen dat achterwandje.
Ook moet ie verder naar links omdat handrem en versnellingspook er niet langs kunnen.
Rechts zit je op een cm na met je kruin tegen het dak en past de veiligheidsgordel bij lange niet meer.
Vanwege dat draaimechanisme.
En dan is zowel links als rechts elke mm benut om te zakken.
Alleen die framepjes zijn niet doorgezaagd.
En dan heb ik het nog niet over de elektra gehad wat ook niet bepaald amateur werk is.
Dus let beter op je woorden voor je iets ‘betrekkelijk makkelijk noemt’.
Ben nu met alle vorige missers op stoel gebied zo tegen de €1000,- kwijt en het is nog niet goed.
Misschien toch beter dat originele stoeltje in België opgehaald voor €20,-
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ai, dat is zuur.
Pook en handrem zijn inderdaad lastig, bij mij komt de pook in de eerste twee versnellingen tegen de stoel aan. Maar er is nog net goed mee te rijden. En de achterwand zit inderdaad dichterbij dan je denkt. Juist daarom heb ik voor Saab stoelen gekozen, die hebben een relatief dunne rugleuning.
Hoe dan ook - ik hoop voor je dat je tot een voor jou goede oplossing komt. Als ‘eenmaal klaar is, zit je natuurlijk wel heerlijk op XM stoelen.
- 2CV 2CV6 Club
- BX Deauville
- C35 C32D
Ik begrijp een deel van de opmerkingen niet. Hoogte kan normaal geen probleem zijn. ik heb een plateau in gebouwd boven de stoelen, oorspronkelijk bedoeld als kinderbed en heb, ondanks mijn 1.93 meter geen enkel probleem. aan de XM stoelen is niets aan gepast. Inderdaad, de linker stoel moet iets naar links ivm. de schakelpook. Ik heb van 15 mm vierkante buis een frame gelast, dat is geschroefd op de oorspronkelijke boutgaten. Rechts is er ook nog een draaiplateau tussen gezet. Toen ik ik elektrische stoelen heb geplaatst, heb ik uit mijn oorspronkelijke, door mij gemaakte frames, stukken moeten wegzagen voor de motoren.
Het was echt relatief simpel. Als iemand het wil zien en toevallig in Limburg is, is hij/zij altijd welkom.
Groetjes, Tonie
C35 FOREVER
Hoi, ik begrijp ook een deel niet.
Eerst zeg je dat je een frame hebt gelast van vierkant profiel en later dat je de originele steun heb ingekort.
En heb je er dan nog een plateau boven??
Ik heb maar 5 cm. over.
maar ik heb het originele frame dus niet doorgezaagd.
maar binnenkort wordt de rail verwijderd, scheelt ook nog 2 cm. en dan zal het wel perfect zijn.
Leuk, ervaringen van een lotgenoot.
rijd je ook op gas?
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Goede tip.
Ik dacht steeds aan een stuk er tussen uit zagen, maar je kan ook het bovenstel er af zagen.
- 2CV 2CV6 Club
- BX Deauville
- C35 C32D
Het wegzagen was alleen in de horizontale delen van het door mij gemaakt frame, omdat de motoren van de stoel dieper liggen en de elektrische stoel dus niet direct paste
C35 FOREVER
- 2CV 2CV6 Club
- BX Deauville
- C35 C32D
Nog even, het door mij genoemde plateau zit onder het dak boven de deuren, oorspronkelijk bedoeld als extra bed, nu gebruikt om stoelen en dergelijke op te leggen
C35 FOREVER