Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
In België loopt ook een SM die door ABH onderhanden genomen is
en maar zeven liter olie nodig had op de trip naar Venetie !!
Verder kan je daar geen tien minuten achter blijven rijden
alhoewel je hem niet ziet roken .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wie is ABH?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hee….Hij gaat in de verkoop !!
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
waterman schreef:Wie is ABH?
Andrew Brodie en dan nog de ‘H’.
Wat mij betreft moet je ook altijd checken wat de specialist aan een SM heeft gedaan. De enkele aanprijzing dat de auto bij deze of gene specialist is gedaan, daar zou ik niet meer op af gaan. Facturen geven een beetje zekerheid. Om echt zeker te zijn, zou ik altijd de betreffende specialist bellen wat hij aan de auto heeft gedaan en of de opdracht was ‘alles’ goed te doen wat je tegenkomt.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
http://link.marktplaats.nl/694764156
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Stond al op de vorige pagina
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
citroen23 schreef:Hee….Hij gaat in de verkoop !!
Ja, de SM kabouter gaat opruimen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Leuk, één van de eerste serie van 5: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=235661573&asrc=st
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
ja, leuk die weer te zien. Was mijn eerste SM, 1986 ongeveer gekocht. 1 jaar in bezit gehad. Dame was toen nog Brun Scarabee. Heerlijke, probleemloze auto.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is toch wel jammer dat zo’n vroege niet meer de originele kleur is maar de totaal niet populaire kleur wit heeft gekregen…
Zie ook testverslag autovisie: de (toen nog brun scarabe) 03-03-pk
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_tests/archief/
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Jazeker: brun scarabe
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ik kom erg veel witte SM’s tegen, ik denk zelfs dat het de kleur is die ik het meest zie. Het is kennelijk niet jouw favoriet Arjan. Populair was de kleur wel en lijkt dat nog steeds te zijn.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gelukkig heeft iedereen zijn eigen smaak!
Maar ik heb nog niemand horen zeggen ik wil echt een witte, in jouw kleur keuze dilemma twijfelde je volgens mij ook niet over wit
Maar gelukkig zijn er liefhebbers voor, dan krijgen deze auto’s ook een goed huis.
Inderdaad zou ik zelf liever een andere kleur hebben. Vert des Tropiques blijft favoriet. De lichtere variant en de middelste variant (was te zien op CitroMobile op de stand van Bart Kocken en Citroën André) van Vert Argenté vind ik prachtig. Bleu de Brégançon vind ik altijd goed staan op straat. Or de Simiane vind ik prachtig mits goed geslaagd. Dit is een lastige kleur. De meeste lijken meer op Sable Métalisé. Die van de Van Gompels en degene die iets van 2 jaar geleden is gerestaureerd bij Bart Kocken zijn wat mij betreft super. De eerste is op de clubsite te zien bij de foto’s van 40 jaar SM. De tweede is te zien bij de foto’s van het evenement in den Helder. Feuille Dorée is ook een echte favoriet. Ook hier weer geldt dat het de juiste kleur moet zijn. De auto die een tijd geleden voorbij kwam, vind ik zoals die moet zijn, geel goud met een zweem van groen: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/202095/
Het punt bij de kleurkeuze is voor mij het dilemma tussen originaliteit van de auto, originaliteit uit het jaar of gewoon je favoriete kleur kiezen. Ik krijg de indruk dat voor top gerestaureerde SM’s de originaliteit van de auto of die van het bouwjaar niet zo’n rol speelt.
Weer terug bij de auto met kenteken 03-03-PK. Mocht iemand echt geïnteresseerd zijn om die te kopen, dan kan ik proberen contact te leggen met iemand die zoveel mogelijk de historie van de in Nederland rijdende SM’s bijhoudt. Wellicht kan hij nog wat vertellen over de geschiedenis. Voor de heb van een stukje Nederlandse SM-historie lijkt me dit wel een leuk exemplaar om in originele topconditie terug te brengen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl