20 van de 66
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
   
DSuper ‘72 van SalsaChris - schema klokje
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 15 juli 2013 10:37 PM
  [ # 286 ]

Heb je een dynamo met geïntegreerde stroomregelaar ?
Als je de auto op contact zet, zie je dan het laadstroomlampje ook aan gaat ?
Wat is de spanning van de accu voordat je start ? en met lopende motor ?
Als je het toerental opvoert, wat doet dan de (maximale) spanning ?
Is dit probleem er langzaam ingeslopen (steeds langzamer starten) of plots gekomen ?

Stroomregelaars en dynamo’s zijn een beetje vreemde dingen. Je moet in een dynamo eerst een beetje stroom instoppen (signaal) voordat ie begrijpt dat ie stroom moet leveren bij draaiende motor. De signaalstroom wordt geïnitieerd met het aanzetten van het contact, zie ook klik.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 16 juli 2013 08:35 PM
  [ # 287 ]

Nog maar een update:
Na het vervangen van de bougies en de hulp van Patrick(citrosfeer) hebben we haar eindelijk terug aan de praat gekregen. Maar echt mooi lopen deed ze niet. De eerste 2-3x dat we haar gestart hebben liep ze enkel goed bij hoog en laag toerental, alles er tussen in was met horten en stoten. Veel zwarte rook en knallen in de uitlaat. Wij denken dat de SEV-condensator na een jaar al het loodje heeft gelegd. Dat zou het knallen in de uitlaat ook verklaren. Daarna wilde ik haar al knallend in de garage rijden(ze staat nl al 2weken buiten) maar van zodra ik de motor in versnelling zet en vooruit wil valt ze stil. Vanmorgen nog maar eens geprobeerd om haar alsnog binnen te zetten. Maar nu krijg ik helemaal geen reactie bij het indrukken van het gaspedaal.

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 juli 2013 08:55 PM
  [ # 288 ]

Condensator kan goed stuk zijn. Of de punten staan te dicht..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2971
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 16 juli 2013 10:51 PM
  [ # 289 ]

Je hebt begrijp ik een SEV marchal ontsteking. Is het een met cassette ipv losse punten? Als dat zo is, vervangen door een ducelier ( of als je wilt investeren een 123). De cassette systemen van Marchal waren in de jaren 70 al berucht. Bij de GS heeft Citroen ooit de dealers geadviseerd om deze systemen allemaal te vervangen door Ducelier.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 17 juli 2013 01:27 AM
  [ # 290 ]

Het is inderdaad 1 met cassette. En wat maakt ze dan zo slecht?

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2971
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 17 juli 2013 08:42 AM
  [ # 291 ]

Dat is een erg storingsgevoelig systeem in de praktijk.
Veel kunststof delen in de cassette die allemaal speling krijgen, waardoor de contactpunt afstand ( die je niet kan zien en meten) erg verloopt.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 juli 2013 10:19 AM
  [ # 292 ]
bogaard77 schreef:

Of de punten staan te dicht..

CHECK!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 17 juli 2013 12:18 PM
  [ # 293 ]

Bogaard: Hoe kan ik zien of ze te dicht staan? Hoe zouden ze moeten staan? Hoe stellen?

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 juli 2013 01:02 PM
  [ # 294 ]

Sluit een dwell angle meter aan en meet stationair de dwell. (contacthoek)
moet ergens rond de 50-60 graden zijn. Ik weet de exacte waarde niet. Als die hoger is, staan ze te dicht.

Stellen: haal de cassette eruit. verdraai de inbusstelschroef, monteer weer en meet opnieuw..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 17 juli 2013 08:44 PM
  [ # 295 ]

Heb haar vandaag weer aan de praat gekregen. En de auto snel binnen gezet, slaapt vannacht toch net iets beter. De afstelling is nog steeds niet wat het moet zijn. Starten duurt erg lang en als ze aanslaat dan is het goed gas geven of ze valt terug stil. 2x na elkaar starten lukt ook niet. Op advies van Egbert ben ik aan’t overwegen om de ontsteking te vervangen door een Ducelier of een 123ignition. Is een Ducelier nog nieuw te verkrijgen? Ja, waar? Neen, dan moet bovendien ook nog een nieuwe condensator, verdeelkap en patines aanschaffen. Met het risico dat het “net-niet-dat” is. Plus kom ik ook al snel op de helft wat een 123 kost. Dus mijn voorkeur gaat uit, ook al kost het wat, naar de 123.

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 17 juli 2013 08:53 PM
  [ # 296 ]

Gewoon een 123 erin sleutelen, werkt perfect en betrouwbaar.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 17 juli 2013 10:53 PM
  [ # 297 ]

Wat voor stroomverdeler je ook kiest, montage is redelijk eenvoudig. Je moet echter wel weten & letten op:
- BDP van de voorste cylinder - markeer op de pulley en gebruik liefs een gradenboogje.
- Zoek de vervroegingshoek op voor jouw motortype in het WPH.
- De grote pulley draait op de nokken-as met verhouding 1:2 tov. de krukas.
- Let bij 123 ignition dat deze geschikt is voor jouw motor-type. De vroegere types waren vrij specifiek, de latere types zijn geschikt voor vrijwel elk motor-type.
- De stroomverdeler-as past maar OP ÉÉN manier in de opname onderin het gat. Kijk dus goed hoe de groef onderin staat en hoe je opnemer van de verdeler staat, deze staat namelijk net uit het midden, iets waar je gauw overheen kijkt zonder deze kennis en het staat ook niet in de handleiding.

Succes !

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 juli 2013 11:59 PM
  [ # 298 ]

Ducellier heb ik wel voor je met kap en rotor en ponten enz.. Eehh 50 euro?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2971
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 18 juli 2013 12:10 AM
  [ # 299 ]

Shit, Boogaard je bent mij te snel af. Heb er ook nog wel een compleet liggen.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 juli 2013 10:57 AM
  [ # 300 ]

Ik ga kijken of ik een nette heb liggen, anders is Egbert de juiste man.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
20 van de 66
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook