He luitjes,
ik kan een cx kopen voor een koopie van 800 euro, een pallas 2500 van ‘85
tekst van verkoper;
denk dat motor rookt omdat de olieschraapveren niet meer zo goed hun werk
doen
ook eventueel carterontluchting lichtelijk verstopt, hetgeen overigens
normaal is na een paar ton en 20 jaar rijden
kleppen hoor je tikken, zal in 1985 niet hydraulisch en zelfstellend geweest
zijn
motor rookt als warm en ook weleens LHM bijgevuld
kleppen zijn hoorbaar
geen roest aan dorpels en deuren wel blaasjes rond (elek.) schuifdak en
tankklepje
APK to 21 juli 2006
kortom : wel werk maar geen verloren zaak.
Nou is mijn vraag of het veel kwaad kan om hier mee door te rijden en of het eerder goed koop is dan duurkoop.
Groet Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Blaasjes rond een schuifdak van een CX blijken als je er met een schroevendraaier in gaat poeren vaak hele bloemkolen te zijn. Dit probleem wordt wel eens opgelost door er een ander dak op te zetten. (zonder schuifdak bij voorkeur)
Groet,
L
Lucas Unger schreef:Blaasjes rond een schuifdak van een CX blijken als je er met een schroevendraaier in gaat poeren vaak hele bloemkolen te zijn. Dit probleem wordt wel eens opgelost door er een ander dak op te zetten. (zonder schuifdak bij voorkeur)
Groet,
L
dat gaat me effe te ver maar ik bedoelde eigenlijk het technische deel
Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Tsja, ben geen specilist, maar zou me het volgende voor kunnen stellen:
Carterventilatie verstopt -> carterdruk -> olie wordt de verbrandingskamer in geduwd -> rook en olieverbruik.
Groet,
L
lekker staan dus ben al met een trd turbo2 bezig
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl