





















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Vanmorgen eerst op zoektocht gegaan in de Polders naar zo’n klem, autozaak: zet er een gewone spandband op! ik zeg, dat gaat… dan kunnen wij niet helpen,achja, Citro dealer: zet er toch, NEEE dat gaat niet, ahnee,zo’n klemmen hebben wij niet… dan als laatste stop naar Oostende, tip van ThomasC3VTR: awel, daar zetten wij een gewone spanband, NEEEE! dat gaat niet, ahja. Maar aangezien ik eigenlijk enkel het boutje en dieplaatsje moest hebben, begon de man te denken, we lopen door zijn garage, deurtje open, what the **** (DS in resaturatie, motorblokken en versnellingbakken overal rond) nuja, de man loopt nog verder, nog een deurtje open, tsja, hier is het op de motorblokken lopen naar helemaal achteraan (wat dacht je?!) en wat haalt ie daar van een oud motorblok, indeed! zo’n klem, iets kleiner, maar boutje kan dienen en draait nog soepelrond. 1€ later en wat gesprekken over DS en CX verder verlaat ik welgezind deze onopvallende ‘Franse’ garage. Op de terugweg naar huis kom ik nog 2 stralende Mehari’s en 2 besteleenden tegen (wat gebeurt hier vandaag???)
Na de middag dan maar aan het monteren. Cilinder er helemaal uit, wat afkuisen met een vod, lekzak erover, klem erover met wat trekken en sleuren (en vloeken) heel het boeltje er weer in, klemmetje boven in nokje monteren! Leiding er weer in pleuren en aandraaien, maar dan die ellendige nylon (of wat het ook zijn) leidingen voor de retour en ontluchting… die moet je eens in die lekzak krijgen… alles zat al onder de LHM (klein ongelukje van gisteren waarbij een straal LHM uit de cilinder omhoog spoot ) en dan moet je nog eens ‘pak’ krijgen aan die slangetjes, die daar ook al helemaal tegen de kant zitten… grrr nuja, het nodige gevloek en gesleur en ze zitten er (hoop ik) goed in. Vooral die bovenste met die verdikking was een lastige, onderste ging voor niets.
Nu nog een nieuwe splitpen halen na de koffiepauze om de zuiger weer vast te zetten aan de ‘ophanging’ en dan eens starten… ben benieuwd.






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Zo, die lekzakoperatie is blijkbaar goed geslaagd, alles mooi droog, geen druppeltjes LHM meer op de grond.
Na het proberen starten van de DS met startkabels via de CX zijn nu wel mijn richtingaanwijzers ‘verdwenen’? De alarmlichten doen het wel, de gewone lichten ook, al de rest eigenlijk wel, maar de richtingaanwijzers niet meer. Pinkdoos kapot door stroomstootje? waar zit deze (zit deze bij de zekeringen? zekeringen waren trouwens nog alle in orde)
Tweede probleem, hij schokt nog steeds bij vertrekken uit stilstand, maar ik vraag me nu af, hoe peil je JUIST het niveau in de ZF bak? met draaiende motor, dat weet ik. Maar als ik gewoon kijk met draaiende motor, in zijn P, dan vind ik geen olie terug op de peilstok, als ik daarna eens alle versnellingen neem, en dan weer in zijn P en dan kijk, dan staat de olie hoger dan het max! Dus misschien zit er gewoon teveel of te weinig olie in mijn bak? maar hoe kan ik dat juist peilen?






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Volgens de ‘symbooltjes’ in het wph kan je op 2 manieren peilen:
- koude motor, stationair draaiende motor, hendel in P, dan moet het oliepeil tussen de 2 merktekens staan (A en B)
- warme motor, stationair draaiende motor, hendel in P, dan moet het oliepeil BOVEN deze 2 merktekens staan , op ongeveer 19cm van de bovenkant van de peilstok?!
Morgenochtend maar eens peilen…
Nu nog dat relais van mijn pinkers vinden…












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zit dat relais niet gewoon in de zekeringkast bij je linker been?
Ruitenwisserinterval relais zit er in elk geval wel…






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Inderdaad, het zit naast het ruitenwisserinterval relais… en natuurlijk heb ik wel 10 relais liggen, maar niet dat…. grrrr
Zal voor maandag dan zijn, in de hoop dat het dat is






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Nu zou je er toch het sch**t van krijgen hé met die ZF bak!
koud peilen: geen olie te zien op de peilstok, dus er mag er weleen litertje bij.
warm peilen: olie op de hele peilstok, zelfs tot boven merkpunt C
Wat is het nu? Teveel of te weinig olie? want ik begin zo een vaag vermoeden te hebben dat dit wel eens de reden van het horten en stoten kan zijn bij het vertrekken… en de olie die ze lekt is ook rood van kleur = lek aan boite?
Kan iemand mij vertellen hoe ik met een gerust hart kan peilen?! (dat het met draaiende motor moet en in zijn P weet ik wel, maar tussen welke merktekens moet de olie juist staan bij warme/koude motor)






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
OK, pinkrelais is niet verkrijgbaar in de ‘reguliere’ autozaak… op CX Basis vind ik deze: http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=32873_32908&products_id=5145 voor 35€?! Is dit em?
Want er staat nog een relais die er juist hetzelfde uitziet: http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=32873_32908&products_id=4789
En om te horen dat de relais hier niet meer verkrijgbaar is heb ik dus met mijn fiets door een onweer heen geploeterd, dan kom je daar zeiknat binnen, en zeggen ze dat ze dat niet hebben voor ‘Franse’ auto’s… waarna hij er eentje haalt van hella, wat inderdaad maar 3 pinnetjes heeft…grrr, dan maar zeiknat terug huiswaarts




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Anders haal je er 1 van een sloper,
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Volgens mij heb ik een bak van die zooi. Post eens een foto van de pinbezetting van dat kreng?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
http://www.rdae.nl/relais—houders/knipperautomaten/
Zit hij hier niet tussen
Jan






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Slopers heb ik niet direct in de buurt (is bijna een uur rijden naar de dichtstbijzijnde)
hier een link naar een foto van het schema van de relais, ik heb de relais voor de pinkers oranje gekleurd, 4 pinnetjes, 1 platte boven, links en rechts verticaal, en in de midden nog eentje horizontaal : http://www.mijnalbum.be/Album=OT3POXTV (voorlaatste foto)
mocht iemand iets liggen hebben, graag! pm’tje






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
J v Heel schreef:http://www.rdae.nl/relais—houders/knipperautomaten/
Zit hij hier niet tussen
Jan
Nope, moet 4 polig zijn… die in autozaak waren ook allemaal 3 polig…
Jan Weijer in Gasselternijveen heeft ze wel gebruikt liggen.






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Foto van relais:





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Die CX-Basis hat Urlaub vom 19.08.2013 bis 06.09.2013.
Ab dem 09.09.2013 sind wir wieder für Sie da.
Het is maar dat je het weet