71 van de 92
« Eerste  < Vorige 69 70 71 72 73 Volgende >  Laatste »
   
Gert z’n Digit oftewel “de karakterbak”..
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 20 juli 2013 10:30 AM
  [ # 1051 ]

of je zet een nieuw was element in.

Profiel  
 
FRVisser
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-11-2010

Gepost: 20 juli 2013 08:04 PM
  [ # 1052 ]

Heb je de Haynes? Daar staat veel meer over carburateurs in dan de vraagbaak….

Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 20 juli 2013 09:51 PM
  [ # 1053 ]

Misschien kun je Richard van de BX Club om hulp vragen. Hij heeft bij Renard die hele workshop over de carburateur gedaan tijdens de meeting daar.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 20 juli 2013 10:03 PM
  [ # 1054 ]

Leuke 3D-puzzels, die carb’jes. Ik denk dat je een haakje/hendeltje van de choke-bediening niet vast hebt zitten ofzo. Kwestie van goed voelen waar ie precies dwars doet en op die plek speuren naar iets dat nog niet klopt. Misschien ontbreekt er ook wel een opening in een van de pakkingen.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 20 juli 2013 10:24 PM
  [ # 1055 ]
Hilko16TZI schreef:

Misschien kun je Richard van de BX Club om hulp vragen. Hij heeft bij Renard die hele workshop over de carburateur gedaan tijdens de meeting daar.

Vandaar dat ik op de BXclub ook poste Hilko…

 

@Maar goed ik wil gewoon hulp van iemand die wet hoe zo iets in elkaar moet/ of wat ik over het hoofd ziet. Alle pakkingen zitten er juist in, dat weet ik wél zekers!

Waselementen zijn nog leverbaar, maar meestal is het een vacuumpakking die voor problemen zorgt.. En die is nu juist vervangen.

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 21 juli 2013 09:13 AM
  [ # 1056 ]

Dus dan toch maar een nieuw waselement?

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 25 juli 2013 09:00 PM
  [ # 1057 ]

@Inmiddels de link gelegd met de bewuste persoon of de carburateur, dus dat komt wél goed!!


Ondertussen gebeurd er voor de rest aan de Bx weinig. Beetje raar zo, na 2jaar lang meerdere berichten of het wel en wee van de karakterbak getypt te hebben met bijhorende foto’s. Wordt het eigenlijk rustig op deze manier in het topic…

 

Maar goed, ondertussen wel de een en ander gehaalt voor de karakterbak en de V6, omtrend het electric!

Wordt een leuk project aan beide auto’s…

 

Nu heb ik wél een vraag:

Wat is de pluskabel en welke de min/massa kabel van de mistlamp?

 


De stekker die ik met de pen aanwijst is dat de pluskabel/voeding?

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 25 juli 2013 09:09 PM
  [ # 1058 ]

Als je de unit even open maakt kun je het wel zien of minstens meten (even in de diodestand op je multimeter de verbinding uitpiepen). Lipje is plus, fittingbus is massa.

Edit: never mind, die jodiumlampen hebben geen normale fitting maar gestekkerde lampen IIRC. Ik was te snel… Confused

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27897
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 juli 2013 09:18 PM
  [ # 1059 ]

Plus en massa maakt niet uit bij een zo’n lamp.

Waarschijnlijk is de massa waar de pin uitsteekt op de foto.
Dit om te voorkomen dat aan de kant van in auto de pin tegen de body van de auto komt en kortsluiting maakt.

Profiel  
 
FRVisser
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-11-2010

Gepost: 26 juli 2013 12:48 AM
  [ # 1060 ]

Om op arjen in te gaan. Zelfde conclusie maar in electronica maak je de aders waar spanning opstaat altijd female en de 0 als male. Oftewel je kunt nooit een ader met spanning vastgrijpen. Maar dus bij je mislamp moet de plus dan male zijn en de min female. Snap je het nog?

Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 31 juli 2013 01:01 AM
  [ # 1061 ]

Viel me van het weekend op:

Tijdens het terug rijden in het donker, lichte heel flauw de acculampje op. Bij thuiskomst ging het echt goed duidelijk branden als ik de achteruit aanzette..

Echter de dynamo is goed (is doorgemeten) en de accu eigenlijk ook, daar bedoel ik mee dat de cellen bijgevuld moesten worden..

Nu viel me op dat ik in het donker nog steeds het probleem onder vind.?

-Massa probleem of de accu heeft een flinke tik gehad door dat er te weinig vloeistof zat bij de cellen?


Kan een zwaardere accu trouwens geen kwaad? Of moet ik gewoon de ampere anhouden die men voorschrijft?

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 31 juli 2013 01:10 AM
  [ # 1062 ]

Een zwaardere accu kan nooit kwaad. In tegendeel.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 31 juli 2013 01:28 AM
  [ # 1063 ]

Klinkt toch als een brakke dynamo. Hoeveel laadt die bij bij lopende motor?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 juli 2013 09:39 AM
  [ # 1064 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Tijdens het terug rijden in het donker, lichte heel flauw de acculampje op. Bij thuiskomst ging het echt goed duidelijk branden als ik de achteruit aanzette..

Echter de dynamo is goed (is doorgemeten)

Dat klopt dus niet. Lampje aan en de dynamo goed. Als dat lampje aangaat is er ergens iets mis: massa, diode, koolborstel, spanningsregelaar. Kortom: verder zoeken en je niet met een kluitje het riet in laten sturen. Een nieuwe/zwaardere accu is zinloos. Eerst goed meten!!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 31 juli 2013 11:13 AM
  [ # 1065 ]

Oke,

De accu en dynamo zijn doorgemeten, en die bleken goed tijd te zijn volgens de meeting (ik heb trouwens laten doen door iemand die verstand heeft van de elekt)

Maar goed, dan moet ik even kijken of ik een andere dynamo kan regelen..

Profiel  
 
 
71 van de 92
« Eerste  < Vorige 69 70 71 72 73 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook