Welke bouten voor Le mans velgen? Welke Le mans velgen (normale of Ville..)
stevenvansoest
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14

- ZX Zx 1.4 Avoriaz
Gepost: 15 juli 2013 02:06 PM

beste forummembers,

Ik ben in het bezit van een set Le mans velgen voor mijn Xsara VTR. Nu heb ik van een mede-forum member een setje bouten overgenomen, maar dit waren twee verschillende soorten (in een set van 16):

Hoe kan ik erachter komen welke bouten ik moet hebben zonder mijn auto al weg te brengen voor het overzetten? Ik heb begrepen dat er twee varianten van deze velgen zijn, Ville de le mans en de reguliere le mans velgen.

Mijn velgen hebben een gesloten naaf zonder kapje oid. De chevron is er in de naaf opgespoten in het zwart. Is dit misschien een herkenningseigenschap?

Wie kan mij verder helpen? Ik kan nergens meer de bouten kopen en weet nu niet of ik een sluitende set heb.

Groet,

Steven

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27890

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 juli 2013 02:19 PM
  [ # 1 ]

Beide kunnen voor lichtmetalen velgen. Ze hebben beide een plat gedeelte (waar die losse ring zit).

De linker heeft ook een conisch gedeelte voor je stalen reserve wiel, wat origineel hoort bij een Xsara met lichtmetalen velgen.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook