Uitlaat vervangen
Gepost: 19 juli 2013 10:40 PM

De pas aangeschafte GSA break uit 1981 heeft een nieuwe uitlaat nodig.
De oude is door stilstaan weggerot.
Ik heb de oude gedemonteerd, maar het voorste pijpje (rechts) krijg ik er niet uit…
Hij is wel al los ook van het deel wat naar boven gaat.
Wat is de truc om hem er uit te halen cq monteren?

Voordat ik van alles los haal wat niet nodig bleek.

Ik heb op het midden deel na een nieuwe bij elkaar gescharreld , dit deel las ik eerst maar even.

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 20 juli 2013 12:20 PM
  [ # 1 ]

De onderste motorsteunen losschroeven, dan het blok zover als mogelijk is opkrikken, daarna veel geduld, draaien, prutsen, moeken, slaan, etc.
Het is te doen, maar niet simpel.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 20 juli 2013 01:43 PM
  [ # 2 ]

Vroeger werden GS-en wel naar de sloop gebracht vanwege een slechte uitlaat…
Werd te duur om te vervangen…

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 20 juli 2013 05:14 PM
  [ # 3 ]

Als je het netjes wilt doen, kinnebak/keienvanger demonteren. En alsnog die motor opkrikken. Met uitgebouwde motor is het een simpel klusje….

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 20 juli 2013 09:53 PM
  [ # 4 ]

Eerst het Y-stuk er tussenuit halen en het kleine pijpje demonteren, daarna is het even zoeken, draaien en knutselen maar kun je ‘m er tussenuit goochelen zonder andere kunsten uit te hoeven halen. De nieuwe kan er op dezelfde manier ook weer tussen. Er zijn trouwens twee maten hotspotpijp, dus als die niet past op je nieuwe pijp dan weet je alvast waardoor het komt… 

Je kunt slecht bij de moeren van de klemmen maar dat kun je oplossen door eerst één kant van de klem dicht te draaien en daarna de klem te verdraaien zodat je de andere kant kunt vastdraaien. Bij losmaken gaat ‘t uiteraard omgekeerd. tongue rolleye

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Gepost: 20 juli 2013 10:29 PM
  [ # 5 ]

Bedankt voor de tips, we gaan het van de week weer proberen!
Zijn de voorpijpjes wel gelijk voor de verschillende motoren?
Ik heb een G11/631

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook