Differénce is toch een type-2 ?
Ik kan me namelijk niet herinneren dat er een Differénce uitvoering van een type-1 is geweest ?
Sorry dat de info niet compleet was. Er zit geen airco in mijn auto.
Zoals afgesproken; Heb overleg gehad en een nieuw paneel incl. montage en btw kleine 800 euro.
Ik denk dat het beter is om een los metertje op het dashboard te monteren.
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 27-11-2010
- Xsara 1.6i Ligne Prestige
Verspringt de meter of loopt deze langzaam op en af? Een massaprobleem is namelijk niet ondenkbaar.
Zo gaat bij mij de ventilator iets sneller lopen als ik op de rem trap. Waarschijnlijk massa van de Climate control unit. (Laten we het maar karakter noemen, nog geen zin gehad hier naar te kijken)
Bij jou kan de massa van de tellerbak roet in het eten gooien. De tempsensor is een variabele weerstand die via het motorblok aan massa ligt, de andere kant hangt aan de elektronica van het metertje. Als de spanning in je tellerbak door een massaprobleem fluctueert gaat je meter aan de haal. Ook de benzinemeter kan dit hebben.
Ok. Van elektriciteit heb ik niet echt veel verstand. Maar goed wat kan ik hier aan doen? Ik zelf denk een apart metertje plaatsen. De Temp. meter gaat rustig omhoog en weer omlaag. Omhoog als ik de lichten of blower aanzet. Zet ik ze uit dan gaat de meter weer omlaag.
Dus zodra je meer stroom verbruikt, gaat je tempmeter omhoog.
Ik had dit ook bij een Xsara 1 1.4i uit 1998.
Zette je het licht aan, ging de temperatuurmeter omhoog. Idem bij bijvoorbeeld achterruitverwarming.
Als je dan de motor uit zet en weer op het contact zet toont hij de juiste temperatuur meestal rond de 90 graden.
Heb het na laten kijken, nooit een oplossing voor gevonden. Niet te druk over maken. Kwaaltje.
Zolang de meter niet in het rood komt is er niks aan de hand.