Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Leuke auto! Er is wel wat ‘gemodificeerd’ bij het inlaatgedeelte of niet . Er zit een aparte luchtslang op het gasklephuis.
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ziet er leuk uit zo op de foto’s te zien!
Ga je nog orginele Lm bij zoeken, of vindt je het zo prima?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Leuk ding! succes er mee
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Poekoek schreef:Lekker bezig, LJ! Bijna net zo mooi als je ex-16V
Mooi is een heeeel rekbaar begrip!
Vermond schreef:Leuke auto! Er is wel wat ‘gemodificeerd’ bij het inlaatgedeelte of niet . Er zit een aparte luchtslang op het gasklephuis.
Volgens mij niet. Bij mijn vorige 16v zat die slang er ook geloof ik. Ik ga het morgen eens beter bekijken.
GWHENDRIKS2 schreef:Ga je nog orginele Lm bij zoeken, of vindt je het zo prima?
Ik heb al een setje MK2 velgen op de kop getikt, die ga ik morgen waarschijnlijk halen. Die zullen dan waarschijnlijk eerst naar de velgendokter gaan. De prullen die er nu onder zitten vind ik echt verschrikkelijk. Ook de type 3 “smoke” achterlichten worden waarschijnlijk vervangen door een setje van een type 2 BX.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 6167
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Leuk verhaal, veel succes ermee!
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Mooi ding L-J!!!!
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)
Eergisteren en gisteren het volgende aan de BX gedaan:
- HD leidingen ontdaan van roest en in 2 lagen zinkspray + tectyl gezet
- Wiellager RA vervangen
- Rotor + verdelerkap vervangen
- Bougies vervangen
- Motor geflusht met forte, daarna olie + filter ververst
- Lekker rond geprikt met de schroevendraaier en 3 gaatjes gevonden
- V-snaartje HD pomp vervangen
- Stekkers op thermocontact goed schoongemaakt
Al met al is dit best een harde BX. Er zaten 3 rotte plekjes in; binnenscherm LV + RV en de kokerbalk RA. Kofferbak, bumpersteunen en andere roestgevoelige BX puntjes waren kneiterhard! Daar ben ik erg blij mee. Aanstaande maandag worden de 3 gaatjes gelast en kan het ding naar de APK.
De HD leidingen zagen er erger uit dan ze in werkelijkheid waren. Ik ben lekker tekeer gegaan met de staalborstel en schuurlinnen, en het ziet er nu weer puik uit na 2 lagen zinkspray en 2 lagen tectyl. Als er volgend jaar weer vliegroest op komt laat ik ze vervangen bij Citrotech oid. Dat is een klus waar ik best voor wil betalen, ik heb er zelf absoluut geen zin in.
Verder het wiellagertje zeer makkelijk vervangen, wel een dure trouwens. Rotor + verdelerkap waren ook hard nodig. Ik heb maar zelden zo’n slechte verdelerkap gezien, het verbaasde me enigszins dat het ding nog redelijk fatsoenlijk liep.
Uiteindelijk 2 hele vruchtbare dagen gehad, en natuurlijk ging het op het einde fout. Na het olie verversen scheurde de olievulslang vlak voor de aansluiting naar het carter. Die slang is dus niet meer leverbaar, en zat ook niet bij de voorraad onderdelen. Ik heb vandaag een mooi T-stuk in elkaar gefabriekt en beun het morgen wel terug met universele slang van de juiste dikte. Als ik ooit nog eens een goede slang vind, gaat die er weer onder.
Verder afgelopen dinsdagavond een setje 16V mk2 velgen opgehaald welke eigenlijk in prima staat zijn. Ze hebben dus alleen wel het foute kleur hart. Vooralsnog vind ik het wel best. Maar als er iemand een MK1 setje velgen wil ruilen tegen een MK2 setje (antraciet dus) PB me dan even!
Voor nu is het dus even wachten tot de gaatjes gelast zijn, en dan kan deze naar de APK. Daarna rijden maar met het apparaat
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
@ LJ : Twan238 zal wel willen ruilen denk ik
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220514/P90/
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Lekker bezig, kerel!
Wat betreft die kokerbalk: bedoel je de balk die achter de skirt verstopt zit (binnenzijde dorpel zeg maar) of ben ik ergens anders mee in de war? Als je inderdaad de balk die achter de skirt zit, dan ben ik benieuwd hoe dit gefixt gaat worden (en door wie)
Thanks! Ik moet zeggen dat het sleutelen in een fatsoenlijke werkplaats, op een 2 kolommer, en met luchtgereedschap het hele gebeuren een stuk aangenamer maakt. Misschien zelfs wel leuk .
Anyway, ik bedoel niet de dorpel maar de kokerbalk die vanaf het achtersubframe naar de kofferbak gaat. Ik heb wat foto’s gemaakt, maar die zijn niet van al te beste kwaliteit. Desalniettemin:
Ook nog wat plaatjes van de andere 2 gaten, te beginnen met LV:
En RV:
Gisteren heb ik de olielekkage aan de BX opgelost. Woensdag ging tijdens het olie verversen de vulslang serieus verrot.
Die slang is niet meer leverbaar, en ik had bij de berg reserve onderdelen ook geen extra exemplaar zitten. Donderdag heb ik dus een mooi plastic T-stuk in elkaar gefabriekt.
Eenmaal gemonteerd zat het eigenlijk prachtig, en ik denk dat deze oplossing het waarschijnlijk langer volhoud dan de originele slang. Ik ben er blij mee in ieder geval
Na deze fiks dachten we dat de lekkage wel over zou zijn. Niet dus, onder de bx lag na het van de brug af rijden mooi weer een plasje heldere olie. Ik had de bakolie ververst toen ik de buitenste aandrijfashoes heb vervangen afgelopen dinsdag. Onder BX lag nu dus heldere olie, en na even ruiken bleek het bakolie te zijn. Vervolgens de BX maar weer de brug op gereden en vervolgens geconstateerd dat de keerring van de rechter aandrijfas gaar was
De peugeot dealer een straat verderop had er gelukkig nog 5 liggen, dus gelijk een ander keerringetje gehaald en die in een recordtijd van 20 minuten er onder gebeund. (Had ik al gemeld dat het op een brug met alle voorzieningen veel makkelijker sleutelt?
Anyway, de BX is weer lekvrij en de 3 gaatjes worden maandag gelast. Dinsdag ga ik er mee naar de APK, en ik hoop dat het hok dan meteen goed gekeurd word (ga ik wel van uit). Daarna het ding maar eens grondig uitmesten en wassen. En rijden natuurlijk!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Kan dat plastic wel tegen de warmte?
Ja.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Goh dan ben ik zeker een van de laatste geweest die z’n orginele leiding van de vulslang olie nieuw kon kopen begin dit jaar..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Heb jij een BX Digit 16V dan?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90