Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Wlliem bedankt. Enig poetswerk leverde inderdaad een kleurcode op onder een berg kabels. De code is EYYcR dus het is idd Gris Meteore, je had helemaal gelijk. Bedankt! Nu volgende week afwachten om te kijken of het deze V6 wordt of een ander .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Doet je klok en verbruiksmeter het wel normaal? Anders moet je effe op het knopje dat op de ruitenwisser-stengel zit, drukken
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
sans-pareil schreef:Wlliem bedankt. Enig poetswerk leverde inderdaad een kleurcode op onder een berg kabels. De code is EYYcR dus het is idd Gris Meteore, je had helemaal gelijk. Bedankt! Nu volgende week afwachten om te kijken of het deze V6 wordt of een ander .
Poetst en gij zult vinden.
Klok doet het prima. Verbruiksmeter heb ik nog niet langs zien komen (weet ik niet of ik dat wil zien ), maar ik zal het desbetreffende knopje even opzoeken en indrukken, en dan het resultaat rapporteren.
Die tip van bij de koplamp had ik ook al van iemand anders gehad, maar het vuil was zo diep dat ik die witte koeienletters niet kon zien. Na de 2e verwijzing in die richting idd toch maar gaan poetsen (schoonmaken niet mijn sterkste punt).
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
- C5 V6 Exclusive BVM5
sans-pareil schreef:Klok doet het prima. Verbruiksmeter heb ik nog niet langs zien komen (weet ik niet of ik dat wil zien ), maar ik zal het desbetreffende knopje even opzoeken en indrukken, en dan het resultaat rapporteren.
Die tip van bij de koplamp had ik ook al van iemand anders gehad, maar het vuil was zo diep dat ik die witte koeienletters niet kon zien. Na de 2e verwijzing in die richting idd toch maar gaan poetsen (schoonmaken niet mijn sterkste punt).
Het knopje is niet te missen, de stengels voor de richtingaanwijzer en ruitenwisser zien er hetzelfde uit. Alleen als je op het knopje drukt van de linker-stengel, komt er een luide TOOOOOEEEETTTT
- C5 V6 Exclusive BVM5
die tik achter ken ik nog niet, als je draagarmlagers versleten zijn, ziet de auto er uit als een versleten bx, de wielen staan dan zo /—-\
Ja, die stand ken ik van ervaringen met CX en Xantia. De xantia had ook een tik achter, dat was toen ook draagarmen, vandaar mijn voorlopige conclusie. Ik kom er op dinsdag wel achter. Verder is het ding voor 359k km in uitzonderlijk goede staat. Het is een beetje een zooitje onder de motorkap (liggen allemaal stekkers en dingen los, duidelijk aan de electriek geklust). Dat zal ook nog even gefatsoeneerd worden.
Dus als het allemaal wat wordt, dan ga ik op zoek naar een set portieren in gris meteore (aangezien 3 van de vier onder de siertstrip beschadigd zijn).
Voor diegene die het intereseert, deze wagen is bekeken bij mijn Citroen man (Le Garage is Wassenaar), en om voorlopig verder te rijden moet er gebeuren:
- remblokken & schiven rondom
- draagarmlagers achter
- wiellager linksvoor
- accumulator bol vervangen
- hoogteinstelling vanuit binnen even losgemaakt (zit vast gecorrodeerd)
- uitlaat (en die hoeft niet direkt, pas als de silicone uit de gaatjes valt )
Voor een auto van 1300 euro met bijna 360,000 km vind ik dat allemaal best respectabel moet ik zeggen. Ben nu nog op zoek naar een PRV V6 motor en bak met weinig km voor in de toekomst of een PRV V6-24 motor, bak en bendix feniks 4 computer met ietsje minder weinig km.. Dus mocht iemand nog ergens een demontags auto (schade misschien?) weten die daar aan voldoet, hoor ik het graag.. Voorportieren in Gris Meteore (EYY) zijn ook welkom.
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
sans-pareil schreef:Voor diegene die het intereseert, deze wagen is bekeken bij mijn citroën man (Le Garage is Wassenaar), en om voorlopig verder te rijden moet er gebeuren:
- remblokken & schiven rondom
- draagarmlagers achter
- wiellager linksvoor
- accumulator bol vervangen
- hoogteinstelling vanuit binnen even losgemaakt (zit vast gecorrodeerd)
- uitlaat (en die hoeft niet direkt, pas als de silicone uit de gaatjes valt )Voor een auto van 1300 euro met bijna 360,000 km vind ik dat allemaal best respectabel moet ik zeggen. Ben nu nog op zoek naar een PRV V6 motor en bak met weinig km voor in de toekomst of een PRV V6-24 motor, bak en bendix feniks 4 computer met ietsje minder weinig km.. Dus mocht iemand nog ergens een demontags auto (schade misschien?) weten die daar aan voldoet, hoor ik het graag.. Voorportieren in Gris Meteore (EYY) zijn ook welkom.
Op de Noordwal in Den Haag staat bij een klein garagetje (“De Brug” volgens mij) een grijze V6 met deuken over de gehele linkerkant. Staat er al een tijdje voor hun deur dus ik neem aan dat ie van hun is. (Is trouwens niet dat kleine Citroengaragetje een stukje verderop, waar een grijze XM Break te koop staat).
Da’s misschien handig. Denk dat ik even ga kijken vorige week. Bedankt vast in elk geval.
- C5 V6 Exclusive BVM5
sans-pareil schreef:Da’s misschien handig. Denk dat ik even ga kijken vorige week. Bedankt vast in elk geval.
Dus je hebt hem al gezien?
Ik heb hem ook al gezien, staat al een tijdje op dezelfde plaats, zal niet veel meer zijn…...
Ach, als ik er een EYY portier vanaf kan halen, en als er een laag km motor inzit dan wil ik hem best een dagje demonteren, misschien zijn er meer XM’ers zijn die dat ook zien zitten.
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Nou ben dr vanochtend naar mn werk nog eens langsgelopen… aan de rechterkant op de deuren ook kleinere deuken… zoals alle V6-en die ik tegen gekomen ben…
Ze waren nog niet open, weet niet of het motorblok nog interessant is.
Verderop bij Garage Noordwal staat naast de grijze Break nu ook een grijze 2.0i, maar die kan ook van een klant zijn natuurlijk…
Hmm, moet er toch eens langs gaan, misschien is de motor wat. Wordt toch misschien (dure) portieren aanschaffen bij Bart Ebben, die had nog goede EYY voorportieren. Eerst even kijken of mijn citroen man wat weet.
Mijn lijstje van hebbendeeltjes is nu:
- voorportieren in EYY zonder schade
- XM V6 24 motor (de PRV, 90 graden v6), bak en Feniks 4 computer, liefst met niet al te veel km.
- evt, als ik geen 24v motor kan vinden een zeer lage km 12v PRV v6 met bijbehorende bak.
- Stukje middenconsole serie een met werkend klepje startonderbreker
Ben nog wel even zoet met hem helemaal naar wens uitrusten.
- C5 V6 Exclusive BVM5
Die V6 staat te koop voor 1300 euro op marktplaats:
http://www.marktplaats.nl/markt/autos/citroen/44457.htm?oudei=20