Dan ga ik er nu voorlopig niks aan doen. Gaat goedkomen
Ga ik me nu even meer druk maken om het ‘klapperen’ van de voorkant als ik over een steentjesweg oid rijdt….
(Zijn het de bollen, draagarmrubbers of fuseekogels!!)
Bedankt voor de reacties!
It was the ZL-28-RV…..
Syb-Sosef schreef:Dan ga ik er nu voorlopig niks aan doen. Gaat goedkomen
Ga ik me nu even meer druk maken om het ‘klapperen’ van de voorkant als ik over een steentjesweg oid rijdt….
(Zijn het de bollen, draagarmrubbers of fuseekogels!!)Bedankt voor de reacties!
draagarmrubbers, en of je reactiestangen.
mvgr wupke
Syb-Sosef schreef:Dan ga ik er nu voorlopig niks aan doen. Gaat goedkomen
Ga ik me nu even meer druk maken om het ‘klapperen’ van de voorkant als ik over een steentjesweg oid rijdt….
(Zijn het de bollen, draagarmrubbers of fuseekogels!!)Bedankt voor de reacties!
Als het meer rammelen dan klapperen is, dan zijn het de reactiestangetjes.
okee, dus jullie sluiten de bollen al gelijk uit? Hm, dat was namelijk ook een stellige bewering van bovengenoemde oud-monteur…
Hoe kan ik het beste controleren welke van de 3 het nou is?
(Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar kan het zijn dat speling in de reactiestangen ook zorgt voor trillend remmen? Dan ben ik er namelijk snel uit…)
It was the ZL-28-RV…..
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
Kan een bix oud worden met klapperende draagarmrubbers?? omdat hij zich daar zorgen over maakt.
Rien
Syb-Sosef schreef:
okee, dus jullie sluiten de bollen al gelijk uit? Hm, dat was namelijk ook een stellige bewering van bovengenoemde oud-monteur…
Hoe kan ik het beste controleren welke van de 3 het nou is?
(Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar kan het zijn dat speling in de reactiestangen ook zorgt voor trillend remmen? Dan ben ik er namelijk snel uit…)
bokjes eronder wielen eraf, en eerst rukken aan de vertikale stangen.
heb je op 1 van de kogels speling, is die dus kapot.
stuurkogels middels de stuurstang bewegen,wederom heb je speling is die dus kapot.
je draagarmfussee’s kan je eigenlijk alleen op de brug controleren.
breekijzer tussen je velg en onderkant fussee zetten, omhoogdrukken.
wederom heb je speling is hij overleden.
mvgr wupke
(Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar kan het zijn dat speling in de reactiestangen ook zorgt voor trillend remmen? Dan ben ik er namelijk snel uit…)
trillen in je remmen ligt aan kromme remschijven, of foutief gemonteerde.
schijven eraf halen, en het raakoppervlak HEEL GOED schoonmaken.
zowel op de schijf alsook de flens.
zaak netjes terug monteren.
klaar.
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Kom ik nog even met een OFF-TOPIC vraagje, de BX14RE die ik had was na een uur plat, de leen BX14TE die ik 3 dagen heb gehad is in 3 dagen ongeveer 10 cm omlaag gegaan (alleen achter) en BX16TZI die ik later kocht deed er een dag over om in te zakken. Hoe zit dat dan? Ligt niet aan de types neem ik aan.
My other car is a broomstick.
mathijs schreef:Kom ik nog even met een OFF-TOPIC vraagje, de BX14RE die ik had was na een uur plat, de leen BX14TE die ik 3 dagen heb gehad is in 3 dagen ongeveer 10 cm omlaag gegaan (alleen achter) en BX16TZI die ik later kocht deed er een dag over om in te zakken. Hoe zit dat dan? Ligt niet aan de types neem ik aan.
interne lekkage’s.
staat van de veer en voorraadbol(len).
staat van de LHM.
kortom algehele conditie van het systeem.
je kan dus stellen:hoelanger hij erover doet om op niveau te komen hoe slechter de conditie.
hoe sneller hij op de grond ligt hoe slechter de conditie.
mvgr wupke:
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Ok
My other car is a broomstick.
kreazyV8wuppo schreef:(Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar kan het zijn dat speling in de reactiestangen ook zorgt voor trillend remmen? Dan ben ik er namelijk snel uit…)
trillen in je remmen ligt aan kromme remschijven, of foutief gemonteerde.
schijven eraf halen, en het raakoppervlak HEEL GOED schoonmaken.
zowel op de schijf alsook de flens.
zaak netjes terug monteren.
klaar.
mvgr wupke
Hmm, aangezien ze altijd goed geremd hebben, zullen ze wel kromgetrokken zijn. MINDER!!!
It was the ZL-28-RV…..
Syb-Sosef schreef:
Hmm, aangezien ze altijd goed geremd hebben, zullen ze wel kromgetrokken zijn. MINDER!!!
euh, hoelang zitten ze er al onder?
lange afstand of stadsverkeer?
ze zouden wel eens versleten kunnen zijn, of je remmen of je schijven of beide….
mvgr wupke:die weet dat je dan ook kan gaan vribreren
Aangezien ik geen nieuw topic aan wil maken (orde en netheid ) maak ik maar even gebruik van deze (als het mag tenminste ops: ), met een heel erg verkeerde titel overigens.
Met wat voor een tussenpozen mag de HD regelaar tikken bij het omhoogkomen (van slaapstand -> rijstand)?
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Tijdens het omhoogkomen? Dan kan ‘ie best even flink tikken, de boel is immers op druk aan het komen. Volstrekt logisch. Het wordt pas verdacht als tijdens het rijden de regelaar erg vaak tikt. Als een BX er wat langer over doet om omhoog te komen en de neiging heeft om van achteren in te zakken bij uitgeschakelde motor over een wat langere tijd geeft dat weliswaar enige slijtage in het systeem aan, maar zorgelijk is dit zeker niet, zolang het maar binnen normale proporties blijft.