Die bruine GTi heeft ook een schuifdak helaasch.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Maar ook een standverwarming!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Arjan Verkade schreef:Han S schreef:Hier een CX met 110.000 km en Frans kenteken.
Heb je de eerst post van dit topic gelezen?
Nielsje schreef:Een eisen lijstje opgesteld:
- serie 1
- benzine (met oog op de nieuwe belastingsregel)
- géén turbo
- geen TRX velgen
- harde auto, goed in de verf, weinig roest
- mag technisch werk aan zitten (maar moet rijdend zijn, ik ben een stukhandiger met de sleutel dan met de verfspuit).
Gevolgd door een wensen lijstje:
- airco niet noodzakelijk (ben geen airco fan).
- geen stootstrips
- geen schuifdak (roest..)
- een kleur als beige opale, blue delta, brun scarabee, sable centre/dore, eenvert variant (eigenlijk heel veel, behalve gris )
- bruin/beige interieur (ik weet niet hoe het officieel heet) met radio rechtop, of met horizontale radio en de bolletjes asbak.Volgens mij komt deze grijze niet helemaal in de buurt…
Ik zie geen schuifdak, geen LM velgen en ik vermoed dat het geen diesel is, tenzij er diesels zijn met bougies. Ik weet niet zo veel van de CX, maar dacht dat dit een mogelijkheid was.
Verder ken ik Niels van een ander forum, waar we hem zeer missen om zijn geweldige humor.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik bedoel meer, het is een grijze serie 2.
Er wordt gezegd, ik wil een serie 1, kleur maakt niet uit zolang die maar niet grijs is…
Okay dan. Maar Niels heeft een groot gevoel voor humor hoor en die kan het wel waarderen. Ik vind trouwens ook de originele CX met dat maffe dashboard de leukste.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Han S schreef:maffe
??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
bogaard77 schreef:importeren kost je eenn RDWkeuring plus APK dus een 300 dacht ik…
Ree schreef:RDW keuring is 100 euro. Twee nieuwe kentekenplaten, en verder alleen de APK kosten.
cx25gtit2 schreef:in Duitsland krijg je geen kentekenplaten bij de auto, die blijven bij de oude eigenaar dacht ik.
ik weet niet of je 1-dagskenteken platen in Duitsland kan organiseren, daar heb ik geen ervaring mee.
maar dat schijnt ook wel te lukken.
je hebt wel NL 1-dagsplaten, maar ik weet of je die in D. op een auto mag schroeven en er mee naar NL mag rijden.
of op een auto-ambulance zelf naar NL rijden (die kan je wellicht ergens lenen of huren).
marcelka schreef:NL eendagsplaten mogen alleen gebruikt worden om de kortste weg te nemen van huis naar het RDW keuringsstation. APK kan eventueel van de duitse apk overgenomen worden als die nog een tijd geldig is.
Mark Gielen schreef:makkelijkste is een duits tijdelijk kenteken regelen zie
http://www.auto-invoeren-uit-duitsland.com/exportkenteken
anders moet je en een duits en nederland tijdelijk kenteken en verzekering regelen.
Ik lees dat een export kenteken 200 euro is, dan komen er nog de kosten bij van de RDW keuring. Ik denk dat het binnenslepen op een aanhanger dan het goedkoopste zal zijn. Een collega van me heeft een paar jaar in een Citroën garage gewerkt en heeft een aantal Ds-en gehad, en die wil wel mee, ware het niet dat z’n agenda erg druk is
Ga me eerst even verder inlezen in hoe het importeren van auto’s te werk gaat. Wel jammer dat ‘ie niet op blauwe platen mag..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dat is toch zo? Buitengewoon eigenzinnig dashboard, net als de vroege dashboards in de DS. En dan eindigt het met een saai dashboard met gewone ronde klokken welke zomaar in een Opel hadden kunnen zitten.
Het is die eigenzinnigheid die zo interessant is aan een Citroen.
Han S schreef:Hier een CX met 110.000 km en Frans kenteken.
Arjan Verkade schreef:Heb je de eerst post van dit topic gelezen?
Volgens mij komt deze grijze niet helemaal in de buurt…
Han S schreef:Ik zie geen schuifdak, geen LM velgen en ik vermoed dat het geen diesel is, tenzij er diesels zijn met bougies. Ik weet niet zo veel van de CX, maar dacht dat dit een mogelijkheid was.
Verder ken ik Niels van een ander forum, waar we hem zeer missen om zijn geweldige humor.
Arjan Verkade schreef:Ik bedoel meer, het is een grijze serie 2.
Er wordt gezegd, ik wil een serie 1, kleur maakt niet uit zolang die maar niet grijs is…
Han S schreef:Okay dan. Maar Niels heeft een groot gevoel voor humor hoor en die kan het wel waarderen. Ik vind trouwens ook de originele CX met dat maffe dashboard de leukste.
Hahaha, ach, Han is gewoon bang dat ik er met een mooie CX vandoor ga die hij eigenlijk zelf wil hebben
Maar, inderdaad, Han en ik kennen elkaar al een tijdje. Ben benieuwd waar Han zelf mee op de proppen gaat komen. Ben je nog in de running voor die rode Pallas?
Overigens heb ik niets tegen de 14” lichtmetalen (GTI?) velgen, ik wil geen TRX.
Er schijnt een subtiel verschil tussen deze velgen te zitten (behalve de maat dan), maar dat heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Han S schreef:Dat is toch zo? Buitengewoon eigenzinnig dashboard, net als de vroege dashboards in de DS. En dan eindigt het met een saai dashboard met gewone ronde klokken welke zomaar in een Opel hadden kunnen zitten.
Het is die eigenzinnigheid die zo interessant is aan een Citroen.
Dat ben ik zeker met je eens. Wat dat betreft vind ik de GS en de GSA ook geweldig! Alsof je in een ruimteschip zit, te gek! Het is jammer dat je dergelijk eigenzinnige, karakteristieke ontwerpen/systemen niet meer zo veel ziet, moderne auto’s mogen dan prima rijden en betrouwbaar zijn, ‘t is toch vaak nogal saai..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
T(h)ijs schreef:Die bruine GTi heeft ook een schuifdak helaasch.
Als het constructief technisch gezien niet nadelig hoeft te zijn (roest) dan heb ik er minder tegen.
Die kunststof bobbel voor het schuifdak, is die eraf te halen zonder dat je dat blijft zien?
Zodat het dak zoals deze wordt?
bogaard77 schreef:Maar ook een standverwarming!!
Euuww.. ik haalde ook zoiets uit de vertaling, maar zit het er dan ook echt op?
Of mis ik hier de grap? En zo nee: waarom zou je standverwarming op een CX willen?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
serie 1 is mooier, zeker de vroege smalspoor met rankere voorschermen. En ja, met een eigenzinniger “maf” dashbord en interieur.
je kan ook een oprijwagen huren voor 1 dag. Eerst gaan kijken, en als het wat is, aanbetalen en later komen halen met de CX achterop de oprijwagen. (site is de eerste die ik vond met google)
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Voor rond 200 euro haalt Neef hem voor je op binnen Nederland en zet hem bij je voor de deur. Hoef je zelf niks te doen.
@ Niels: die rode ziet er leuk uit op de foto’s, maar is in feite een project en daarvoor is hij te duur.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Han S schreef:Dat is toch zo? Buitengewoon eigenzinnig dashboard, net als de vroege dashboards in de DS. En dan eindigt het met een saai dashboard met gewone ronde klokken welke zomaar in een Opel hadden kunnen zitten.
Het is die eigenzinnigheid die zo interessant is aan een Citroen.
Je ben niet de enige die een serie 1 dash mooier vind
Maar op een serie 2 dash nu een Opel dash te noemen…
Dan moet je er toch nog maar eens in gaan zitten, want ik heb eigenlijk nog weinig auto’s gevonden die iets hebben dat erop lijkt
Ik heb genoeg niet Citroën kenners in mijn CX gehad die maken bijna altijd een opmerking over het dash, dus het valt echt wel buiten de norm.
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Hij heeft het alleen over het klokken spel
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.