Check! en gelijk de achterbollen meenemen. Voelt aardig stug achteren, en ze zitten er alweer 9 jaar onder…
BasisBIX schreef:Tijd voor een nieuwe voorraadbol dus.
Kijk, dat zijn de adviezen
De laatste druppel…
De laatste tijd merk ik dat er weer wat olie lekt op dezelfde plaats als eerst, Bij het rijden ruik je af en toe een ‘verbrande olie’ lucht. Vanmorgen dacht ik: ik trek de kap even open, kijken of het hetzelfde slangetje is. Kap open en ik rook dus de ‘verbrande olie’ lucht, maar ook een penetrante LHM lucht. Ik had de motor net gestart, dus dat zou kunnen. Paar seconde later viel mijn oog op een mooie straal LHM die uit de octopus spoot; de octopus die 2000 kilometer geleden in de BX is gezet. Mijn eerste geniale ingeving was: motor afzetten. LHM bleef mooi komen (retour van de HD regelaar), dus een rol keukenpapier gepakt en de ergste bende opgeveegd.. Dit was de druppel…
De kogel is nu in ieder geval door de kerk. Na het probleem met de rem (waardoor ik de BX heb geschorst), ben ik het vertrouwen in de BX kwijtgeraakt. Ik heb alles laten repareren, maar nu, 2000 kilometer (en zes garagebezoeken!) verder, gooi ik de handdoek in de ring, en gaat de BX het veld ruimen. De ondankbaarheid is gewoonweg veel te groot…
Zuur! Ik begrijp de frustratie, maar als de koets en de mechaniek nog goed zijn zou ik hem wel aanbieden op het forum en niet naar de sloop brengen alsjeblieft.
Er is vast wel iemand die met een schone lei aan de hydrauliek wil beginnen…
Sterkte!
De laatste grote onderhoudsbeurt is nu een half jaar geleden, nieuwe koppeling, alle pakkingen, beide octopussen, fuseekogels, een hele zooi laswerk, alles om hem jaren te laten rijden.. Helaas denkt de BX er anders over. Sloop gebeurt sowieso niet.
Om hem goed te krijgen moeten een paar dingen gebeuren: 4 nieuwe banden, wat laswerk bij het bestuurdersportier, rondje bolletjes, en nog wat kleine zaken.. Maar ik heb gewoon een ondankbare auto. Ik kom niet toe aan die dingen te doen, want dan steekt die vervloekte incontinentie weer de kop boven. Morgen wilde ik dat rondje bolletjes gaan doen, dat gaat dus niet gebeuren!
Jeetje, wat een pech.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009
- BX Cannes
- BX Deauville
deur63 schreef:Paar seconde later viel mijn oog op een mooie straal LHM die uit de octopus spoot; de octopus die 2000 kilometer geleden in de BX is gezet.
Als je dit hebt laten doen door een garage is dit onacceptabel en zullen ze het voor je moeten oplossen. Maar hoe kan een nieuwe octopus gaan lekken? Het enige wat ik kan bedenken is dat ie niet goed ingezet is en ergens tegenaan moeten schuurt, of ergens een te krappe bocht maakt zodat het scheurt.
Desalniettemin, erg zuur dat ie weer lekt.
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Wat een tegenvaller, deur! Kan me de frustratie enorm goed voorstellen… Ben het wel eens met Jeger dat de garage (mede)verantwoordelijk is wanneer die de reparaties heeft uitgevoerd. Als het mijn auto betrof zou ik althans zeker teruggaan.
Succes (en sterkte!)
Ja, ik zou denk ik ook teruggaan naar de garage. Als er nu al een scheur in de octo zit is er waarschijnlijk sprake van een fabrieksfout of verkeerde montage. Of de betreffende leiding krijgt veel meer te verwerken dan waar ie voor gemaakt is, bijvoorbeeld een te hoge lekstroom van een remservo o.i.d.
Misschien toch nog even proberen bij de garage?
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
H@ns schreef:Of de betreffende leiding krijgt veel meer te verwerken dan waar ie voor gemaakt is, bijvoorbeeld een te hoge lekstroom van een remservo o.i.d.
Precies. En daar kun je geen garage verantwoordelijk voor houden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ja, welke leiding is het.. Ik heb geen zin om de BX de komende tijd te zien, dus geen foto. Het is de retour die van de HD regelaar komt, een dikke slang die met een T-stuk over gaat naar een dunne slang en middels een koppelstuk de grote ‘bundel’ inloopt in de buurt van de HD pomp.. Het gaat om de slang met het koppelstuk, in de buurt van de HDpomp/dynamo. Bij het koppelstuk is de slang in de lengte gescheurd.. De slang zat (mijns inziens) niet ver genoeg over het koppelstuk. Het dikke stuk van het koppelstuk zat die precies aan het einde van de slang… Raar maar waar… Een paar pagina’s terug had ik ook een gescheurde slang bij de stuurbekrachtigingretour… Ergens is dus iets grandioos mis gegaan.
Het is overigens een bundel die origineel Citroen is, gewoon bij de dealer gehaald (half jaar geleden).
Terug naar de garage is een optie, maar daar IK de bundel heb geleverd, en niet de garage, zullen ze zeggen dat het een ondeugdelijke bundel is, en heb ik geen poot om op te staan.
Wat waterman zegt is natuurlijk ook waar. Het ‘rondje bollen’ waar ik het over had, omvat ook de accubol. De hydrauliek heeft onderhoud nodig, daar de tikinterval veel te vaak is; 6 seconde bij stationair.
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007
- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
He DAT klinkt mij bekend in de oren….
Die retour ontplofte bij mijn break diesel ook meerder malen zeer spontaan.
Hier op het forum heb ik er eens wat over gepost…
Bij mij was het te verhelpen met een ander voetremventiel. Die dingen zijn blijkbaar dol op vuil uit de olie en sneuvelen als eerste bij nalatig onderhoud (heb ik me laten vertellen althans. De hoge drukregelaar met bol had ik al meermalen vervangen, dus of deze bij mijn Bx destijds ook heeft meegewerkt aan een te hoge retour stroom durf ik niet te zeggen.
Ik hoop dat het je helpt, kun je toch Bx blijven rijden!
CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook
De ‘exit’ is nog eventjes uitgesteld..
De lekke slang in kwestie, is de retour van de stuurbekrachtiging. Deze slang is een maatje te dun, en is daardoor gescheurd.
In het verleden mee ik gelezen te hebben dat brandstofslang een waardige vervanger is. Klopt dit?
Tot nu toe is mijn ervaring met gates brandstofslang voor lhm toepassingen prima. Gaat al jaren mee als kleine octopus in mn cx.
CX GTi Turbo 2 - All Black