Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Zonder druk op de cilinder kan het ook best tricky zijn als ze goed vast staan, goede sleutel of niet…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Vanwege de leiding bedoel je? Achter laat ik er altijd druk op, totdat ‘ie los schrikt.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Nog wat foto’s, dat maakt het allemaal interessanter:
‘Nieuw’ interieur dankzij Beerpeet:
Nieuwe fuseekogel:
Nieuwe schijven:
Hier komt de fusee met nieuwe kogel:
Checken hoeveel LHM er uit de servo lekt:
Lekretour hoogteregelaar achter:
Lekretour veercilinders achter:
Alleen bij de servo was lekkage, deze hoeveelheid:
Achter goede draagarmen gemonteerd en nieuwe schijven:
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Ziet er weer goed uit!
En ja, voor het niet torsen van de cilinders en dus(niet) beschadigen/plooien van de leiding.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Als je hardydisc scheurt, blijft er dan een fysieke verbinding over tussen je rondsel en stuuras, of ben je dan de sjaak?
Vermond schreef:Als je hardydisc scheurt, blijft er dan een fysieke verbinding over tussen je rondsel en stuuras, of ben je dan de sjaak?
Normaal gesproken wel,maar er zijn imitatie schijven waarbij dat niet zo is!
In elk geval heb je zonder rubber een graad of 20 speling op het stuur,goed genoeg om veilig de berm te bereiken.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Eindelijk… staat m’n stuur recht! Iedereen die in m’n auto zat snapte niet waarom mijn stuur 120 graden verdraaid stond, maar dat kwam omdat ik ooit stuurbekrachtiging ingebouwd heb, en de boel toen niet goed heb gezet. Ik heb gisteren de hardy disc vervangen, en gelijk de boel goed gezet. Tijdens het los wrikken van de disc ging de keerring lekken in het stuurhuis. Gelukkig was ik bij iemand die overal een oplossing voor heeft en ook nog een keerring had liggen. Die erin gezet en het is weer lekvrij.
Er zitten ook nieuwe bollen op. Achter zitten helaas de verkeerde, namelijk van een type 1 diesel break en nu danst ie vrolijk tussen de laagste en hoogste stand bij een kleine drempel . Maar daar wordt aan gewerkt.
En Simon die goed werk aan het verrichten is met zijn 16v:
En in Nijmegen had ik een interieur en deuren van een mooie BX 14 gekocht, en die zag ik nu weer terug in het noorden van het land:
Lekker bezig!
Fietswieltjes al gemonteerd?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Das best nog een klus geweest!
Heb je er geen rugklachten aan overgehouden of mocht je die mooie brug gebruiken?
En zie ik nou het kadaver van een break op de achtergrond waarvan het staartstuk al door de slager is vrijgeprepareerd ?
H@ns schreef:En zie ik nou het kadaver van een break op de achtergrond waarvan het staartstuk al door de slager is vrijgeprepareerd ?
Oei,dat was top secret….. nu het dan toch al uitgelekt is,dat is de oefen koets voor mijn BX pick-up project
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Je bent lekker bezig met je BX
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Thanks! Sinds dit weekend weer verse LHM en alles goed ontlucht. Ook de kvs en olie is vervangen. Ik had deze keer iets langer gereden met de olie (19.000 km) dan normaal en nu merk ik goed verschil na verversing.
Achter zitten nu ook de goede bollen, en het veert een stuk beter. De BX zakt nog steeds erg snel, dus ik kan nog op onderzoek uit.
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Lekker bezig! Mooi zo.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Nog wel ff poetsen hoor
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Poetsen is nog niet gebeurd, maar ik heb waarschijnlijk wel de boosdoener voor het snelle zakken gevonden (!waarschijnlijk! ). Vandaag heb ik de BX in rijstand weggezet, alle retours bij het vat losgemaakt en in losse bakjes geplaatst. Uit de remservo kwam vrij weinig in vergelijking met de kleine octopus.
Uit de kleine octopus is zo’n 300 ml gekomen denk ik. Dat zou dus kunnen zijn: retour stuurhuis, retour debiet/drukregelaar of retour van de 2 hoogteregelaars. Ik had al ooit een eigenbouwsel gemaakt voor de octopus, wat betekende dat ik de hoogteregelaars nu apart kon checken op lekkage via de retour. Uit een van de 2 bleef het druppen. Ik heb het niet langer dan 2 uur aan kunnen kijken want moest toen weg, maar de LHM kwam toch voornamelijk van de hoogteregelaar-retours. Nou blijft de auto voor mooi op hoogte staan, dus moet het wel van achter komen.
Volgende project: hoogteregelaar achter aan onderzoek onderwerpen.
Lekkage van de veerpoten, hoogteregelaars, stuurcilinder en drukregelaar is er nagenoeg niet, dus dat is weer een meevaller.
Vorige keer kreeg ik veel retour via de remservo, maar dat kwam omdat ik de auto in hoogste stand had staan. De volledige druk vanaf de drukregelaar komt dan op beide ingangen te staan van de remservo, vandaar dat hij dan harder lekt. Tenminste, dat is mijn redenatie.