Hallo,
Ik ben sinds kort in het bezit van een Citroen Saxo 1.6i VTS.
Er zijn een aantal kleine dingen die mij opvallen.
- knopje hercirculatie brandt niet en doet niks
- wat speling op de versnellingspook
- trillen van het stuur bij 110 km uur (waarschijnlijk uitlijnen)
- piepend geluid als de motor nog koud is. Dit gebeurt wanneer ik gasgeef bij wegrijden. Nadat de motor warm is niks aan het handje en rijdt de auto geweldig.
Iemand die weet wat dit zou zo kunnen zijn?
Staat je verwarming op de voorruitverwarming?
Ik weet dat er auto’s zijn die je dan niet op binnenluchtcirculatie kunt zetten….
Trillen van het stuur is waarschijnlijk geen uitlijningsprobleem maar een kwestie van balanceren van de wielen.
piepend geluid zou ik denken aan een V-snaar die niet lekker zit.
Trek die schakelaar van de recirculatie er maar eens uit. Wedden dat de stekker er uit is?
Meestal doen ze dat omdat het klepje wat achter je dashboardkastje stuk is.
Hij blijft lawaai maken, dus trekken ze vaak de stekker er uit.
Zal ik eens doen. Hoe krijg je die schakelaar het makkelijkst eruit?
Tevens: Er zit een onderhoudsboekje bij met stempels van de Citroën Dealer. Er is alleen echter bij de beurten niks aangevinkt wat er is gedaan. Maar ik zie dat de distributieriem om de 10 jaar of 120000 km moet, afhankelijk wat het eerste komt natuurlijk. Ik kan verder in het boekje niks vinden of deze is vervangen terwijl de auto uit september 2002 is dus hij zou eigenlijk al vervangen moeten zijn. Ik heb het bedrijf waar hij het laatste in onderhoud is geweest even een email gestuurd of hun dit nog kunnen natrekken. auto heeft nu 113000 km op de teller. Dit binnekort maar eens laten doen?
Lakeman schreef:Hallo,
Ik ben sinds kort in het bezit van een Citroen Saxo 1.6i VTS.
Er zijn een aantal kleine dingen die mij opvallen.- knopje hercirculatie brandt niet en doet niks
- wat speling op de versnellingspook
- trillen van het stuur bij 110 km uur (waarschijnlijk uitlijnen)
- piepend geluid als de motor nog koud is. Dit gebeurt wanneer ik gasgeef bij wegrijden. Nadat de motor warm is niks aan het handje en rijdt de auto geweldig.Iemand die weet wat dit zou zo kunnen zijn?
Het voorlaatste heb ik bij 130.
Het piepend geluid heb ik ook. Rij er al twee jaar ermee rond en ook de garagist vond niks.