K&N sportluchtfilterset voor DS3 e-HDi 90
B.a.ds3
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 12-10-2011

Gepost: 20 juni 2013 06:04 PM

Hallo,

Heeft iemand ervaring mee met K&N sportluchtfilterset voor DS3 E hdi 90.
Merk je het verschil kom er echt 5 pk meer bij? of kan ik gewoon de normale filter laten zitten?

Deze luchtfilter bedoel ik dan link:

klik

link aangepast,liep het veld uit.

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 21 juni 2013 02:17 AM
  [ # 1 ]

verwaarloosbaar, zoek maar op google naar sport filters en diesel. Tunen levert je meer op, maar anders lekker standaard laten

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 23 juni 2013 11:35 PM
  [ # 2 ]

Heb zelf dit filter in mijn C3 diesel zitten en daarvoor in de DS3.

Vermogensverschil van 5 PK merk je i.d.d.niet (alhoewel ik het idee heb dat accelereren iets vlotter gaat), wel merkte ik bij de DS3 dat het na plaatsing van het filter makkelijker werd om de 1 op 22 a 23 te halen, daar hoefde ik me dan minder voor in te houden. Nu met de C3 rij ik echt vlotter dan in mijn DS3 tijdperk en haal nog steeds ruim 1 op 22 (terwijl ik toch lange ritten maak naar het Zuiden of Noorden en dan 130/140 aan hou over langere afstanden).

En: met dealer afspraak dat luchtfilter niet vervangen hoeft te worden (want sportfilter gaat veel langer mee/is schoon te maken), dus kosten haal je er wel uit Smile

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
DS3-Black
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 523
Geregistreerd: 21-07-2011

Gepost: 25 juni 2013 10:50 AM
  [ # 3 ]

Is het filter wisselen een beetje makkelijk te doen ? De pk winst gaat het me niet zo om, maar zuiniger op de snelweg is wel intressant.

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 01 juli 2013 01:37 AM
  [ # 4 ]

Binnen 5 minuten gepiept, je moet alleen wel een aparte schroevendraaier hebben of bitjesset, de schroeven hebben namelijk zo’n meerkantige kop.

Luchtfilter zit boven op, dus enkel plastic cover boven op verwijderen, dan de schroefjes losdraaien en je bent er.

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
DS3-Black
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 523
Geregistreerd: 21-07-2011

Gepost: 03 juli 2013 11:56 AM
  [ # 5 ]

Zitten er nog nadelen aan het plaatsen van een K&N filter? Vermogens winst vind ik niet zo intressant maar zuiniger rijden bij 120 en 130 wel, aangezien ik veel snelweg kilometers maak en de DS3 dan niet zo zuinig is.

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 24 juli 2013 01:19 AM
  [ # 6 ]

Je mag mijn filter voor een zacht prijsje over nemen Wink

Is overbodig geworden nu deze op de oprit komt te staan points

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
boons605
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012

- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Gepost: 24 juli 2013 08:55 AM
  [ # 7 ]

De hybride vierwielaangedreven variant?

People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 24 juli 2013 07:50 PM
  [ # 8 ]

Yep, Business Executive. Hybride was een eis van mijn vrouw en wie ben ik om haar tegen te spreken very good

Als zelfstandig ondernemer ben je ook simpelweg dief van eigen portemonnee wanneer je voor de 115 PK 1.6 e-hdi gaat: scheelt ongeveer 5.000 in aanschaf maar:
0,28 * 5.000 minder investeringsaftrek (eenmalig)
0,13 * 44.000 minder milieu investeringsaftrek (eenmalig, geldt niet bij 20% bijtelling auto)
(grofweg) 6.160 bijtelling i.p.v. 7.600 bijtelling, jaarlijks.

Als je dat op een periode van 4 jaar pakt dan levert dat een fiscaal voordeel op van 0,52*12.880 wat dus meer is dan het verschil in nieuwwaarde. Hybride Citroënrijden wordt dus beloond Wink

Lang leve het fiscale stelsel in NL doei

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook