Zoals hierboven aangegeven: doe geen serieuze poging om een keer leeg te rijden. Op moment dat er geen brandstof meer is wordt de brandstofpomp ook niet meer gesmeerd.
Het is niet altijd enkel een kwestie van ontluchten, diesel opvoeren en rijden maar weer. Je kunt dus (brandstofpomp) voor grotere kosten komen te staan.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Mijn grootste probleem zit in het tanken met de DS3: bij lege tank (BC op 0) slaat de pomp af bij of net voor 40 ltr. Vervolgens kan ik hem nog voldruppelen (1 å 2 ltr./min.) tot 55 liter. Dit laatste stuk scheelt me enorm veel KM’s, maar het duurt echt serieus lang bij de pomp wil ik hem helemaal volgooien. Dealer wist het niet, probleem nooit gehoord… Het is voor mij echt een irritatie punt!
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Dealer wist het na al die jaren nog steeds niet? Right…
Volgens mij hebben serieus alle DS3’s hier last van, including mine. Die van mij slaat ook al bij 40 liter af waarna ik elke keer via een lange afslaande weg de 52,5 liter bereik.
Bestaat inderdaad niet dat dealer er niet van op de hoogte is. Mijn DS3 had het, mijn C3 heeft het, de vorige DS3 van mijn broer had het, de huidige DS3 van mijn roer heeft het, de C3 van m’n schoonouders heeft het, de DS3 van een zakenrelatie van me heeft het…..ik hoef zeker niet meer door te gaan
Kortom: er hebben zoveel rijders last van en als ze bij de dealer vragen naar opmerkingen noem ik het niet vol kunnen tanken tegenwoordig standaard.Maar goed; zoals in een andere post aangegeven ben ik hier binnenkort van af en ik hem nog niemand horen klagen over het slecht tanken bij een DS5…
Nu bedenk ik het ineens weer: er is een oplossing voor alleen werken dealers daar niet aan mee: je kunt in de vulpijp een klep verwijderen en dan kun je in een keer doortanken. Schijnt overigens wel iets met veiligheid te maken te hebben
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Veiligheid? Met diesel gebeurt helemaal niks..
Verder dan dat ben ik nog nooit gekomen.
En dan zit ‘ie echt stampende vol.
En mijn ritten zijn, nadat ik thuis getankt heb, tussen de 165 en 200km. Dus dan is d’r al een flinke slok uit.
Het viel mij inderdaad de eerste keer tanken wel op dat ‘ie bij de eerste keer afslaan gewoon nog een kwart over had op de meter.. Dus sindsdien vul ik ‘m tot de rand af.
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
Totaal aantal Berichten: 482
Geregistreerd: 02-05-2011
- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
ik gooi hem ook altijd vol zoals hier boven op de foto,alleen nu met het warme weer niet,daar diesel kan gaan uitzetten met alle narigheid van dien door drukopbouw
Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange