9 van de 9
« Eerste  < Vorige 7 8 9
   
Bas’ BX 19TGI Routière ‘92
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 07 juli 2013 11:46 PM
  [ # 121 ]
Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 07 juli 2013 11:50 PM
  [ # 122 ]

Goed bezig!

Die bout van die spanrol, kan je vanaf boven niet een lange beitel op de kop zetten om ‘m los te tikken? Ik heb een keer inbusbouten van een inlaatspruitstuk van een 16v los moeten tikken omdat die ook uitgewoond waren.

Profiel  
 
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 08 juli 2013 12:28 AM
  [ # 123 ]

@ Felice

Dat is goed zelf te doen!
Heb het bij AX’en meerdere keren gedaan en bij een 205 en daarbij was het helemaal een eitje. Bij mijn BX hoefde alleen de linkerkant (gelukkig). Bij de rechter aandrijfas heb je ook nog een tussenlager waar je aandrijfas tussenuit moet. Is daarom iets lastiger, maar niet moeilijk.

@ Vermond

Ja van bovenaf of van onderen zou het kunnen met een bijtel. Blijft over dat als dan de spanrol stuk wordt geslagen er helemaal geen rijdende auto meer overblijft.

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 18 juli 2013 01:28 AM
  [ # 124 ]

JAAA! Het is een BX, ze heeft het bewezen.
Vanavond de eerste LHM lekkage mogen meemaken sinds ik HP geveerde Citroëns rijd, en dat is dan toch al een jaar of 3,5.

Stuurbekrachtiging viel ineens weg, BX aan de kan van de weg en het spoot letterlijk LHM onder de auto t.h.v. de debietregelaar. Omdat het LHM vat op die manier snel leeg en zelfs de achterklep al vettig was kon ik er niet meer mee naar huis rijden, dus mijn vader gebeld en zijn Peugeot 307 heeft de BX de laatste 3km naar huis gesleept.

Nog nooit heb ik leidingen vervangen bij een auto dus binnenkort maar is kijken welke leiding het is, of die nieuw te bestellen is en hoe je zoiets vervangt. Ik ben benieuwd en wordt vervolgd…


Untitled by punaxio, on Flickr


Untitled by punaxio, on Flickr

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 18 juli 2013 05:59 AM
  [ # 125 ]

Haha, Bas helemaal blij dat hij eindelijk mag sleutelen aan de hydrauliek Smile

Welkom alvast in de wereld van de groene vingers Laughing

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 18 juli 2013 10:53 AM
  [ # 126 ]

Die leiding is er volgens mij nog nieuw, maar ook nog wel overal 2e hands te vinden. (Als het die roestige leiding van die foto is).

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 19 juli 2013 09:08 PM
  [ # 127 ]

Als het daadwerkelijk de leiding is die Bas gister op een andere BX heeft aangewezen, dan is het de leiding tussen de HD-regelaar en de debieteregelaar. Die met die 2 grote rubberen flexibele stukken erin.

Die is nog leverbaar bij de dealer is moet €240,31 kosten.

Op zoek naar een goede gebruikte lijkt me.  Wink

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 20 juli 2013 01:51 AM
  [ # 128 ]

Da’s een koopje! Smile Anyhow, die slang heb ik nog wel, maar kan me voorstellen dat je liever dichter in de buurt zoekt.

Profiel  
 
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 20 juli 2013 09:24 AM
  [ # 129 ]

Lars schijnt ze ook nog te hebben liggen Very Happy En da’s 20 minuutjes rijden.
Anyway, bedankt voor het aanbod.

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 20 juli 2013 09:29 AM
  [ # 130 ]

En anders kan ik h’m ook nog meenemen! Zit maandag en dinsdag in Vlagtwedde

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 02 augustus 2013 12:39 AM
  [ # 131 ]

Nog vergeten te vermelden, maar sinds afgelopen weekend doet de BX het weer zonder LHM te lekken Smile Leiding is vervangen.

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 02 augustus 2013 08:57 PM
  [ # 132 ]

gelukkig maar!

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Rex
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 306
Geregistreerd: 07-12-2011

- BX Cannes
Gepost: 20 februari 2014 05:27 PM
  [ # 133 ]

Hoe is het met de Routiére Bas..?

love

Citroën BX Cannes // 1991

Profiel  
 
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 22 februari 2014 02:44 PM
  [ # 134 ]

De Routière maakt het goed! Heeft inmiddels na aanschaf zo’n 26.000km gereden (Waaronder een rit naar Frankrijk van 3500km)
Daardoor is de kilometerstand inmiddels wel onder de ton, nl. bijna 110.000. In al die 26.000km één keer een gescheurde koelslang en een lekke leiding gehad! Betrouwbaar ding dus!

Er is al wel het een en ander aan onderhoud in de auto gestoken. Na de vakantie naar Frankrijk afgelopen zomer is de distributieriem met waterpomp vervangen en meer van dat soort dingen.

Op dit moment staat op het programma een compleet nieuwe uitlaat van voor tot achter en een aandrijfashoes moet worden vervangen. We blijven lekker bezig! Smile Ook ga ik komende donderdag met de BX naar Chyparse voor wat onderhoud aan de hydraulica.

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
 
9 van de 9
« Eerste  < Vorige 7 8 9
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook