Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 22-03-2009
- CX GTi 25 (automaat)
- ID/DS DS23 Pallas
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- Panhard Dyna X
- Overig Peugeot P4 pick-up
- C4 (1928-1932) C4F pick-up
De pas aangeschafte GSA break uit 1981 heeft een nieuwe uitlaat nodig.
De oude is door stilstaan weggerot.
Ik heb de oude gedemonteerd, maar het voorste pijpje (rechts) krijg ik er niet uit…
Hij is wel al los ook van het deel wat naar boven gaat.
Wat is de truc om hem er uit te halen cq monteren?
Voordat ik van alles los haal wat niet nodig bleek.
Ik heb op het midden deel na een nieuwe bij elkaar gescharreld , dit deel las ik eerst maar even.
De onderste motorsteunen losschroeven, dan het blok zover als mogelijk is opkrikken, daarna veel geduld, draaien, prutsen, moeken, slaan, etc.
Het is te doen, maar niet simpel.
Vroeger werden GS-en wel naar de sloop gebracht vanwege een slechte uitlaat…
Werd te duur om te vervangen…
Als je het netjes wilt doen, kinnebak/keienvanger demonteren. En alsnog die motor opkrikken. Met uitgebouwde motor is het een simpel klusje….
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Eerst het Y-stuk er tussenuit halen en het kleine pijpje demonteren, daarna is het even zoeken, draaien en knutselen maar kun je ‘m er tussenuit goochelen zonder andere kunsten uit te hoeven halen. De nieuwe kan er op dezelfde manier ook weer tussen. Er zijn trouwens twee maten hotspotpijp, dus als die niet past op je nieuwe pijp dan weet je alvast waardoor het komt…
Je kunt slecht bij de moeren van de klemmen maar dat kun je oplossen door eerst één kant van de klem dicht te draaien en daarna de klem te verdraaien zodat je de andere kant kunt vastdraaien. Bij losmaken gaat ‘t uiteraard omgekeerd.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 22-03-2009
- CX GTi 25 (automaat)
- ID/DS DS23 Pallas
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- Panhard Dyna X
- Overig Peugeot P4 pick-up
- C4 (1928-1932) C4F pick-up
Bedankt voor de tips, we gaan het van de week weer proberen!
Zijn de voorpijpjes wel gelijk voor de verschillende motoren?
Ik heb een G11/631