Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Ik heb al 3 motoren geprobeerd,aar alle 3 zonder gewenst resultaat.
De stroom gaat over het contact, en dat werkt ook naar behoren volgens mij.
Ik ben eigenlijk benieuwd wat de site van Citroën service aangeeft wat voor onderdelen er allemaal op en aan het systeem zitten.
Heeft iemand een schema?
Mijn laptop is stuk, dus kan er niet op komen….
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
En zoals het een echte Citroën betaamd werkt alles sinds vanmiddag ineens weer naar behoren….
Dat is pas karakter!!
Al met al een vreemd verhaal.
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
En dan een middagje werken stopte hij er weer mee.
Vanavond nog een tijd eraan bezig geweest, met meten en andere draden geprobeerd rechtstreeks vanaf de accu.
Waar ik tijdens het meten achter kwam is dat er op de stekker van de motor 2 plussen zitten.
De zwarte die apart in de motor gaat is ook een plus.
Echter valt die stroom ineens weg, en een tijd later is het ineens weer terug.
Maar de motor gaat niet draaien.
Op het moment dat er wel stoom is en ik leg de roze (plus draad) aan de massa, gaat de motor volgas draaien.
Vanaf het contact geven alle draden stoom, behalce de blauwe.
Heeft de Xantia niet gewoon een weerstand in het luchtkanaal zitten, net als de Xsara bijvoorbeeld?
Echt om gek van te worden dit…....
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
ik heb met mijn vorige type 2 xantia 2.0 16v exact hetzelfde gehad, dat was verholpen nadat ik het regelprintje op de kachelmotorunit had vervangen door een nieuwe.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Bedankt voor je reactie.
Had je dan ook geen spanning op de kachelmotor?
Als ik het goed begrijp bedoel je de dingen die in de kachelmotor zitten?
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Die dingen in de kachelmotor(transistors) heb ik zelf ook al een keer vervangen met dezelfde klachten als die van jou.
Het mocht niet baten, volgens mij is het de kachelcomputer.
Bekijk en lees de Topic: kachelventilator/motor.
Joop.
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dat topic staat hier.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Joop 49 schreef:Die dingen in de kachelmotor(transistors) heb ik zelf ook al een keer vervangen met dezelfde klachten als die van jou.
Het mocht niet baten, volgens mij is het de kachelcomputer.Bekijk en lees de Topic: kachelventilator/motor.
Joop.
Dit zou inderdaad het probleem kunnen zijn, echter heb ik ook al een computer van een 1B erin gehad, en dan werkt er nog steeds niets
Maargoed, binnenkort even naar een dorp hiernaast om onderdelen uit te wisselen met een andere Xantia
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Hoppa!!!
Nadat ik zelf vandaag weer een Xantia heb gekocht, ben ik onderdelen uit gaan wisselen.
Het blijkt dus de zekeringenkast te zijn.
Nu nog ff een andere scoren, en dan is het opgelost!
Bedankt voor het meedenken!!!!
Life’s too short to drive without comfort!!!