2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Help…. Kachelventilator werkt niet meer van de Xantia
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 10 juli 2013 11:31 PM
  [ # 16 ]

Ik heb al 3 motoren geprobeerd,aar alle 3 zonder gewenst resultaat.
De stroom gaat over het contact, en dat werkt ook naar behoren volgens mij.

Ik ben eigenlijk benieuwd wat de site van Citroën service aangeeft wat voor onderdelen er allemaal op en aan het systeem zitten.
Heeft iemand een schema?
Mijn laptop is stuk, dus kan er niet op komen….

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 11 juli 2013 11:23 PM
  [ # 17 ]

En zoals het een echte Citroën betaamd werkt alles sinds vanmiddag ineens weer naar behoren….

Dat is pas karakter!!

Al met al een vreemd verhaal.

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 13 juli 2013 02:02 AM
  [ # 18 ]

En dan een middagje werken stopte hij er weer mee.

Vanavond nog een tijd eraan bezig geweest, met meten en andere draden geprobeerd rechtstreeks vanaf de accu.

Waar ik tijdens het meten achter kwam is dat er op de stekker van de motor 2 plussen zitten.
De zwarte die apart in de motor gaat is ook een plus.
Echter valt die stroom ineens weg, en een tijd later is het ineens weer terug.
Maar de motor gaat niet draaien.
Op het moment dat er wel stoom is en ik leg de roze (plus draad) aan de massa, gaat de motor volgas draaien.
Vanaf het contact geven alle draden stoom, behalce de blauwe.

Heeft de Xantia niet gewoon een weerstand in het luchtkanaal zitten, net als de Xsara bijvoorbeeld?

Echt om gek van te worden dit…....

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 17 juli 2013 12:03 AM
  [ # 19 ]

ik heb met mijn vorige type 2 xantia 2.0 16v exact hetzelfde gehad, dat was verholpen nadat ik het regelprintje op de kachelmotorunit had vervangen door een nieuwe.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 17 juli 2013 12:10 AM
  [ # 20 ]

Bedankt voor je reactie.
Had je dan ook geen spanning op de kachelmotor?

Als ik het goed begrijp bedoel je de dingen die in de kachelmotor zitten?

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
Joop 49
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007

- C5 2.0i 16v Difference 2
Gepost: 24 juli 2013 06:16 PM
  [ # 21 ]

Die dingen in de kachelmotor(transistors) heb ik zelf ook al een keer vervangen met dezelfde klachten als die van jou.
Het mocht niet baten, volgens mij is het de kachelcomputer.

Bekijk en lees de Topic: kachelventilator/motor.

Joop.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 24 juli 2013 06:42 PM
  [ # 22 ]

Dat topic staat hier.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 24 juli 2013 11:06 PM
  [ # 23 ]
Joop 49 schreef:

Die dingen in de kachelmotor(transistors) heb ik zelf ook al een keer vervangen met dezelfde klachten als die van jou.
Het mocht niet baten, volgens mij is het de kachelcomputer.

Bekijk en lees de Topic: kachelventilator/motor.

Joop.

Dit zou inderdaad het probleem kunnen zijn, echter heb ik ook al een computer van een 1B erin gehad, en dan werkt er nog steeds niets Sad

Maargoed, binnenkort even naar een dorp hiernaast om onderdelen uit te wisselen met een andere Xantia Wink

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 28 juli 2013 02:08 AM
  [ # 24 ]

Hoppa!!!

Nadat ik zelf vandaag weer een Xantia heb gekocht, ben ik onderdelen uit gaan wisselen.

Het blijkt dus de zekeringenkast te zijn.

Nu nog ff een andere scoren, en dan is het opgelost!

Bedankt voor het meedenken!!!!

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook