Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Het knipperende lampje op het stuur heeft inderdaad te maken met een niet-werkende stuur airbag. Dit is géén APK-afkeur, maar levert je wel een opmerking op je keurrapport op.
13.000 km doe ik in een jaartje. Maar het vervangen van een DB-riem bij een 16V is echt niet moeilijk hoor. Kost je alleen wel een € 250 euri aan onderdelen (waterpomp en spanrol(len) inbegrepen), en je bent er een zaterdagochtendje mee bezig. Dan kun je er weer een kleine ton tegenaan. Is niet veel geld om een auto van deze klasse te rijden, IMHO.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
gompy58 schreef:dan kun je idd nog even maar ik zou echt niet tot de 13000 doorrijden met een 16v riem…. Er zijn er genoeg net ff een ietsiepietsie eerder gegaan…
Hoe oud is die laatste wissel gedaan overigens, en zijn de spanrollen en waterpomp toen meegenomen of is het el cheapo gedaan en alleen de riem ?
Riem wissel met spanrollen en pomp is overigens geen dure zaak hoor voor een 16v. 400 euro moet wel kunnen geloof ik. Maar ja, das wel meer dan de helft van de vraagprijs…
STaan de achterwielen recht of staan ze scheef?
en check echt die airbag want zonder dat ding is de apk een uitdaging.
Ik snap ‘m, als de auto nou goed blijft rijden zal ik er ook zeker voor kiezen om op tijd eea te laten vervangen. Heb een goed adres in de buurt. Ik durf niet te zeggen of alles is gedaan. De motor zag er prima uit verder, altijd dealer onderhouden.. nou hoeft dat ook niet alles te zeggen.
De achterwielen staan recht meen ik me te herinneren. Wel naar gekeken maar niks geks aan gezien.
Citroën-das-pas-fën schreef:Het knipperende lampje op het stuur heeft inderdaad te maken met een niet-werkende stuur airbag. Dit is géén APK-afkeur, maar levert je wel een opmerking op je keurrapport op.
13.000 km doe ik in een jaartje. Maar het vervangen van een DB-riem bij een 16V is echt niet moeilijk hoor. Kost je alleen wel een € 250 euri aan onderdelen (waterpomp en spanrol(len) inbegrepen), en je bent er een zaterdagochtendje mee bezig. Dan kun je er weer een kleine ton tegenaan. Is niet veel geld om een auto van deze klasse te rijden, IMHO.
Airbag dus, oke, dat valt te overzien. Als het zelf te doen is is dat alleen maar leuk. 250 euri is ook het geld niet.
Moeilijk, door jullie positieve commentaar voel ik m’n portemonnee al een traantje laten
nah, het is maar hoe je het bekijkt. Ik vind de 16v een heerlijke motor in een XM. Ding is hufterproef en als de rest ok is heb je gewoon een erg fijne wagen voor dat geld.
Rijd voor de koop nog wel ff door de wasstraat met het lange program en check je dak of waterdichtheid. Ook even nog onder plaat kijken die tegen je ruit aanligt tussen de spiegels. Als daar nog allemaal blad zit loopt water daar niet goed weg…
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Heerlijke wagens, die 2 liters. Makkelijkste motor qua onderhoud erg makkelijk ook.
Distributie kan nog goedkoper ook, dit jaar nog gedaan voor onder de 200 Airbag lampje is of stekker onder de stoel, anders sleepring achter je stuur eerste verdachte. Makkelijk te vervanven en een veel voorkomende kwaal. Als je geen radio stuurbediening hebt, heb ik er nog wel eentje liggen hier geloof ik.
Succes
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
gompy58 schreef:
Riem wissel met spanrollen en pomp is overigens geen dure zaak hoor voor een 16v. 400 euro moet wel kunnen geloof ik. Maar ja, das wel meer dan de helft van de vraagprijs…
Kejje nagaan als ie nog een paar meijer van de vraagprijs aflult
idd. Maar Bas, echt , check dat schuifdak. Het is de mooiste accesoire die er is als het werkt maar kan je behoorlijk gaan irriteren als er problemen mee zijn.. Afwaterings kanaal dat dicht zit met vuil enzo…
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Origineel schuifdak bij een auto van deze leeftijd geeft bijna altijd problemen. Ben het echter met je eens dat het de mooiste accessoire is, die er is! En het goede nieuws: alle mogelijke problemen ermee zijn goed te verhelpen tegen lage kosten.
Klets inderdaad wel even wat van de vraagprijs af, zo weet je zeker dat je altijd tevreden bent over het gehele kostenplaatje. Remember: je rijdt een auto in de bovenklasse! Of ie nou 20 jaar oud is of niet, het kost je altijd wat. Maar doorgaans is een 2 liter 16V een hele mooie manier om goedkoop in luxe te rijden.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Hoe is het afgelopen?
Way out in the water, see it swimming.