36 van de 41
« Eerste  < Vorige 34 35 36 37 38 Volgende >  Laatste »
   
Vermond’s BX’en: 19d gekeurd en nieuwe aanschaf
Gepost: 14 juli 2013 11:52 PM
  [ # 526 ]

Zonder druk op de cilinder kan het ook best tricky zijn als ze goed vast staan, goede sleutel of niet…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 15 juli 2013 12:08 AM
  [ # 527 ]

Vanwege de leiding bedoel je? Achter laat ik er altijd druk op, totdat ‘ie los schrikt.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 15 juli 2013 12:13 AM
  [ # 528 ]

Nog wat foto’s, dat maakt het allemaal interessanter:

‘Nieuw’ interieur dankzij Beerpeet:

Nieuwe fuseekogel:

Nieuwe schijven:

Hier komt de fusee met nieuwe kogel:

Checken hoeveel LHM er uit de servo lekt:

Lekretour hoogteregelaar achter:

Lekretour veercilinders achter:

Alleen bij de servo was lekkage, deze hoeveelheid:

Achter goede draagarmen gemonteerd en nieuwe schijven:

Profiel  
 
Gepost: 15 juli 2013 12:30 AM
  [ # 529 ]

Ziet er weer goed uit!

En ja, voor het niet torsen van de cilinders en dus(niet) beschadigen/plooien van de leiding.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 15 juli 2013 02:02 PM
  [ # 530 ]

Als je hardydisc scheurt, blijft er dan een fysieke verbinding over tussen je rondsel en stuuras, of ben je dan de sjaak?

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 15 juli 2013 07:01 PM
  [ # 531 ]
Vermond schreef:

Als je hardydisc scheurt, blijft er dan een fysieke verbinding over tussen je rondsel en stuuras, of ben je dan de sjaak?

Normaal gesproken wel,maar er zijn imitatie schijven waarbij dat niet zo is!
In elk geval heb je zonder rubber een graad of 20 speling op het stuur,goed genoeg om veilig de berm te bereiken.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 22 juli 2013 03:01 PM
  [ # 532 ]

Eindelijk… staat m’n stuur recht! Smile Iedereen die in m’n auto zat snapte niet waarom mijn stuur 120 graden verdraaid stond, maar dat kwam omdat ik ooit stuurbekrachtiging ingebouwd heb, en de boel toen niet goed heb gezet. Ik heb gisteren de hardy disc vervangen, en gelijk de boel goed gezet. Tijdens het los wrikken van de disc ging de keerring lekken in het stuurhuis. Gelukkig was ik bij iemand die overal een oplossing voor heeft en ook nog een keerring had liggen. Die erin gezet en het is weer lekvrij.
Er zitten ook nieuwe bollen op. Achter zitten helaas de verkeerde, namelijk van een type 1 diesel break en nu danst ie vrolijk tussen de laagste en hoogste stand bij een kleine drempel Smile. Maar daar wordt aan gewerkt.

En Simon die goed werk aan het verrichten is met zijn 16v:

En in Nijmegen had ik een interieur en deuren van een mooie BX 14 gekocht, en die zag ik nu weer terug in het noorden van het land: Smile

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 22 juli 2013 08:02 PM
  [ # 533 ]

Lekker bezig!


Fietswieltjes al gemonteerd?  Smile

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 22 juli 2013 08:21 PM
  [ # 534 ]

Das best nog een klus geweest!
Heb je er geen rugklachten aan overgehouden of mocht je die mooie brug gebruiken?

En zie ik nou het kadaver van een break op de achtergrond waarvan het staartstuk al door de slager is vrijgeprepareerd ?

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 22 juli 2013 08:48 PM
  [ # 535 ]
H@ns schreef:

En zie ik nou het kadaver van een break op de achtergrond waarvan het staartstuk al door de slager is vrijgeprepareerd ?

Oei,dat was top secret…..Wink  nu het dan toch al uitgelekt is,dat is de oefen koets voor mijn BX pick-up project

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 23 juli 2013 09:35 AM
  [ # 536 ]

Je bent lekker bezig met je BX Smile

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 29 juli 2013 08:17 PM
  [ # 537 ]

Thanks! Sinds dit weekend weer verse LHM en alles goed ontlucht. Ook de kvs en olie is vervangen. Ik had deze keer iets langer gereden met de olie (19.000 km) dan normaal en nu merk ik goed verschil na verversing.

Achter zitten nu ook de goede bollen, en het veert een stuk beter. De BX zakt nog steeds erg snel, dus ik kan nog op onderzoek uit.

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 29 juli 2013 09:27 PM
  [ # 538 ]

Lekker bezig! Mooi zo.

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 30 juli 2013 02:56 PM
  [ # 539 ]

Nog wel ff poetsen hoor Wink

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 04 augustus 2013 11:06 PM
  [ # 540 ]

Poetsen is nog niet gebeurd, maar ik heb waarschijnlijk wel de boosdoener voor het snelle zakken gevonden (!waarschijnlijk! Smile). Vandaag heb ik de BX in rijstand weggezet, alle retours bij het vat losgemaakt en in losse bakjes geplaatst. Uit de remservo kwam vrij weinig in vergelijking met de kleine octopus.

Uit de kleine octopus is zo’n 300 ml gekomen denk ik. Dat zou dus kunnen zijn: retour stuurhuis, retour debiet/drukregelaar of retour van de 2 hoogteregelaars. Ik had al ooit een eigenbouwsel gemaakt voor de octopus, wat betekende dat ik de hoogteregelaars nu apart kon checken op lekkage via de retour. Uit een van de 2 bleef het druppen. Ik heb het niet langer dan 2 uur aan kunnen kijken want moest toen weg, maar de LHM kwam toch voornamelijk van de hoogteregelaar-retours. Nou blijft de auto voor mooi op hoogte staan, dus moet het wel van achter komen.

Volgende project: hoogteregelaar achter aan onderzoek onderwerpen.

Lekkage van de veerpoten, hoogteregelaars, stuurcilinder en drukregelaar is er nagenoeg niet, dus dat is weer een meevaller.

Vorige keer kreeg ik veel retour via de remservo, maar dat kwam omdat ik de auto in hoogste stand had staan. De volledige druk vanaf de drukregelaar komt dan op beide ingangen te staan van de remservo, vandaar dat hij dan harder lekt. Tenminste, dat is mijn redenatie.

Profiel  
 
 
36 van de 41
« Eerste  < Vorige 34 35 36 37 38 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook