2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Het tikken van de pomp?
Syb-Sosef
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 161
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 16 januari 2006 11:38 PM
  [ # 16 ]

Dan ga ik er nu voorlopig niks aan doen. Gaat goedkomen Smile

Ga ik me nu even meer druk maken om het ‘klapperen’ van de voorkant als ik over een steentjesweg oid rijdt….
(Zijn het de bollen, draagarmrubbers of fuseekogels!!)

Bedankt voor de reacties!

It was the ZL-28-RV…..

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 16 januari 2006 11:39 PM
  [ # 17 ]
Syb-Sosef schreef:

Dan ga ik er nu voorlopig niks aan doen. Gaat goedkomen Smile

Ga ik me nu even meer druk maken om het ‘klapperen’ van de voorkant als ik over een steentjesweg oid rijdt….
(Zijn het de bollen, draagarmrubbers of fuseekogels!!)

Bedankt voor de reacties!

draagarmrubbers, en of je reactiestangen.
mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 17 januari 2006 01:45 AM
  [ # 18 ]
Syb-Sosef schreef:

Dan ga ik er nu voorlopig niks aan doen. Gaat goedkomen Smile

Ga ik me nu even meer druk maken om het ‘klapperen’ van de voorkant als ik over een steentjesweg oid rijdt….
(Zijn het de bollen, draagarmrubbers of fuseekogels!!)

Bedankt voor de reacties!

Als het meer rammelen dan klapperen is, dan zijn het de reactiestangetjes.

Profiel  
 
Syb-Sosef
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 161
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 17 januari 2006 03:14 PM
  [ # 19 ]

Smile

okee, dus jullie sluiten de bollen al gelijk uit? Hm, dat was namelijk ook een stellige bewering van bovengenoemde oud-monteur…

Hoe kan ik het beste controleren welke van de 3 het nou is?

(Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar kan het zijn dat speling in de reactiestangen ook zorgt voor trillend remmen? Dan ben ik er namelijk snel uit…)

It was the ZL-28-RV…..

Profiel  
 
KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 17 januari 2006 04:00 PM
  [ # 20 ]

Kan een bix oud worden met klapperende draagarmrubbers?? omdat hij zich daar zorgen over maakt.

Rien

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 17 januari 2006 04:41 PM
  [ # 21 ]
Syb-Sosef schreef:

Smile

okee, dus jullie sluiten de bollen al gelijk uit? Hm, dat was namelijk ook een stellige bewering van bovengenoemde oud-monteur…

Hoe kan ik het beste controleren welke van de 3 het nou is?

(Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar kan het zijn dat speling in de reactiestangen ook zorgt voor trillend remmen? Dan ben ik er namelijk snel uit…)

bokjes eronder wielen eraf, en eerst rukken aan de vertikale stangen.
heb je op 1 van de kogels speling, is die dus kapot.

stuurkogels middels de stuurstang bewegen,wederom heb je speling is die dus kapot.

je draagarmfussee’s kan je eigenlijk alleen op de brug controleren.
breekijzer tussen je velg en onderkant fussee zetten, omhoogdrukken.
wederom heb je speling is hij overleden.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 17 januari 2006 04:44 PM
  [ # 22 ]

(Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar kan het zijn dat speling in de reactiestangen ook zorgt voor trillend remmen? Dan ben ik er namelijk snel uit…)

trillen in je remmen ligt aan kromme remschijven, of foutief gemonteerde.
schijven eraf halen, en het raakoppervlak HEEL GOED schoonmaken.
zowel op de schijf alsook de flens.
zaak netjes terug monteren.
klaar.
mvgr wupke Wink

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 17 januari 2006 08:48 PM
  [ # 23 ]

Kom ik nog even met een OFF-TOPIC vraagje, de BX14RE die ik had was na een uur plat, de leen BX14TE die ik 3 dagen heb gehad is in 3 dagen ongeveer 10 cm omlaag gegaan (alleen achter) en BX16TZI die ik later kocht deed er een dag over om in te zakken. Hoe zit dat dan? Ligt niet aan de types neem ik aan.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 17 januari 2006 08:51 PM
  [ # 24 ]
mathijs schreef:

Kom ik nog even met een OFF-TOPIC vraagje, de BX14RE die ik had was na een uur plat, de leen BX14TE die ik 3 dagen heb gehad is in 3 dagen ongeveer 10 cm omlaag gegaan (alleen achter) en BX16TZI die ik later kocht deed er een dag over om in te zakken. Hoe zit dat dan? Ligt niet aan de types neem ik aan.


interne lekkage’s.
staat van de veer en voorraadbol(len).

staat van de LHM.

kortom algehele conditie van het systeem.
je kan dus stellen:hoelanger hij erover doet om op niveau te komen hoe slechter de conditie.
hoe sneller hij op de grond ligt hoe slechter de conditie.

mvgr wupke: Wink

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 17 januari 2006 08:52 PM
  [ # 25 ]

Ok Wink

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
Syb-Sosef
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 161
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 19 januari 2006 12:17 AM
  [ # 26 ]
kreazyV8wuppo schreef:

(Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar kan het zijn dat speling in de reactiestangen ook zorgt voor trillend remmen? Dan ben ik er namelijk snel uit…)

trillen in je remmen ligt aan kromme remschijven, of foutief gemonteerde.
schijven eraf halen, en het raakoppervlak HEEL GOED schoonmaken.
zowel op de schijf alsook de flens.
zaak netjes terug monteren.
klaar.
mvgr wupke Wink

Hmm, aangezien ze altijd goed geremd hebben, zullen ze wel kromgetrokken zijn. MINDER!!!

It was the ZL-28-RV…..

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 19 januari 2006 12:30 AM
  [ # 27 ]
Syb-Sosef schreef:

Hmm, aangezien ze altijd goed geremd hebben, zullen ze wel kromgetrokken zijn. MINDER!!!

euh, hoelang zitten ze er al onder?
lange afstand of stadsverkeer?

ze zouden wel eens versleten kunnen zijn, of je remmen of je schijven of beide….

mvgr wupke:die weet dat je dan ook kan gaan vribreren Wink

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 08 februari 2006 01:31 PM
  [ # 28 ]

Aangezien ik geen nieuw topic aan wil maken (orde en netheid Wink) maak ik maar even gebruik van deze (als het mag tenminste Surprisedops: ), met een heel erg verkeerde titel overigens.

Met wat voor een tussenpozen mag de HD regelaar tikken bij het omhoogkomen (van slaapstand -> rijstand)?

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 08 februari 2006 03:50 PM
  [ # 29 ]

Tijdens het omhoogkomen? Dan kan ‘ie best even flink tikken, de boel is immers op druk aan het komen. Volstrekt logisch. Het wordt pas verdacht als tijdens het rijden de regelaar erg vaak tikt. Als een BX er wat langer over doet om omhoog te komen en de neiging heeft om van achteren in te zakken bij uitgeschakelde motor over een wat langere tijd geeft dat weliswaar enige slijtage in het systeem aan, maar zorgelijk is dit zeker niet, zolang het maar binnen normale proporties blijft.  Wink

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 08 februari 2006 04:10 PM
  [ # 30 ]

Ja precies, dat is wat ik dacht… thanks Smile

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook