Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ok goed nieuws. de oude sturen van de SMCdF waren ronduit lelijk!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Ik had een aantal jaren geleden van de Citroen Concourse in San Diego (de Heilig family) begrepen dat ze op een gegeven moment nog sturen (als origineel) hebben laten maken bij Maserati in Italie zelf.
In California vergingen ze namelijk snel door de zoninstraling. Bij mijn Californische SM was het stuur extra omvat met leer zodat van slijtage hoegenaamt geen sprake is. Ik weet niet of ze er nog hebben ?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Sturen zijn zoals gezegd te koop bij de Franse SM club, maar ook via Cyril Sars die ze ergens laat herschuimen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Cyril betrekt veel onderdelen bij Blondeau, die op zijn beurt weer optrekt met Pierre Fraleux voor nieuwe reproducties. Cyril neemt ook zelf initiatieven. Geen idee hoe het met de sturen zit. Ik zal ‘t ‘m eens vragen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Robin Visser schreef:We denken aan onder meer versnellingspookknoppen en antennegeleiders. Dat zijn wellicht wel leuke onderdelen om voor een bereikbaar bedrag nieuw op je SM te kunnen schroeven.
Die antennegeleiders gaan nooit stuk en als je een hirschmann antenne op je auto zet, in de originele verchroomde antennevoet die origineel op de sm hoort, dan heb je sowieso niets aan dat stukkie plastic. Die van mij was na 40 jaar nog als nieuw maar omdat er een goeie hirschmann op kwam in plaats van die ellendige japanse hoky poky antenne heb ik die geleider weggegooid. Ik heb ook eigenlijk nog nooit van iemand gehoord dat ie die geleider zocht. De meeste mensen zoeken de verchroomde houder. Die moet de club eens namaken dus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dank je voor de support voor het idee!
We zijn aan het onderzoeken om alle onderdelen van de antennegeleider na te laten maken, wellicht zelfs extra plastic delen omdat die vaak uitgesleten zijn voor zover de originele geleider aanwezig is. Ik versta onder antennegeleider alle delen, de verchroomde zichtbare ‘ring’/antennevoet, de tapse ring onder het spatbord, de rubber ring, de moer en het plastic deel. Ik schat dat hooguit 1/5 van de SM’s nog de originele geleiders heeft. De zamac-onderdelen kunnen gezamenlijk in een mal en het plastic pijpje kan worden gecombineerd in een mal met andere plastic onderdelen, zoals bijvoorbeeld de pookknop. Omdat veel mensen op het oog een SM tamelijk origineel willen hebben, wordt reproductie van ook het plastic deel onderzocht. Dat zou passend te maken zijn voor de antenne die je al hebt.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zo ziet het eruit als je een hirschmann in de originele ring lijmt..Waterdicht!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dit zijn de onderdelen.
Als ik het goed begrijp zou je de ruimte tussen de pijp en de antenne waterdicht willen hebben. Zijn daar slechte ervaringen hiermee ?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Goed bezig Robin :-)
Dank je wel!
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Robin Visser schreef:waterman schreef:Robin Visser schreef:Elles répondent aussi à la norme TUV.
Dat is heel mooi. Ik neem aan dat een TüV gutachten beschikbaar is dan?
Ik meld wat ik tegenkom zo her en der. Ik zie er geen heil in om schriftelijke bewijzen op te vragen bij Regembeau.
Dit kwam ik tegen: http://www.cd-dok.de/showtopic.php?threadid=1312&pagenum=17&time=1374523655&s=26ad9bd8c50647373dd4d139e18cbfe7 . Gelukkig heeft iemand aders al het initiatief genomen om de papieren op te vragen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
bogaard77 schreef:Sturen!! Ga sturen maken!
Die Italiaanse jongens die op Citromobiel en andere beurzen staan
maken prima nieuw opgeschuimde stuurwielen , zonder die vervelende gietnaad van de Fransen .
Is ook een ruilsysteem , oude afgeven bij aankoop nieuwe stuur .
Ik rij daar nu al tot grote tevredenheid mee rond , sinds de dramatiche Citroenmeeting in Thennet
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Dank ne voor de tip. Ik zal het onderzoeken.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Volgens mij heb ik dat stuurtje ook zien hangen. Nadeel van dat stuurtje (als ik het me goed herinder…) waren ze eerder heeel donker grijs. Tegen het zwarte aan.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
We zijn een stapje verder met de antennegeleiders. Het ziet er naar uit dat ze gaan worden gereproduceerd..
Nu is een vraag die bij me opkomt wat de doorsnee van het het plastic pijpje aan de binnenkant zou moeten zijn. Dat lijkt me afhangen van de diameter van de meest toegepaste antenne. Is dat de Hirschmann? Dan zou dat als uitgangspunt kunnen dienen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl