





















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gieten. 1 x investering van een giet vorm, dan per velg laten gieten.
Uit 1 groot blok alu uitvrezen geeft belachelijk veel afval, en is dus een stuk duurder.
Hij heeft weer contact gehad met de velgen producent, maar ook die gaan op vakantie. Dus nu even een pauze. Als hij weer info heeft, laat hij me dat weten.
Ook wil hij passende centrale afdek-kapjes er voor laten maken.
Wordt vervolgd.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Goed punt van die afdekkapjes, die horen natuurlijk ook mee te groeien


























Totaal aantal Berichten: 7588
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Nou ja, de wielmoeren blijven op dezelfde plek zitten, dus de ruimte daaromheen en daarmee dat kapje kan gelijke diameter houden.












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het heeft ook geen toegevoegde functionele waarde, maar puur om de verhoudingen optisch gelijk te houden.
Velg groeit X aantal procent, dus het kapje moet meegroeien




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
break23m schreef:Nou ja, de wielmoeren blijven op dezelfde plek zitten, dus de ruimte daaromheen en daarmee dat kapje kan gelijke diameter houden.
Wie wil er nu een oud kapje op een nieuwe velg
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Van 15,6 naar 16” lijkt me procentueel geen halszaak, optisch zul je er weinig van merken. Zou leuk zijn als de centerkapjes van alu worden, geeft meer uniform uiterlijk.
CX GTi Turbo 2 - All Black




Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009
- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Ik had dit draadje over het hoofd gezien. Hoe staat het ermee? Ik wil wel meedoen met 16 inch velgen. Het werd mij niet duidelijk hoever die duitse initiatiefnemer gekomen is.
Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Velgen producent had ook vakantie, dus even een pauze.
Als ik meer weet vermeld ik dat hier. De initiatiefnemer houdt mij op de hoogte.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Van de velgen producent: digitale versie van de Turbo velg in 16 inch. Volgens opgave volgt de gietvorm binnen enkele weken, met daarna een eerste monster-set alu velgen.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
mooi!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Prachtig zeg!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Als ik het goed begrijp is dit project de orienterende fase al voorbij, en zijn ze al in opdracht gegeven?
Het ziet er zo op het plaatje in elk geval veelbelovend uit!
Ik ben heel benieuwd.
Mooi initiatief in elk geval.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ziet er goed uit,maar wat zie ik.
De T van turbo is een gat geworden,en dit hoort een dieper gelegen stuk te zij toch?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
yummi yummi , ziet er goed uit, hoe breed worden de velgen, 6J zou misschien wel handiger zijn, kunnen er iets bredere banden op, “smalle” bandjes zijn ook duurder in 16”, met 6J (6,5J) is een wat gebruikelijke maat dus goedkoper en dat is geloof ik de insteek is van dit projekt
Goede raad is voorraad






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
I am just the messenger in dit project.
@ Frank:
Ik heb direct een opmerking gemaakt over de T-uitsparing en dieper gelegen delen rondom de T.
Heb voorbeelden aangeleverd van de originele velg + T. De mal moet nog gemaakt worden…...
Het idee is 6J.
Dit project lijkt in ieder geval al een concrete stap verder, een velgen producent die ze wil maken !
Eerdere initiatieven werden al snel stil…....
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje