Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Met snelweg bedoel ik natuurlijk niet 100km/h op de rechterbaan en dan vooral niet sneller dan 110km/h om een vrachtwagen heen, maar vlot mee met het verkeer. 130 waar je 130 mag, 120 waar je 120 mag en gewoon op tempo en zonder je medeweggebruikers te hinderen om de vrachtwagens heen.
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
boons605 schreef:Met snelweg bedoel ik natuurlijk niet 100km/h op de rechterbaan en dan vooral niet sneller dan 110km/h om een vrachtwagen heen, maar vlot mee met het verkeer. 130 waar je 130 mag, 120 waar je 120 mag en gewoon op tempo en zonder je medeweggebruikers te hinderen om de vrachtwagens heen.
goh boons; om 1 op 19 te rijden hoef ik me echt niet als een oma te verplaatsen hoor, zoals je zelf aangeeft: vlotjes met verkeer mee, niet meer, niet min… rijd trouwens veeleer 130 dan 120 want als je al jaren de autosnelweg neemt weet je dat bij 120 ze je langs alle kanten voorbij trachten te gaan… enfin, waar men denkt niet geflitst te worden tenminste.
combinatie van anticipatie, rustig accelereren (waarschijnlijk is dit laatste wel irritant voor de medeweggebruikers achter mij die steeds de snelste willen zijn aan de lichten maar daar zal ik me eens niets van aantrekken) en dan vlotjes met verkeer mee… tijdig en grondig onderhoud waarin ik zelf voorzie en 40.000km geleden een motormanagementaanpassing voor meer lucht en minder brandstof in mengsel = meer vermorgen, lager verbruik…
maar mij maakt het niet uit wat je gelooft, test het eens uit zou ik zeggen.
...nu nog een 6’de versnelling in die bak!
Nobody expects the Spanish Inquisition!
Maddock schreef:boons605 schreef:Met snelweg bedoel ik natuurlijk niet 100km/h op de rechterbaan en dan vooral niet sneller dan 110km/h om een vrachtwagen heen, maar vlot mee met het verkeer. 130 waar je 130 mag, 120 waar je 120 mag en gewoon op tempo en zonder je medeweggebruikers te hinderen om de vrachtwagens heen.
goh boons; om 1 op 19 te rijden hoef ik me echt niet als een oma te verplaatsen hoor, zoals je zelf aangeeft: vlotjes met verkeer mee, niet meer, niet min… rijd trouwens veeleer 130 dan 120 want als je al jaren de autosnelweg neemt weet je dat bij 120 ze je langs alle kanten voorbij trachten te gaan… enfin, waar men denkt niet geflitst te worden tenminste.
combinatie van anticipatie, rustig accelereren (waarschijnlijk is dit laatste wel irritant voor de medeweggebruikers achter mij die steeds de snelste willen zijn aan de lichten maar daar zal ik me eens niets van aantrekken) en dan vlotjes met verkeer mee… tijdig en grondig onderhoud waarin ik zelf voorzie en 40.000km geleden een motormanagementaanpassing voor meer lucht en minder brandstof in mengsel = meer vermorgen, lager verbruik…
maar mij maakt het niet uit wat je gelooft, test het eens uit zou ik zeggen....nu nog een 6’de versnelling in die bak!
vind ik heel knap 1 op 19
meer lucht… heb je dat bereikt met een K&N luchtfilter of? Of gewoon chiptuning?
Polleke schreef:Maddock schreef:boons605 schreef:Met snelweg bedoel ik natuurlijk niet 100km/h op de rechterbaan en dan vooral niet sneller dan 110km/h om een vrachtwagen heen, maar vlot mee met het verkeer. 130 waar je 130 mag, 120 waar je 120 mag en gewoon op tempo en zonder je medeweggebruikers te hinderen om de vrachtwagens heen.
goh boons; om 1 op 19 te rijden hoef ik me echt niet als een oma te verplaatsen hoor, zoals je zelf aangeeft: vlotjes met verkeer mee, niet meer, niet min… rijd trouwens veeleer 130 dan 120 want als je al jaren de autosnelweg neemt weet je dat bij 120 ze je langs alle kanten voorbij trachten te gaan… enfin, waar men denkt niet geflitst te worden tenminste.
combinatie van anticipatie, rustig accelereren (waarschijnlijk is dit laatste wel irritant voor de medeweggebruikers achter mij die steeds de snelste willen zijn aan de lichten maar daar zal ik me eens niets van aantrekken) en dan vlotjes met verkeer mee… tijdig en grondig onderhoud waarin ik zelf voorzie en 40.000km geleden een motormanagementaanpassing voor meer lucht en minder brandstof in mengsel = meer vermorgen, lager verbruik…
maar mij maakt het niet uit wat je gelooft, test het eens uit zou ik zeggen....nu nog een 6’de versnelling in die bak!
vind ik heel knap 1 op 19
meer lucht… heb je dat bereikt met een K&N luchtfilter of? Of gewoon chiptuning?
gewoon chiptuning… (was origineel een 75hp versie en je voelde dat die zich sterk inhield omwille van die fabriekslimitering)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
vind ik heel knap 1 op 19
meer lucht… heb je dat bereikt met een K&N luchtfilter of? Of gewoon chiptuning?
gewoon chiptuning… (was origineel een 75hp versie en je voelde dat die zich sterk inhield omwille van die fabriekslimitering)
dat is dan toch redelijk snel terug verdien, chiptuning zit normaal 250 300 euries dacht ik.
was ietsje duurder, 490euro inclusief btw. (+9 euro voor een busje wynn’s EGR cleaner maar dit was denk ik eerder placebo-effect)
maar idd.. redelijk snel terugverdiend, was z’n prijs waard.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
Wie heeft dit weleens geprobeerd ?http://www.coolisbetter.nl/diesel.html
ciao Eric
canecorsoeric schreef:Wie heeft dit weleens geprobeerd ?http://www.coolisbetter.nl/diesel.html
ciao Eric
ben idd al eens eerder op deze website geweest, verder heb ik er nog maar weinig over geleerd, moet me er eens goed op toewerpen maar het lijkt me te overwegen… al stel ik me vragen over het feit dat je dan water in de interne delen van je motor toelaat… oxidatie?! bon, moet eerst alles eens goed lezen voordat ik me er een gedacht over maak.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
Is waterdamp ; net of je door de mist rijdt komt uit de F1. Kwamen erachter meer pk’s te hebben in de mist ...... alleen zie je dan minder lol
ciao eric
canecorsoeric schreef:Is waterdamp ; net of je door de mist rijdt komt uit de F1. Kwamen erachter meer pk’s te hebben in de mist ...... alleen zie je dan minder lol
ciao eric
en waar komt die watertank?
Zo krap is het niet onder de motorkap .
canecorsoeric schreef:Is waterdamp ; net of je door de mist rijdt komt uit de F1. Kwamen erachter meer pk’s te hebben in de mist ...... alleen zie je dan minder lol
ciao eric
tja eigenlijk… zo simpel had ik het nog niet eens bekeken… mist wordt sowieso samen met de lucht binnengetrokken door inlaat…
ga me zeker informeren, lijkt me heel interessant!
Nobody expects the Spanish Inquisition!
Gaan ermee offtopic ; zal nieuw topic openen hierover . Kijken of er forumleden zijn met ervaring / meer kennis betreffende dit product.
Ciao Eric
Puur toeval viel mijn oog op de c5 break service ; grijs kenteken dus
Maareh blijf lekker in mijn Berlingo rond karren op naar de 4 ton ; zit nu op 240.000
Ciao Eric