hallo
ik heb een andere radio geplaatst in mijn berlingo (2007) en deze verliest altijd zijn radio posten doordat de stroom uitvalt bij de radio, hebben jullie oplossingen?
zou het verhelpen door de eco modus laten uit te schakelen bij citroen ? of kan je deze niet uitschakelen?
alvast bedankt!!
MVG Quince
Totaal aantal Berichten: 440
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Dan heb je je radio verkeerd aangesloten. Dit kan zelfs erg gevaarlijk voor je BSI en tellerklok zijn.
Mijn advies: Koop een verloopkabel set bij de dealer zodat je veilig een aftermarket radio kunt monteren, en zorg dat je bij bijvoorbeeld de sigarettenaansteker de permanente + vandaan haalt. Op deze aansluiting moet je memory (constante plus) aansluiting van je radio zitten. Dan heb je niks meer te maken met Eco modus. Succes!
bedankt voor de snelle reactie, maar het probleem is ook dan terug als het contact van de auto uit gaat , dan gaat de stroom op de sigarettenaansteker ook uit, dus dan zit ik toch terug met het probleem dat mijn radio posten gaan weg zijn :s
MVG Quince
wie zou me aub kunnen en willen helpen??
MVG Quince
Totaal aantal Berichten: 17405
- CX 2400 Super
Dit probleem is al diverse keren besproken. Als je in het forum zoekt naar “Berlingo” en “radio” zul je meerdere beschrijvingen van probleem én oplossing vinden.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Luister naar Jay-Jay en Rens voor je zware kosten oploopt door deze verkeerde aansluiting, moet je zo snel mogelijk doen best is vandaag je radio nog los te koppelen (als het al niet te laat is).
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Het is normaal dat bij contact af er ook geen stroom meer op je aansteker staat.
Wanneer je echter je radio correct aansluit, krijgt deze een geschakelde plus voor de werking, die dus uit gaat op het moment dat de eco modus ingrijpt, maar ook een constante plus voor behoud van het geheugen.
Eco modus is overigens niet uit te schakelen.