Zoals de titel zegt, iemand bekend met deze XM? Kan ‘m voor een leuk prijsje scoren.. maar er zit geen APK meer op.
Alvast enorm dank!
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Is een serie 2, dus geen 1994, wel een beetje kaal model hoor..
2 liter 16v. worden in mijn mening wel een beetje onderschat…OK, geen strepentrekkers maar wel fijne machines.
Serie 2 is vanaf mei ‘94. La Soixante is als vroege type 2 in oktober ‘94 van de band gerold en in januari ‘95 op kenteken gezet. Het kenteken begint met JT.
Op basis van het sobere uitvoeringsniveau wordt er naar mijn mening een stevig bedrag gevraagd. Maar misschien dat de perfecte staat van onderhoud dat rechtvaardigt?
Wim,
Disciplus Simplex
Dat zal wel niet, want dan had die wel APK gehad…
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Ik heb uit nieuwsgierigheid bij de RDW gekeken: Vervaldatum APK is 11 mei en datum laatste te naamstelling 11 juni. Het zou zo maar kunnen zijn dat de vorige eigenaar de kosten om ‘m door de APK te krijgen te hoog vond.
Wim,
Disciplus Simplex
Ben er vandaag geweest.. auto start en loopt heerlijk. Komt, naar mijn idee, ook goed omhoog. Krijg er voor die prijs ook nieuwe APK bij van de garage(handelaar). Misschien allemaal iets te mooi om waar te zijn? Uiterlijk is ook prima, wel wat krasjes en hier en daar wat doffe lak.. maar ook geen gekke dingen. De toerenteller blijft idd hangen, die werkt niet meer.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Bas001 schreef:Misschien allemaal iets te mooi om waar te zijn?
Hoeft niet hoor. Het is een handelaar die niet veel met aparte Citroens doet. Een specialist staat al niet te springen om een XM 2.0 16V dus een gewone handelaar al helemaal niet.
Ben je een kenner van de XM? Weet je waar je op moet letten? Zo niet vraag een kenner mee en lees ook even de aankooptips bij de XM club.
Helaas ken ik geen experts. Ben vanmiddag met een autokenner gaan kijken, die was wel positief gestemd.
Er blijft echter wel een rood lampje knipperen aan de zijkant van het stuur.. dus wel óp het stuur. Iemand enig idee wat dit is?
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Je kan vragen of er hier iemand van het forum met je mee wil. De prijs is misschien niet hoog, maar je kan snel met een XM in de maag zitten. Een 2.0-16v is er fijn, maar weer verkopen is een uitdaging, zelfs voor onderdelen. Dus ze moet gewoon rijden en het liefst zo vaak mogelijk.
Heb je hier al gekeken?
Die heb ik toevallig vanmiddag uitgeprint, dank
Bij deze een oproep; mocht er iemand in de omgeving van Den Bosch zin hebben om de XM te gaan bekijken en wellicht achteraf van een lekker kopje koffie te genieten? Laat u horen!
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
795 ballen? Ik vind dat niet duur hoor! Het is een mooi ding!
Bas001 schreef:Helaas ken ik geen experts. Ben vanmiddag met een autokenner gaan kijken, die was wel positief gestemd.
Er blijft echter wel een rood lampje knipperen aan de zijkant van het stuur.. dus wel óp het stuur. Iemand enig idee wat dit is?
Dat is de airbag ws die dus niet correct werkt. Dat kan wel eens de reden voor het ontbreken van de apk zijn… niet correct werkende airbag is bij mijn weten namelijk een apk afkeur.
Check wel goed hoe het zit met de interval vervaning van de distributie riem en spanrollen. De 16v is een heerlijke motor die redelijk hufter proof is, ze zijn echter wel genadeloos voor te laat vervangen van de riem… Ik heb er al genoeg als sloper gezien om die reden.
Iedereen en met name Peteryed bedankt voor de reacties/adviezen.
Volgens de info onder de motorkap moet de riem weer vervangen over een kleine 13000 km. Kan nog wel effe dan toch? Ik rij nog geen 10 op een jaar
dan kun je idd nog even maar ik zou echt niet tot de 13000 doorrijden met een 16v riem…. Er zijn er genoeg net ff een ietsiepietsie eerder gegaan…
Hoe oud is die laatste wissel gedaan overigens, en zijn de spanrollen en waterpomp toen meegenomen of is het el cheapo gedaan en alleen de riem ?
Riem wissel met spanrollen en pomp is overigens geen dure zaak hoor voor een 16v. 400 euro moet wel kunnen geloof ik. Maar ja, das wel meer dan de helft van de vraagprijs…
STaan de achterwielen recht of staan ze scheef?
en check echt die airbag want zonder dat ding is de apk een uitdaging.