Totaal aantal Berichten: 30
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Exclusive LPG
Hallo,
Wie heeft er ervaring met een C6 op LPG, ik heb jaren verschillende modellen DS, GS, GSA, BX, Xantia en C5 gereden op LPG en dat beviel uitstekend, nu zit ik er aan te denken om volgend jaar mijn C6 ook om te bouwen op LPG,
heeft hier iemand ervaring mee, wie kan mij adviseren.
WillemCitroën
stuur een mail naar prins zij hebben wel een passende VSI installatie
Hallo Sloopkogel,
Bedankt voor het advies, de Prins ligt er in sinds januari 2013
en werkt perfect, rijdt nog rustiger dan op benzine.
Super!!
ik rijd zakelijk een Dodge ram, deze loopt ook op een VSI, nooit problemen mee gehad,
de Ds trouwens op een Gms systeem ook goed, maar injectie vraagt om prins.
ben blij dat het je bevalt.
Op dit moment heb ik een leaseauto. Een VW Passat. Op zich een fijne auto, maar ik wil heel graag prive gaan rijden en dan iets wat ik echt leuk vind. Een C6 Spreekt me heel erg aan. Nu lees ik dat je op LPG rijdt. Ik ben erg benieuwd of de LPG-installatie nog steeds bevalt, hoe deze is ingebouwd (onderbouw?), en ook of er aanbevelingen zijn gedaan zoals andere kleppen of aangepaste koeling etc.
Ik heb een Prins vsi2 laten inbouwen bij Agit Rijssen, tank op de plaats van het reservewiel,
54 echte Liters, rijdt nu 1 op 7.
Ik heb er sinds januari 15.000 km. mee gereden, rijdt echt perfect, afgelopen weken nog 3000 kilometer naar Frankrijk.
Elke tankbeurt is weer een brede glimlach, €.1,—per liter goedkoper!
Zij rijdt als een zonnetje, lekker rustig en soepel.
Ik rijd nu 33 jaar Citroën hydroliek, maar dit overtreft echt alles, zelfs mijn eerste DS.
Het enige dat ik nog wil wijzigen is overstappen op 17” velgen met Michelin Primacy HP (225/55/17), maar die kun je (nog) je niet kopen in typische C6 stijl velgen.
De 18” 245/45/18 met Michelin Primacy 3 stuitert mij iets te hard op binnenwegen en in steden, zeker in Frankrijk.
Totaal aantal Berichten: 11
- 2CV 2CV6 Club
- ID/DS DS21
- ID/DS ID Break
- XM EXCLUSIVE V6
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Exclusive
- XM CT turbo prestige
Hoi,
Ik heb een vialle systeem in de C6 liggen, ligt er nu 2,5 jaar in, 45.000 km mee gereden en systeem werkt perfect. Het enige wat niet lekker gaat is het recetten van de benzine meter, deze geeft veel te snel aan dat de benzine op is, maar daar valt mee te leven.
vialle kan ik aanraden, en geen geknip in het koelsysteem, wel zo fijn
groet, Gijs
“Tout le monde savait que c’était impossible. Il est venu un imbécile qui ne le savait pas et qui l’a fait. ” - marcel pagnol