22 van de 40
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
   
‘85 serie 1 Gti turbo restauratie - project naw in verkoop, interessepeiling?
prestige turbo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 12-05-2013

Gepost: 24 mei 2013 02:22 PM
  [ # 316 ]

schoon is zwart toch wel de mooiste kleur.

Citroen CX 2500 prestige turbo

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 30 mei 2013 09:37 PM
  [ # 317 ]

heb ik het goed als op de hydraulische schemas in de Haynes de aanvoer en retour van de achterste hoogteregelaar verkeerd om getekend zijn ?

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
Gepost: 30 mei 2013 10:09 PM
  [ # 318 ]

Klopt dit staat verkeerd in alle boeken, inclusief het onderdelenboek en het factureertijdenboek.
(logisch, want ze hebben het allemaal van dezelfde bron)  Wink


Tip: gewoon pas de wartel monteren als je er eentje los hebt, dus één voor één, dan kun je je nooit vergissen! Succes!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 31 mei 2013 01:07 AM
  [ # 319 ]
PHoskam schreef:

heb ik het goed als op de hydraulische schemas in de Haynes de aanvoer en retour van de achterste hoogteregelaar verkeerd om getekend zijn ?

haha haha haha

Jij ook al.
Ik ook, Laughing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 31 mei 2013 09:03 AM
  [ # 320 ]
La Léo schreef:

Klopt dit staat verkeerd in alle boeken, inclusief het onderdelenboek en het factureertijdenboek.
(logisch, want ze hebben het allemaal van dezelfde bron)  Wink


Tip: gewoon pas de wartel monteren als je er eentje los hebt, dus één voor één, dan kun je je nooit vergissen! Succes!

De oude leidingen liggen al een tijdje in de oudijzerbak en er stond me wel iets van bij dat het in t boek niet klopte, daar zal ik met mn prestige ook wel mee te maken gehad, maar dat is alweer even geleden, vandaar dus mijn vraag.

Thanks

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 24 juli 2013 05:34 PM
  [ # 321 ]

Kan ik mijn stalen benzinetank zonder problemen door een kunststof exemplaar vervangen?

Zo ja, heeft er nog iemand een complete kunststof tank liggen ?

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27939
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 juli 2013 05:58 PM
  [ # 322 ]

Nee, een kunstof tank heeft maar 1 aansluiting.
Een stalen tank heeft een appart deel voor de aanzuiging en een appart deel voor de vlotter. Bij een kunstof tank die in de goedkopere CX uitvoering werd geleverd is dit gecombineerd.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 24 juli 2013 08:01 PM
  [ # 323 ]

Is dit niet makkelijk aan te passen?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27939
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 juli 2013 08:05 PM
  [ # 324 ]

Ik denk dat er uitsparingen in de vorm van de tank zitten, voor de 2 aansluitingen…
Maar dat weet ik niet zeker, zo’n tank heb ik nooit naast een CX gezien, maar ik weet wel dat het zo is bij een kunstof tank van een BX, op de plek van de aanzuiging is de tankvorm aangepast, zodat het er niet teveel bovenuit steekt.

Profiel  
 
trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1357
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 24 juli 2013 08:14 PM
  [ # 325 ]

Ik dacht dat er iets was met tussenschotten in de tanks:
De stalen tank heeft tussenschotten (of meer tussenschotten) dan de kunststof-tank, dit is belangrijk voor het grotere debiet dat de electrische benzinepomp heeft om de injectie te voorzien van voldoende debiet/druk zonder luchtbellen.
Iets waar de mecanische benzinepomp geen nood aan heeft om de carburator te voeden.
Daarom zijn enkel de carburator versie’s bij de serie 2 voorzien van kunststof-tanks.
Ook is de grote van de aansluiting anders bij de verschillende tanks.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9448
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 juli 2013 08:51 PM
  [ # 326 ]
PHoskam schreef:

Zo ja, heeft er nog iemand een complete kunststof tank liggen ?

Hier http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/citroen-onderdelen/m697303947-brandstoftank-cx.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 25 juli 2013 07:42 AM
  [ # 327 ]

dan houd ik toch mijn stalen tank maar, dacht met het oog op roestvorming en condensvorming aan een kunststof exemplaar

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 25 juli 2013 11:32 AM
  [ # 328 ]

Met een stalen tank deze altijd zoveel mogelijk af tanken wanneer je hem weg zet (stalling) Waar benzine zit kan geen roest vorming ontstaan. Dus zo vol mogelijk weg zetten.

Groetjes Harry

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 01 september 2013 02:53 PM
  [ # 329 ]

heeft er iemand 2 goede klembeugeltjes, die op de achterasbuis zitten, waar de hydrauliekleidingen op de achterbrug in vast klemmen ?

het betreft de 2 half ronde houders waar alle leidingen op de achterasbuis in geklemd worden.

de mijne zijn beide gebroken.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 01 september 2013 02:59 PM
  [ # 330 ]

Dat wordt vastzetten met wat anders,die zijn altijd kapot.
De mijne heb ik gelijmd ,dat gaat ook prima.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
22 van de 40
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook